بایدن به تیراندازی در نشویل واکنش نشان داد و خواستار ممنوعیت سلاح های تهاجمی شد

واشنگتن – جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز دوشنبه درخواست خود را از کنگره برای ممنوع کردن سلاح‌های تهاجمی و مجلات با ظرفیت بالا، با جدا کردن دو سلاح تهاجمی که مظنون برای کشتن سه کودک و سه کارمند مدرسه‌ای در نشویل استفاده کرده است، تجدید کرد.

پس از تیراندازی مرگبار در 27 مارس 2023، افسران پلیس در نزدیکی مدرسه عهد، یک مدرسه مسیحی خصوصی در نشویل، تن.

اظهارات بایدن در مورد تیراندازی در مدرسه نشویل

اوایل ماه جاری، بایدن فرمان اجرایی را امضا کرد که به دنبال افزایش تعداد بررسی‌های سوابق انجام شده در حین فروش اسلحه است. این دستور نیازی به بررسی پیشینه جهانی ندارد، در عوض به مریک گارلند دادستان کل دستور می دهد تا معنای “درگیر شدن در تجارت” فروش سلاح گرم را روشن کند.

سال گذشته، در بحبوحه درخواست‌ها برای اصلاح اسلحه پس از تیراندازی‌های دسته جمعی در Uvalde، تگزاس و بوفالو، نیویورک، کنگره قوانین دو حزبی را تصویب کرد که دامنه آن کمتر بود که مشوق‌هایی را برای ایالت‌ها برای تصویب قوانین پرچم قرمز سلاح و بررسی پیشینه خریداران جوان را افزایش داد.

مقامات نامی از مظنون یا انگیزه ای ارائه نکرده اند و همچنین مدل اسلحه مورد استفاده تیرانداز را مشخص نکرده اند.

به گفته مقامات محلی، سه دانش‌آموز و سه کارمند پس از تیراندازی یک زن در مدرسه کووننت، یک مدرسه ابتدایی خصوصی مسیحی کوچک در نشویل، در اوایل روز دوشنبه کشته شدند. ماموران پلیس درگیر شدند و تیرانداز را کشتند.

بایدن گفت: «این دلخراش است، بدترین کابوس یک خانواده. ما باید برای توقف خشونت با اسلحه بیشتر تلاش کنیم. این جامعه ما را از هم می پاشد و روح ملت را می شکند. ما باید برای محافظت از مدارسمان بیشتر تلاش کنیم تا به زندان تبدیل نشوند.”

بیشتر: به روز رسانی تیراندازی در مدرسه میثاق: 3 کودک و 3 بزرگسال پس از تیراندازی یک زن در نشویل کشته شدند

به گفته کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، کاخ سفید با مقامات وزارت دادگستری و نشویل در ارتباط است.

بایدن تیراندازی را “بیمار” خواند و از واکنش سریع نیروهای مجری قانون نشویل برای سرنگونی تیرانداز تحسین کرد. به گفته پلیس نشویل، مظنون، یک زن 28 ساله، علاوه بر یک تپانچه، دو اسلحه از نوع “تهاجمی” – که او از کنگره می خواهد آنها را ممنوع کند – داشته است.

بیشتر: “این فقط عقل سلیم است”: بایدن اقدام اجرایی جدیدی را امضا کرد که بررسی‌های پیشینه سلاح را گسترش می‌دهد

بانوی اول پس از تیراندازی در نشویل می‌گوید: «کودکان ما لایق بهتری هستند».

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: پس از تیراندازی در نشویل، بایدن درخواست ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی را تجدید کرد.



منبع

بنابراین، من دوباره از کنگره می خواهم که ممنوعیت سلاح های تهاجمی من را تصویب کند. زمان آن فرا رسیده است که ما شروع به پیشرفت بیشتر کنیم.»

پرزیدنت جو بایدن در حالی که در مورد تیراندازی در مدرسه در نشویل در جریان یک اجلاس تجاری زنان SBA در اتاق شرقی کاخ سفید، دوشنبه، 27 مارس 2023، در واشنگتن صحبت می کند، مکث می کند.  پس از تیراندازی در نشویل، بایدن بار دیگر از کنگره خواست تا ممنوعیت سلاح های تهاجمی خود را تصویب کند.  (AP Photo/Alex Brandon)

قانون فدرال ایجاب می کند که افراد در تجارت فروش اسلحه دارای مجوز فدرال باشند و بنابراین سوابق خریداران را بررسی کنند. بر اساس این دستور، گارلند از صلاحدید خود استفاده می کند تا اطمینان حاصل کند که فروشندگان اسلحه “عمداً قانون را نقض می کنند” و آنهایی که از الزامات پیشینه آگاه نیستند، مطابقت می کنند.

بیشتر: پرزیدنت بایدن پس از تیراندازی در دانشگاه ایالتی میشیگان گفت: «هیچ منطقی برای سلاح های تهاجمی وجود ندارد».

اظهارات بایدن در مورد تیراندازی در مدرسه نشویل

بچه‌های مدرسه عهد، یک مدرسه خصوصی مسیحی در نشویل، تن، در حالی که پس از تیراندازی در مدرسه‌شان در روز دوشنبه، 27 مارس 2023، به محل اتحاد مجدد در کلیسای باپتیست وودمونت برده می‌شوند، دست در دست هم می‌گیرند. (AP Photo/ جاناتان ماتیس)

ما باید بیشتر کار کنیم. و او از کنگره می خواهد که عمل کند زیرا کافی است. چند کودک دیگر باید به قتل برسند تا جمهوری‌خواهان در کنگره قدم بردارند و وارد عمل شوند؟»

در توییتر joeygarrison@ به Joey Garrison برسید.

پس از تیراندازی مرگبار در 27 مارس 2023، افسران پلیس در نزدیکی مدرسه عهد، یک مدرسه مسیحی خصوصی در نشویل، تن.

پرزیدنت جو بایدن در حالی که در مورد تیراندازی در مدرسه در نشویل در جریان یک اجلاس تجاری زنان SBA در اتاق شرقی کاخ سفید، دوشنبه، 27 مارس 2023، در واشنگتن صحبت می کند، مکث می کند. پس از تیراندازی در نشویل، بایدن بار دیگر از کنگره خواست تا ممنوعیت سلاح های تهاجمی خود را تصویب کند. (AP Photo/Alex Brandon)

او گفت: “من واقعاً بی کلام هستم.” “ما ایستاده ایم، همه ما، ما در کنار نشویل در نماز ایستاده ایم.”

بچه‌های مدرسه عهد، یک مدرسه خصوصی مسیحی در نشویل، تن، در حالی که پس از تیراندازی در مدرسه‌شان در روز دوشنبه، 27 مارس 2023، به محل اتحاد مجدد در کلیسای باپتیست وودمونت برده می‌شوند، دست در دست هم می‌گیرند. (AP Photo/ جاناتان ماتیس)

با توجه به دورنمای تیره ممنوعیت تسلیحات تهاجمی در کنگره، بایدن به اقدامات اجرایی در مقیاس کوچکتر بازگشته است.

تلاش بایدن برای اعمال مجدد ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی که در سال 2004 منقضی شد، در مجلس نمایندگان جمهوری‌خواهان مورد توجه قرار نگرفت و حتی با وجود مجموعه‌ای از تیراندازی‌ها در سطح ملی، در سنا تحت کنترل دموکرات‌ها با یک صعود مواجه شد.

جیل بایدن، بانوی اول آمریکا، در واکنش به تیراندازی هنگام سخنرانی در یک رویداد لیگ ملی شهرها در واشنگتن، گفت: «فرزندان ما شایسته بهتری هستند».

ژان پیر به اقدامات اجرایی که بایدن در مورد اسلحه انجام داده است اشاره کرد، اما با اشاره به درخواست های رئیس جمهور از کنگره برای ممنوعیت سلاح های تهاجمی و بستن منافذ بررسی سوابق اسلحه، که هیچکدام در میان مقاومت جمهوری خواهان در کنگره پیشرفت نکرده اند، گفت: «کافی نیست».