بایدن دستور اجرایی برای حمایت از افرادی که برای سقط جنین به خارج از ایالت سفر می کنند را امضا می کند

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که دادگاه عالی در ماه ژوئن حکمی صادر کرد که در سال 1973، رو علیه وید، که حق سقط جنین را در قانون اساسی ایجاد می کرد، لغو کرد.

یک مقام ارشد دولت گفت که در حالی که دولت همچنان به بررسی همه گزینه‌ها ادامه می‌دهد، اورژانس بهداشت عمومی واقعاً از نظر منابع یا اختیارات قانونی چیز زیادی ارائه نمی‌کند. این مقام مسئول گفت: برخی از اختیاراتی که این کشور آزاد خواهد کرد، از طریق دستور اجرایی قابل انجام است.

به ربکا مورین در توییتر @RebeccaMorin_ برسید

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: فرمان اجرایی سقط جنین بایدن: حمایت از کسانی که خارج از ایالت هستند



منبع

ماه گذشته، بایدن برای محافظت از دسترسی به دارو و ارائه وکالت قانونی برای زنانی که برای سقط جنین به خارج از ایالت سفر می کنند، اقدام کرد. دولت بایدن همچنین به داروسازان هشدار داد که در صورت امتناع از تجویز داروهایی که می توانند برای سقط جنین استفاده شوند، در معرض خطر نقض قوانین حقوق مدنی فدرال قرار دارند.

واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن روز چهارشنبه فرمان اجرایی جدیدی را امضا خواهد کرد که از افرادی که برای سقط جنین به خارج از ایالت سفر می کنند حمایت می کند.

با این حال، فرمان اجرایی منجر به اجرای هیچ سیاست فوری نخواهد شد. و، مشخص نیست که چگونه اصلاحیه هاید – یک ممنوعیت طولانی مدت در استفاده از بودجه فدرال برای سقط جنین – می تواند در اقدامات ناشی از فرمان اجرایی دخالت کند.

دستور اجرایی بایدن به وزیر بهداشت و خدمات انسانی خاویر بسرا دستور می دهد تا اقداماتی را در نظر بگیرد که دسترسی افرادی را که به دنبال خدمات بهداشت باروری هستند، از جمله گسترش Medicaid برای پوشش هزینه های سفر، افزایش دهد.

انحصاری: نگرانی در مورد سقط جنین در میان دموکرات‌ها افزایش می‌یابد و به فشار برای رای دادن دامن می‌زند

بایدن و معاون رئیس جمهور کامالا هریس همچنین اولین کارگروه بین سازمانی در زمینه دسترسی به مراقبت های بهداشتی باروری را به همراه بسرا و جنیفر کلاین، مدیر شورای سیاست گذاری جنسیتی کاخ سفید، تشکیل خواهند داد.

ادمین بایدن قانون چالش ها: DOJ قانون سقط جنین آیداهو را به چالش می کشد. اولین تست مدیریت پس از واژگونی Roe v. Wade

این فرمان اجرایی از وضعیت اضطراری بهداشت عمومی جلوگیری می کند، چیزی که طرفداران سقط جنین و برخی از دموکرات ها و مترقی ها از آن حمایت کرده اند.