بایدن تصمیم دارد تا 10000 دلار بدهی وام دانشجویی را لغو کند

لغو بدهی محدود به وام گیرندگان با درآمد خانوادگی 125000 دلار یا کمتر خواهد بود و فقط برای افرادی که وام های فدرال دارند اعمال می شود، نه خصوصی.

  • انتظار می‌رود پس از ماه‌ها بررسی اقدامات، رئیس‌جمهور پس از بازگشت به کاخ سفید از تعطیلات در ساحل Rehoboth، دل، تصمیم خود را اعلام کند. هر اقدامی احتمالاً شامل تمدید توقف پرداخت وام‌های دانشجویی فدرال است که در طول همه‌گیری ویروس کرونا اجرا شد.

    پارامترها هنوز نامشخص هستند. اما به گفته منابع آشنا با گفتگوها، رقمی که بایدن در کمپین انتخاباتی خود مطرح کرد، کاخ سفید به طرحی مبنی بر لغو 10000 دلار بدهی وام دانشجویی به ازای هر وام گیرنده عمل کرده است.

  • واشنگتن – به گفته منابع آگاه، در حالی که کاخ سفید به ضرب الاجل تعیین شده برای آخرین تماس نزدیک می شود، انتظار می رود رئیس جمهور جو بایدن به زودی روز چهارشنبه تصمیمی را که مدت ها انتظارش را می کشید، اعلام کند که آیا 10000 دلار بدهی وام دانشجویی را ببخشد یا خیر.

    رئیس جمهور گفته است که تا 31 اوت تصمیمی خواهد گرفت. بایدن با فشار فزاینده ای از سوی دموکرات های مترقی برای لغو سهم بیشتری از بدهی آمریکایی هایی که برای پرداخت هزینه های دانشگاه وام های فدرال گرفته اند، مواجه است. اما برخی از اقتصاددانان دموکرات، از جمله وزیر خزانه داری سابق لری سامرز، نگران خطر لغو بدهی هستند که تورم بالای 40 سال گذشته را تشدید می کند.

    پرزیدنت جو بایدن در 7 اوت 2022.

    این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن در آستانه تصمیم گیری در مورد لغو وام دانشجویی 10000 دلاری است.



  • منبع

    پرزیدنت جو بایدن در 7 اوت 2022.

    آنچه رئیس جمهور در نظر دارد

    • بر اساس داده های گردآوری شده توسط Education Initiative، بیش از 43 میلیون نفر در ایالات متحده بدهی وام دانشجویی فدرال دارند و متوسط ​​وام گیرنده حدود 37000 دلار است. مانده وام فدرال در حدود 1.6 تریلیون دلار است.