بایدن خلبان جنگنده تاریخ ساز نیروی هوایی را به عنوان رئیس بعدی ستاد مشترک انتخاب کرد

تأیید براون به این معنی است که برای اولین بار، هم پست های ارشد نظامی و هم غیرنظامی پنتاگون در اختیار آمریکایی های آفریقایی تبار خواهد بود. لوید آستین، وزیر دفاع، اولین رئیس سیاهپوست پنتاگون، از ابتدای دولت در این سمت بوده است. تنها فرد سیاه پوست دیگری که به عنوان رئیس ستاد مشترک خدمت کرد، ژنرال ارتش کالین پاول بود.

یک مقام ارشد دولت گفت، بایدن براون را به دلیل کارش در نوسازی ناوگان هواپیماهای آمریکا و زرادخانه هسته‌ای آن و سال‌ها تجربه در شکل‌دهی به سیستم دفاعی آمریکا برای مقابله با ظهور چین، فرد مناسب برای این کار می‌دانست. او همچنین عمیقاً در تلاش های پنتاگون برای تجهیز اوکراین به میلیاردها دلار تسلیحات آمریکایی درگیر بوده است، زیرا کیف تلاش می کند تا از تهاجم 15 ماهه روسیه جلوگیری کند.

با این حال، تایید براون ممکن است به تعویق بیفتد. تامی توبرویل، سناتور جمهوری‌خواه آلاباما، به دلیل مخالفت‌هایش با سیاست پنتاگون که بودجه سفر و حمایت از سربازان و وابستگان را برای جستجوی طیف وسیعی از مراقبت‌های بهداشت باروری، از جمله سقط جنین، در صورتی که در ایالت‌هایی که در آن ساکن هستند، فراهم می‌کند، نامزدهای نظامی را مسدود کرده است. در حال حاضر غیر قانونی

در سال گذشته، براون به طور گسترده ای به عنوان پیشتاز برای جایگزینی میلی در نظر گرفته می شد، زیرا پنتاگون از آماده شدن برای جنگ های زمینی بزرگ گذشته به جلوگیری از درگیری احتمالی آینده با پکن تغییر مکان داد.

براون یک خلبان جنگنده F-16 با بیش از 3000 ساعت پرواز و تجربه فرماندهی در تمام سطوح است. او در طول دوران حرفه ای خود موانع را شکسته است. او به عنوان اولین فرمانده نیروی هوایی سیاه پاسیفیک ارتش خدمت کرد، جایی که او استراتژی هوایی کشور را برای مقابله با چین در اقیانوس هند-آرام هدایت کرد، زیرا پکن به سرعت جزایری را در دریای چین جنوبی نظامی کرد و با پروازهای نزدیک گوام، قدرت بمب افکن خود را آزمایش کرد.

براون 60 ساله در تمامی سطوح ممکن در نیروی هوایی و فرماندهی مشترک از جمله در اروپا، خاورمیانه و آسیا فرماندهی کرده است. او همچنین به ساخت و رهبری کمپین هوایی ایالات متحده علیه گروه شبه نظامی دولت اسلامی کمک کرد.

این تلاش می‌تواند به شدت به توانایی ارتش برای مقابله سریع با ظهور چین در جنگ سایبری، فضایی، سلاح‌های هسته‌ای و مافوق صوت بستگی داشته باشد، همه حوزه‌هایی که براون در چند سال گذشته به‌عنوان رهبر ارشد نظامی نیروی هوایی، به‌منظور مدرن‌سازی نیروی هوایی ایالات‌متحده به شدت روی آنها تمرکز کرده است. برای مبارزه در قرن 21

نامزدی مدتها انتظار می رفت. در صورت تایید سنا، براون به عنوان افسر ارشد نظامی بعدی کشور جایگزین ژنرال مارک میلی، که دوره او در ماه اکتبر به پایان می رسد، می شود. رئیس جمهور قصد دارد از براون به عنوان منتخب خود در یک رویداد باغ رز بعد از ظهر پنجشنبه رونمایی کند.

براون به‌عنوان رئیس نیروی هوایی، برای مدرن‌سازی قابلیت‌های هسته‌ای ایالات متحده، از جمله بمب‌افکن رادارگریز نسل بعدی که به زودی به پرواز در می‌آید، تلاش کرده است و تلاش‌ها را برای کنار گذاشتن هواپیماهای جنگی کهنه انجام داده است تا بودجه لازم برای پیشبرد ناوگان جدیدی از سیستم‌های بدون سرنشین وجود داشته باشد. او همچنین از توسعه نیروی فضایی ایالات متحده، که بسیاری از اولین نگهبانان و قابلیت های خود را از نیروی هوایی دریافت کرد، حمایت کرده است.

سه سال پیش او اولین رئیس ستاد نیروی هوایی سیاه پوست، افسر ارشد نظامی این سرویس شد، که او را به اولین آمریکایی آفریقایی تبار تبدیل کرد که هر یک از شاخه های نظامی را رهبری می کرد.

واشنگتن (AP) – رئیس جمهور جو بایدن روز پنجشنبه اعلام خواهد کرد که از ژنرال نیروی هوایی سی کیو براون جونیور، یک خلبان جنگنده تاریخ ساز با دانش عمیق چین، برای خدمت به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش استفاده می کند.

رئیس ستاد مشترک بالاترین مقام در کشور است و به عنوان مشاور ارشد نظامی رئیس جمهور، وزیر دفاع و شورای امنیت ملی خدمت می کند. رئیس هیچ سربازی را فرماندهی نمی کند و به طور رسمی در زنجیره فرماندهی نیست. اما رئیس در همه مسائل مهم نظامی، از تصمیم‌گیری‌های سیاسی گرفته تا مشاوره در مورد عملیات‌های رزمی بزرگ، نقشی حیاتی ایفا می‌کند و جلساتی را با همه روسای مشترک که ریاست سرویس‌های مسلح مختلف را بر عهده دارند، رهبری می‌کند.

عامر مدهانی، نویسنده آسوشیتدپرس در گزارشی مشارکت داشت.



منبع