بایدن در حال رفتن به کنتاکی برای دیدن خسارت های سیل، دیدار با خانواده ها

طوفان‌های تندری در روز جمعه، خطر دوباره سیل را به بخش‌هایی از کنتاکی که یک هفته پیش توسط آب‌های زیاد ویران شده بود، آورد.

این سفر اولین سفر بایدن به خارج از واشنگتن از زمان مثبت شدن آزمایش کووید-19 او در 21 ژوئیه خواهد بود. او از 30 ژوئیه در انتظار آزمایش منفی ویروس با یک مورد برگشتی از این ویروس بود.



منبع

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که بایدن ها به فرماندار اندی بشیر و همسرش، بریتانیا، در مرکز بازیابی فاجعه ایالتی آژانس فدرال مدیریت اضطراری ملحق خواهند شد. حداقل 37 نفر پس از بارش 8 تا 10 و نیم اینچ (20 تا 27 سانتی متر) باران در هفته گذشته در منطقه کوه های آپالاچی جان خود را در سیل از دست دادند. سیل همچنین مناطقی را که در آن سوی خط ایالتی در ویرجینیا و ویرجینیای غربی قرار دارند نیز درنوردید.

واشنگتن (AP) – رئیس جمهور جو بایدن و بانوی اول جیل بایدن روز دوشنبه به کنتاکی شرقی سفر می کنند تا خسارات ناشی از سیل ویرانگر هفته گذشته را بررسی کنند و با آسیب دیدگان دیدار کنند.

بیش از 1300 نفر در روزهای پس از طوفان در حالی که تیم‌ها در قایق‌ها جستجو می‌کردند و نهرهای مسدود شده از آوار را شانه می‌کردند، نجات یافتند. گروه های کاری همچنان در تلاش بودند تا اتصالات برق و آب را به خانه ها بازگردانند، زیرا ساکنان به دنبال تعمیر خانه ها و زندگی خود پس از سیل هستند.