بایدن درباره اتهامات علیه ترامپ صحبت کرد: «کاملاً غیرمسئولانه»

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای که یکشنبه پخش شد، گفت که ادعای حفظ شخصی اسناد طبقه‌بندی شده توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق پس از ترک قدرت، «کاملاً غیرمسئولانه» است.

این فهرست همچنین شامل چهار مجموعه از اسناد فوق محرمانه، سه مجموعه از اسناد محرمانه و سه مجموعه از اسناد محرمانه بود. این فهرست هیچ جزئیاتی در مورد محتوای اسناد ارائه نکرده است.

بایدن افزود: «من جزئیات آن اسناد را نپرسیده‌ام زیرا نمی‌خواهم خود را درگیر این موضوع کنم که آیا وزارت دادگستری باید اقدامات خاصی را انجام دهد یا نه».

بایدن گفت 60 دقیقه او در مورد اسناد حساسی که ماموران FBI در ماه اوت از اقامتگاه مار-آ-لاگو ترامپ به دست آوردند، مطلع نشده است و با کسی در مورد افشای اسرار مهم امنیت ملی صحبت نکرده است.

“چگونه ممکن است این اتفاق بیفتد. بایدن گفت: چگونه ممکن است هر کسی تا این حد غیرمسئول باشد. “و من فکر کردم چه داده هایی در آنجا وجود دارد که ممکن است منابع و روش ها را به خطر بیندازد؟ منظور من از آن اسامی افرادی است که کمک کردند… و این کاملاً غیرمسئولانه است.»

ماموران FBI مجموعه ای از اسناد را که دارای برچسب «مدارک مختلف طبقه بندی شده/TS/SCI» بودند، بازیابی کردند، به این معنی که اسناد شامل اطلاعات فوق سری یا محفظه ای حساس بود.

بر اساس این گزارش، وزارت دادگستری از ترامپ به دلیل حذف یا از بین بردن سوابق، ممانعت از انجام تحقیقات و نقض قانون جاسوسی تحقیق می کند. مجوز تفتیش برای اقامت ترامپ در مارآ لاگو.

یک قاضی فدرال اخیراً درخواست ترامپ را برای یک استاد ویژه مستقل برای بررسی اسناد ضبط شده از مار-آ-لاگو پذیرفته است.

من شخصاً با کسی در این مورد صحبت نکرده ام – در این زمینه. من مطمئن هستم که دولت من از همه اینها آگاه است، و همچنین شورای امنیت ملی. اما من این کار را نکرده ام.

در همین حال، فهرستی از اقلام حذف شده از ملک نشان می دهد که اف بی آی یازده مجموعه از اسناد طبقه بندی شده را در طول جست و جو پیدا کرده است، از جمله برخی اسناد فوق سری که فقط باید در مراکز ویژه دولتی موجود می بود.

ترامپ با این استدلال که بازبینی شخص ثالث ضروری است، زیرا یورش اف‌بی‌آی، که تنها چند ماه قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2022 رخ داد، «شامل محاسبات سیاسی با هدف کاهش صدای پیشرو در حزب جمهوری‌خواه، رئیس‌جمهور ترامپ» بود.

اطلاعات بیشتر از National Review



منبع

اسکات پلی مجری برنامه از بایدن در این مورد پرسید عکس منتشر شده توسط وزارت دادگستری که ماه گذشته در پرونده دادگاهی گنجانده شده بود که اسناد محرمانه و فوق محرمانه ای را که در کف مار-آ-لاگو پخش شده بود نشان می داد.

«وقتی عکس اسناد فوق محرمانه را دیدید که روی زمین در مار-آ-لاگو گذاشته شده بودند، با خودتان چه فکر کردید؟ با نگاه کردن به آن تصویر، میزبان پرسید.

بایدن درباره اتهامات علیه ترامپ صحبت کرد: «کاملاً غیرمسئولانه»