بایدن خواستار لایحه شفافیت اهداکنندگان است، شومر این هفته متعهد شد که اقدامی انجام دهد

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

وایت هاوس روز دوشنبه به ان‌بی‌سی نیوز گفت که از این لایحه حمایت می‌کند «حتی اگر اینطور باشد» که دموکرات‌ها اکنون بیشتر از جمهوری‌خواهان از اهداکنندگان ناشناس پول جمع‌آوری می‌کنند.

وایت هاوس به ان بی سی نیوز گفت: «نکته مهم این است – چیزی که من دوست دارم ببینم این است که می توانیم به عنوان دموکرات و جمهوری خواه دور هم جمع شویم و به این مزخرفات سمی در سیستم سیاسی خود پایان دهیم. و متأسفانه، من فکر می‌کنم چیزی که خواهیم دید این است که جمهوری‌خواهان آنقدر به آن وابسته شده‌اند و آنقدر شیفته آن شده‌اند که به جای مبارزه برای پاکسازی دموکراسی ما، برای محافظت از آن مبارزه خواهند کرد.»

پرزیدنت جو بایدن از جمهوری‌خواهان خواست تا با دموکرات‌ها برای تصویب قانونی همکاری کنند که مستلزم افشای کمک‌کنندگان به گروه‌های پول سیاه است که مبالغ هنگفتی برای تأثیرگذاری بر انتخابات جمع‌آوری می‌کنند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، DN.Y، دوشنبه گفت که قصد دارد در این هفته در مورد لایحه دموکرات ها رای گیری کند.

بایدن در اظهارات روز سه شنبه در کاخ سفید گفت: “پول تاریک در سیاست ما بسیار رایج شده است. من معتقدم نور خورشید بهترین ضد عفونی کننده است و اذعان می کنم که این مسئله برای هر دو طرف است.” اما تفاوت اصلی اینجاست، دموکرات‌ها در کنگره از باز بودن و پاسخگویی بیشتر حمایت می‌کنند.

این قانون مستلزم افشای اهداکنندگانی است که 10000 دلار یا بیشتر به یک گروه فوق العاده PAC یا 501(c)(4) در یک چرخه انتخاباتی داده اند. در دهه گذشته بارها معرفی شده است، اما بعید است پس از سال ها مخالفت، حمایت جمهوری خواهان را به دست آورد. در حال حاضر هیچ حامی جمهوری خواه این قانون وجود ندارد.

قانون موسوم به افشای در ابتدا توسط دموکرات ها به عنوان پاسخی به حکم دادگاه عالی Citizens United در سال 2010 تهیه شد که اجازه می دهد تا هزینه های نامحدود شرکت ها و اتحادیه ها در انتخابات را انجام دهند. بیانیه شومر ماه‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که او گفت این لایحه در مجلس کامل رای خواهد گرفت.

شومر در بیانیه‌ای گفت: «این لایحه با سرطان پول سیاه در انتخابات ما مبارزه می‌کند و گروه‌های پول سیاه را ملزم می‌کند تا مشارکت‌های کمپین را گزارش کنند.»

بایدن گفت: «پول بسیار زیادی در سایه جریان دارد تا بر انتخابات ما تأثیر بگذارد.

مک‌کانل در ماه مارس با اشاره به گروه‌های مستقل 501(c)(4) که می‌توانند مبالغ هنگفتی از پول جمع‌آوری کنند و کمک‌کنندگان را پنهان کنند، گفت: «من طرفدار روش‌های تأمین مالی کمپین‌ها و مسائل هستم. «دلایل منطقی برای عدم افشای آن نهادها وجود دارد. این موقعیت من برای یک ربع قرن بوده و همچنان موضع من است.»

در اوایل سال جاری، جمهوری خواهان ارشد سنا مخالفت خود را با الزامات جدید در مورد افشای اهداکنندگان تکرار کردند. میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت، RK.Y و جمهوری‌خواهان در کمیته قضایی سنا، در بحبوحه جلسات تأیید کتانجی براون جکسون، نامزد آن زمان دیوان عالی، مجموعه‌ای از حملات را علیه «پول تاریک» متمایل به چپ، به‌ویژه سازمان خواستار عدالت صادر کردند.