بایدن در سخنرانی روز MLK از جمهوری خواهان «جنون مالی» انتقاد کرد

«همه این ماموران جدید IRS که ما داریم به این دلیل است که تعداد زیادی از آنها را اخراج کردند، بسیاری در حال بازنشستگی هستند و حدس بزنید چه چیزی؟ چه کسی به عوامل جدی نیاز دارد تا بدانند چه کار می کنند یا نمی کنند؟ میلیاردرها، چند میلیونرها،» او گفت، و اشاره کرد که دفتر بودجه غیرحزبی کنگره پیش بینی کرده است که این لایحه 114 میلیارد دلار به کسری بودجه اضافه می کند. این اولین لایحه آنهاست. آنها در مورد تورم کمپین کردند. آنها نگفتند که اگر انتخاب شوند، برنامه آنها بدتر کردن تورم است.»

بایدن که در صبحانه روز مارتین لوتر کینگ جونیور شبکه ملی اقدام در واشنگتن دی سی صحبت می کرد، از جمهوری خواهان به عنوان “جنون مالی” یاد کرد و متعهد شد که قوانین مالیاتی آنها را وتو کند، اما قطعی است که در سنای تحت کنترل دموکرات ها شکست خواهد خورد.

لایحه مالیاتی دیگر در تیررس بایدن هفته گذشته توسط نماینده بادی کارتر، نماینده جمهوری خواه ارائه شد و IRS را لغو کرد، مالیات بر درآمد را حذف کرد و مالیات بر مصرف فدرال را وضع کرد. این لایحه احتمالاً در سنا نیز شکست خواهد خورد.

«به نام خدا چه چیزی غیر از آنچه آشکار است؟» بایدن گفت. «آنها از طبقه کارگر می خواهند بسته به محل زندگی و نحوه خرج کردن پول خود، 10،20 درصد دیگر از مالیات خود را بپردازند. و آنها مالیات ها را برای ابرثروتمندان کاهش خواهند داد.»

پرزیدنت جو بایدن در صبحانه روز دوشنبه 16 ژانویه 2023 در مارتین لوتر کینگ جونیور شبکه ملی اقدام در واشنگتن سخنرانی می کند. (Manuel Balce Ceneta / AP)

اولین لایحه، که توسط نماینده آدریان اسمیت، نماینده R-Neb. حمایت می شود، بیش از 70 میلیون دلار از هزینه های جدید IRS مصوب سال گذشته به عنوان بخشی از قانون کاهش تورم بایدن، از جمله پول برای استخدام 87000 نماینده جدید، که هدف مکرر جمهوری خواهان است، لغو می شود. انتقاد این قانون با رای 221 در مقابل 210 رای حزبی به تصویب مجلس نمایندگان رسید.

پرزیدنت جو بایدن در صبحانه روز دوشنبه 16 ژانویه 2023 در مارتین لوتر کینگ جونیور شبکه ملی اقدام در واشنگتن سخنرانی می کند.  (Manuel Balce Ceneta / AP)

پرزیدنت جو بایدن از دستور کار مالیاتی جمهوری خواهان مجلس نمایندگان در روز دوشنبه انتقاد کرد و تلاش اکثریت جدید برای لغو بودجه جدید خدمات درآمد داخلی، لغو سازمان مالیاتی فدرال و جایگزینی مالیات بر درآمد با مالیات فدرال بر مصرف را هدف قرار داد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

وی گفت: افزایش مالیات بر خانواده های کارگری، تورم را بدتر می کند. اجازه دهید واضح بگویم، اگر هر یک از این لوایح به میز من برسد، آنها را وتو خواهم کرد.

بایدن گفت که “ناامید” بود قانون اسمیت اولین لایحه ای بود که اکثریت جمهوری خواه جدید به آن رای دادند و گفت که “به افراد ثروتمند و شرکت های بزرگ کمک می کند تا مالیات های خود را به قیمت مالیات دهندگان طبقه متوسط ​​معمولی تقلب کنند.”