بایدن در سخنرانی برای فعالان دموکرات به حقوق سقط جنین تمایل دارد

بایدن در جمع اعضای کمیته حزب دموکرات در نشست خود در حومه مریلند گفت: «جمهوری خواهان سرنخی از قدرت زنان ندارند. “اجازه دهید من به شما چیزی بگویم: آنها در حال کشف کردن هستند.”

برخی از جمهوری خواهان، از جمله مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق، برای چنین ممنوعیتی فشار آورده اند.

بایدن در مورد سقط جنین گفت که در 14 ایالت این روش پس از شش هفته بارداری در دسترس نیست – در برخی جاها بدون استثناء تجاوز جنسی و زنای با محارم. رئیس جمهور هشدار داد که 13 ایالت دیگر ممکن است به زودی از این روند پیروی کنند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اواخر پنجشنبه در یک سخنرانی در جمع فعالان دموکرات، حملات خود را به جمهوری‌خواهان در مورد حقوق سقط جنین تشدید کرد و به جزئیات آنچه مخالفانش می‌خواهند اشاره کرد: گسترش ممنوعیت سقط جنین قبل از اینکه بسیاری از زنان بدانند باردار هستند، و تلاشی برای جلوگیری از بارداری. ممنوعیت ملی را تصویب کرد، که او متعهد شد آن را وتو کند.

“اگر آنها راه خود را داشتند، به دنبال پیشگیری از بارداری و برابری ازدواج، یعنی تمام حق حفظ حریم خصوصی بودند. بایدن گفت… ما نیز نمی توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد. دموکرات‌ها اجازه نمی‌دهند این اتفاق بیفتد.»



منبع

با این حال، او همچنین به تمایز بین «جمهوری خواهان افراطی MAGA» که به گفته او «از خشونت سیاسی استقبال می کنند» و جمهوری خواهان میانه رو که او آنها را به عنوان جریان اصلی نامیده است، تمایز قائل شد.

به گفته تحلیلگران انتخابات، موضوع سقط جنین در انتخابات ویژه منجر به انبوهی از ثبت نام زنان برای رای دادن و افزایش مشارکت در انتخابات شده است. دموکرات ها روی واکنش متقابل حساب می کنند دابز تصمیم – که لغو شد رو در مقابل وید – برای مقابله با بادهای مخالف ناشی از تورم بالا و خلق و خوی ترش ملی.

من آنها را آنجا می بینم: “و اکنون ما می خواهیم این پل جدید را اینجا بسازیم.” ما همه طرفدار آن هستیم و اتفاقا، این جاده جدید…» بایدن کنایه زد. “من آنها را دوست دارم، مرد. آنها شرم ندارند.»

«اگر ما در این انتخابات خارج از سال پیروز نشویم، ظرف چند هفته و چند ماه، بیش از نیمی از آمریکا سقط جنین را ممنوع خواهند کرد. و آنها به همین جا متوقف نخواهند شد.» او گفت، جمهوری خواهان در صورت کنترل مجلس نمایندگان و سنا، تلاش خواهند کرد تا یک ممنوعیت ملی را تصویب کنند.

بایدن درباره گروه دوم گفت: «هنوز تعداد کمی از آنها باقی مانده اند.

رئیس‌جمهور با توجه به لغو حقوق سقط جنین در تابستان امسال توسط دادگاه عالی، پیشنهاد کرد که در انتخابات میان‌دوره‌ای پاییز، فعالیت‌های رای‌دهندگان افزایش پیدا می‌کند که مخالف تصمیم دادگاه عالی است. بایدن بار دیگر تاکید کرد که سقط جنین می‌تواند شروعی برای تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای لغو حقوق از جمله پیشگیری از بارداری و ازدواج همجنس‌گرایان باشد.

اظهارات بایدن در مورد سقط جنین در حالی بیان شد که او از طریق اصلاح یک سخنرانی میان‌ترم و پر از کنجکاوی فزاینده‌ای در حزب جمهوری‌خواه انجام می‌دهد. در یک نقطه روز پنجشنبه، او برای مدت کوتاهی یک قانونگذار جمهوری خواه را به سخره گرفت که به سیاست های او در مورد همه چیز، از مراقبت های بهداشتی گرفته تا پروژه های زیربنایی – از جمله جاده ها و پل ها – رای منفی داد تا فقط به خانه بازگردد و ثمره کار دموکرات ها را به رای دهندگان برساند.