بایدن “به طور قابل توجهی” بهبود می یابد، گلو همچنان در اثر کووید درد می کند

جها همچنین به روز رسانی مثبتی در مورد سلامت رئیس جمهور ارائه کرد.

بایگانی - رئیس جمهور جو بایدن در جریان دیدار با تیم اقتصادی خود در سالن سالن دادگاه جنوبی در مجتمع کاخ سفید در واشنگتن، جمعه، 22 ژوئیه 2022، بطور مجازی صحبت می کند. وضعیت بایدن پس از مثبت شدن آزمایش کروناویروس همچنان رو به بهبود است و او احتمالاً مبتلا شده است. بر اساس به روز رسانی پزشکش در روز شنبه، 23 ژوئیه، یک نوع بسیار مسری که به سرعت در ایالات متحده در حال گسترش است. (AP Photo/Andrew Harnik, File)

دکتر کوین اوکانر در آخرین یادداشت خود نوشت: “رئیس جمهور همانطور که انتظار می رود به درمان پاسخ می دهد.” بایدن داروی ضد ویروسی Paxlovid مصرف کرده است که به کاهش احتمال بیماری شدید کمک می کند.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

جاها متعهد شد که کاخ سفید به ارائه به روز رسانی در مورد وضعیت رئیس جمهور و اینکه آیا او ممکن است علائم طولانی مدت داشته باشد یا خیر.

دیشب دیر وقت با تیمش چک کردم. حالش خوب بود. او دیروز روز خوبی را سپری کرد.

او گفت: «ما فکر می‌کنیم برای مردم آمریکا بسیار مهم است که بدانند رئیس‌جمهورشان چقدر خوب عمل می‌کند.

جاها در گفتگو با شبکه سی‌بی‌اس «Face the Nation» گفت: «خدا را شکر که واکسن‌ها و درمان‌های ما در برابر آن خوب عمل می‌کنند، به همین دلیل است که من فکر می‌کنم رئیس‌جمهور خوب عمل می‌کند.

اوکانر نوشت که بایدن هنوز گلودرد دارد، اگرچه علائم دیگر از جمله سرفه، آبریزش بینی و بدن درد «به میزان قابل توجهی کاهش یافته است».

مقامات اداری تاکید کرده اند که علائم وی خفیف است زیرا او چهار دوز واکسن دریافت کرده است و پس از آلوده شدن شروع به مصرف داروی ضد ویروسی Paxlovid کرد.

این نوع فرعی شاخه ای از سویه Omicron است که اواخر سال گذشته ظهور کرد. اعتقاد بر این است که عامل اکثریت قریب به اتفاق موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور است. او از آن زمان تاکنون در اقامتگاه کاخ سفید منزوی شده است.

طبق به روز رسانی روز یکشنبه پزشک بایدن، رئیس جمهور بایدن با وجود گلودرد طولانی مدت ناشی از عفونت کووید-19، “به طور قابل توجهی بهبود می یابد”.

پرزیدنت بایدن در جریان دیدار با تیم اقتصادی خود در واشنگتن در روز جمعه به طور مجازی صحبت می کند. بر اساس به‌روزرسانی پزشک، وضعیت بایدن پس از مثبت شدن آزمایش ویروس کرونا همچنان رو به بهبود است. (اندرو هارنیک / آسوشیتدپرس)

دبیر مطبوعاتی بایدن گفته است که 17 نفر، از جمله اعضای ستاد ارشد رئیس جمهور و حداقل یکی از اعضای کنگره، مصمم بودند که در صورت مسری بودن با بایدن در تماس نزدیک بوده اند. Jha در “فاکس نیوز ساندی” گفت که هیچ کدام تا کنون مثبت نشده اند.

بدیهی است که اگر او علائم مداوم داشته باشد، بدیهی است که اگر هر یک از آنها در توانایی او برای انجام وظایفش تداخل داشته باشد، ما آن را زودتر و اغلب با مردم آمریکا فاش خواهیم کرد. اما من گمان می‌کنم که این یک دوره کووید است که در بسیاری از آمریکایی‌هایی که کاملاً واکسینه شده‌اند، واکسینه شده‌اند و با آن ابزارها در دست درمان شده‌اند، دیده‌ایم.» رئیس جمهور به خوبی کار کرده است و ما انتظار داریم که او به این کار ادامه دهد.»

تست کرونای بایدن صبح پنجشنبه مثبت شد. اوکانر روز شنبه گفت که رئیس جمهور احتمالاً به یک نوع فرعی بسیار مسری موسوم به BA.5 آلوده شده است که در سراسر کشور در حال گسترش است. دکتر Ashish Jha، هماهنگ کننده پاسخ COVID-19 کاخ سفید، یکشنبه گفت: “این نوع BA.5 است.”