بایدن روز سه شنبه درباره لایحه شفافیت انتخابات اظهارنظر کند

واشنگتن (رویترز) – رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن، روز سه شنبه در مورد لایحه ای سخنانی را ارائه خواهد کرد که بر اساس آن سازمان های بزرگ PAC و برخی دیگر از گروه ها ملزم به افشای اهداکنندگانی هستند که 10000 دلار یا بیشتر در یک چرخه انتخاباتی کمک کرده اند.

(گزارش توسط الکساندرا آلپر؛ ویرایش توسط کیتلین وبر و ادموند کلامان)



منبع

این پیشنهاد پاسخی است به حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده توسط حامیان ترامپ، که در تلاش بودند تا تأییدیه پیروزی جو بایدن را متوقف کنند و از طرف خود ترامپ بر مایک پنس، معاون رئیس جمهور برای لغو پیروزی جو بایدن در انتخابات فشار بیاورند. با عدم تایید برخی از لیست های انتخاب کنندگان.

شومر گفت: “در بهشت ​​هیچ توجیهی برای پنهان نگه داشتن چنین کمک های عظیم از مردم وجود ندارد.”

طرفداران این اقدامات ایالتی گفتند که این اقدامات برای مقابله با تقلب ضروری است، که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق جمهوری خواه به دروغ ادعا کرده است که منجر به شکست او در انتخابات 2020 شده است.

قانون افشا، در صورت تصویب، همچنین گروه هایی را که برای نامزدهای قضایی پول خرج می کنند ملزم می کند تا کمک کنندگان خود را افشا کنند.

مجلس نمایندگان به طور جداگانه در حال بررسی پیشنهاد لیز چنی جمهوری خواه و زوئی لوفگرن دموکرات است که قانون 135 ساله ای را روشن می کند تا نشان دهد که نقش معاون رئیس جمهور در تأیید انتخابات صرفاً نمادین است.

این اقدام که به عنوان قانون افشاء شناخته می شود، در ابتدا در لایحه حقوق رای دموکرات ها گنجانده شد که به دنبال مقابله با محدودیت های رای در ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان بود. این بسته در ژانویه به تصویب مجلس نمایندگان رسید اما به دلیل مخالفت سرسخت جمهوری خواهان در سنا از بین رفت.

بایدن زمانی که جمهوری خواهان سنا در ژانویه به ممانعت از تلاش های گسترده تر در زمینه حقوق رای رای دادند، گفت: «در ایالت به ایالت، مجالس ایالتی جمهوری خواه در تلاش بی سابقه ای برای سرکوب حق مقدس رأی دادن و براندازی بستر آمریکا برای انتخابات آزاد و عادلانه هستند».

بایدن این سخنان را در ساعت 1:45 بعد از ظهر (1745 به وقت گرینویچ) در اتاق روزولت کاخ سفید پیش از عزیمت به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در هفته جاری بیان خواهد کرد.

دموکرات‌ها جمهوری‌خواهان را در سطح ایالتی متهم کرده‌اند که سیاست‌هایی را اتخاذ می‌کنند تا کار را برای اقلیت‌های نژادی که تمایل دارند از نامزدهای دموکرات حمایت کنند، سخت‌تر کنند.

چاک شومر، دموکرات ارشد سنا، روز دوشنبه گفت که این لایحه برای رای گیری در سنا در این هفته برنامه ریزی شده است، زیرا دموکرات ها به دنبال افزایش شفافیت انتخابات قبل از انتخابات میان دوره ای نوامبر پس از ناکامی در تصویب قانون جاه طلبانه حقوق رای در اوایل سال جاری هستند.

جمهوری خواهان نیز به نوبه خود دموکرات ها را به تلاش برای تسلط فدرال بر قوانین انتخابات متهم می کنند.