بایدن دستور اجرایی برای جلوگیری از بازداشت، گروگان گیری آمریکایی ها در خارج از کشور را امضا می کند

مقامات گفتند که تحریم ها می تواند یک دولت یا فردی را که به نمایندگی از آن اقدام می کند، پوشش دهد.

بدتر شدن روابط بین ایالات متحده و روسیه به دلیل حمله روسیه به اوکراین، بازداشت او و موضوع گسترده تر را مورد توجه قرار داد.

واشنگتن (رویترز) – رئیس جمهور جو بایدن روز سه شنبه فرمان اجرایی را با هدف بازدارندگی و مجازات بازداشت غیرقانونی شهروندان آمریکایی در خارج از کشور با اجازه دادن به آژانس های دولتی برای اعمال تحریم ها و سایر اقدامات امضا خواهد کرد.

به عنوان بخشی از گام‌های جدید، توصیه‌های سفر وزارت امور خارجه هشدارهایی را در صورت افزایش خطر بازداشت غیرقانونی در یک کشور خارجی اضافه می‌کند. روز سه شنبه شش کشور میانمار، چین، ایران، کره شمالی، روسیه و ونزوئلا این هشدار را دریافت خواهند کرد.

چند هفته قبل از آزادی رید، والدین او پس از تظاهرات در بیرون کاخ سفید با بایدن ملاقات کردند. اعضای خانواده می گویند که آنها معتقدند مسیر تضمین آزادی با ملاقات رو در رو با بایدن آغاز می شود، دیدگاهی که دولت تلاش کرده است آن را منصرف کند.

آنها افزودند که این دستور به سازمان های دولتی دستور می دهد تا با خانواده های زندانیان همکاری نزدیک تری داشته باشند و اطلاعات و احتمالا اطلاعات را به اشتراک بگذارند.

یک مقام ارشد دولت در تماسی با خبرنگاران گفت، بایدن “متعهد به حل و فصل همه این پرونده‌ها و … در عین حال شروع به ارائه یک استراتژی بازدارنده است که می‌تواند هزینه گروگان‌گیری و بازداشت غیرقانونی را افزایش دهد.” در روز دوشنبه.

بنیاد میراث جیمز دبلیو فولی که به نام یک روزنامه‌نگار آمریکایی ربوده شده و کشته شده در سوریه نامگذاری شده است، می‌گوید که بیش از 60 شهروند آمریکایی در حدود 18 کشور به‌طور غیرقانونی بازداشت شده‌اند که برخی از آنها بیش از یک دهه است.

یکی از شرکت کنندگان گفت: «به نظر می رسد که این دستور بیشتر نگران بازدارندگی پرونده های آینده است تا حل پرونده های فعلی.

مقامات گفتند که این فرمان اجرایی به آژانس‌ها اجازه می‌دهد تا هزینه‌ها و عواقب نامشخصی از جمله تحریم‌های مالی را بر افرادی که در گروگان‌گیری دست دارند، اعمال کنند.

به گفته تعدادی از شرکت کنندگان، دولت روز دوشنبه با اعضای خانواده بازداشت شدگان برای پیش نمایش دستور اجرایی تماس تصویری برقرار کرد. بسیاری ناامید شدند و گفتند که اجازه ندارند در این تماس صحبت کنند و نسبت به مؤثر بودن این دستور شک دارند.

(گزارش توسط هومیرا پاموک؛ ویرایش توسط سینتیا اوسترمن)



منبع

بنیاد فولی می گوید کشورهایی که به اشتباه آمریکایی ها را نگه می دارند عبارتند از بلاروس، بورکینافاسو، کامبوج، چین، کوبا، مصر، ایران، مالی، میانمار، نیکاراگوئه، روسیه، عربستان سعودی، سوریه، ترکیه، اوگاندا، امارات متحده عربی، ونزوئلا و یمن.

رید پس از سه سال بازداشت به عنوان بخشی از مبادله زندانیان با روسیه آزاد شد. بایدن حکم زندان خلبان روسی کنستانتین یاروشنکو را کاهش داد.

توسط همیرا پاموک و الکساندرا آلپر

آزادی ترور رید تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا در آوریل توسط روسیه باعث تشدید تماس‌های بستگان دیگرانی شد که در خارج از کشور نگهداری می‌شوند برای اقدام بایدن.

بایدن با فشار فزاینده‌ای از سوی خانواده‌های گروگان‌ها و بازداشت‌شدگان، به‌ویژه در مورد بریتنی گرینر، ستاره WNBA، که از فوریه در روسیه بازداشت شده و به اتهام مواد مخدر در حال محاکمه است، مواجه شده است.

دولت ایالات متحده تعداد رسمی آمریکایی های بازداشت شده در خارج از کشور را فاش نکرده است.