بایدن در سازمان ملل، حمله پوتین به اوکراین را محکوم کرد

بایدن گفت: «زمان آن فرا رسیده است که این نهاد فراگیرتر شود.

در عین حال، او در تلاش است تا از حمله احتمالی چین به تایوان جلوگیری کند. بایدن در مصاحبه ای که یکشنبه در برنامه “60 دقیقه” CBS انجام داد، گفت که به هر اقدام تجاوزکارانه پکن که حاکمیت تایوان را نقض کند، پاسخ نظامی خواهد داد – پاسخی که از همان ابتدا زمانی که روسیه آماده می شد از روی میز برداشت. به اوکراین حمله کند

گوترش گفت: ما نمی‌توانیم به این شکل ادامه دهیم. ما وظیفه داریم عمل کنیم.

بایدن گفت: «اجازه دهید به صراحت صحبت کنیم: یکی از اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله کرد، تلاش کرد تا کشور مستقل را از نقشه پاک کند.

هفته نشست‌های سالانه در مقر سازمان ملل، اولین گردهمایی حضوری در سه سال اخیر، در حالی برگزار می‌شود که پوتین، ارتش او که در هفته‌های اخیر شکست‌های بزرگی را متحمل شده است، نشان داده است که اکنون قصد دارد مناطق اشغالی اوکراین را ضمیمه کند. دولت های دست نشانده همسو با مسکو در آنجا آماده برگزاری همه پرسی ساختگی برای پیوستن به روسیه هستند.

پرزیدنت بایدن در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی کرد. (تیموتی آ. کلاری / خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ)

از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه، اصل راهنما بایدن، متحد نگه داشتن ایالات متحده و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و دور از هرگونه رویارویی مستقیم با روسیه بوده است. حدود هفت ماه بعد در صحبت با جهان، او به دنبال تقویت عزم دموکراسی‌های پیشرو جهان در ادامه حمایت از اوکراین بود، حتی در شرایطی که کشمکش طولانی بازارهای انرژی را متحول کرده و تورم را تشدید کرده و مشکلات داخلی را برای رهبران لندن ایجاد کرده است. پاریس و برلین.

رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک در 21 سپتامبر 2022 سخنرانی می کند. )

پوتین گفت: ما بدون شک برای دفاع از روسیه و مردم خود از تمام منابع تسلیحاتی که در اختیار داریم استفاده خواهیم کرد. “این یک بلوف نیست.”

تنها چند ساعت قبل از سخنرانی بایدن، پوتین در یک سخنرانی از پیش ضبط شده که از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد، از بسیج نسبی فوری 300000 نیروی ذخیره خبر داد. او درگیری را به عنوان جنگ با غرب مطرح کرد و تا آنجا پیش رفت که تهدید به استقرار سلاح های هسته ای کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در اظهارات روز دوشنبه خود، از رهبران جهان درخواست کرد تا برای حمایت از اصول مندرج در منشور سازمان گرد هم آیند، و خلاصه‌ای تاریک از جهانی ارائه کرد که در آن اصول و نهادهای دموکراتیک به طور فزاینده‌ای مورد حمله قرار می‌گیرند و سازمان‌های چندجانبه ناتوان هستند. برای مقابله با تغییرات اقلیمی، ناامنی غذایی، بیماری ها، نقض حقوق بشر و سایر چالش ها، پاسخ های لازم را جمع آوری کند.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

بایدن ادامه داد: جایگاه روسیه و چین به عنوان دو عضو از پنج عضو شورای امنیت، توانایی سازمان ملل را برای انجام ماموریت خود تضعیف می کند. رئیس جمهور با هدف نشان دادن به متحدان و دشمنان به طور یکسان مبنی بر اینکه ایالات متحده در دفاع از اوکراین و حمایت از سایر کشورهای مستقل تزلزل نخواهد کرد، از سازمان ملل خواست تا برای تضعیف نفوذ روسیه و چین، اعضای دیگری را به شورای امنیت اضافه کند. اما او آنقدر که خواستار لغو عضویت در شورای امنیت و به همراه آن حق وتوی آنها شد، عمل نکرد.

اظهارات پوتین برای کاخ سفید تعجب آور نخواهد بود، جایی که مقامات امنیت ملی همچنان بر این باورند که با وجود موفقیت اوکراین در عقب راندن نیروهای روسی از مناطق اشغال شده سابق در شرق کشور، جنگ به هیچ راه حلی نزدیک نیست.

پرزیدنت بایدن در سخنرانی سالانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انتقاد کرد و بسته کمکی ۱.۲ میلیارد دلاری دیگر به اوکراین را اعلام کرد.

او اولین دیدار خود را با لیز تراس نخست وزیر جدید بریتانیا اواخر روز چهارشنبه برگزار خواهد کرد.