بایدن برنده های سیاسی، سیاسی و دیپلماسی را به پایان رساند

بایدن از دفتر بیضی شکل با گرینر صحبت کرد، در حالی که او روی آسفالت بود و منتظر پرواز به سن آنتونیو برای معاینه پزشکی بود. یک مقام ارشد دولت بایدن گفت که او نسبت به آزادی خود بسیار خوشحال بود.

علاوه بر این، دموکرات ها با یکدیگر می جنگیدند و دستور کار بایدن متوقف شده بود. کاخ سفید صبر خود را با سناتور دموکرات جو مانچین از ویرجینیای غربی به دلیل امتناع وی از حمایت از بسته جاه طلبانه در سال گذشته با هدف گسترش شبکه امنیت اجتماعی از دست داده بود.

در عین حال، قیمت بنزین به پایین‌ترین سطح خود در یک سال گذشته کاهش یافته است و در حال حاضر به طور متوسط ​​​​3.33 دلار در هر گالن برای معمولی است. یک گزارش مشاغل آفتابی در ماه نوامبر نشان داد که روند استخدام همچنان ادامه دارد در حالی که دستمزدها بیش از 5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مقامات کاخ سفید به باد مخالف اذعان کردند و نگران بودند که انتخابات میان دوره ای رد کارنامه بایدن باشد.

قوانین عظیم راهی است که تاریخدانان برای ارزیابی ریاست جمهوری استفاده می کنند، اما برای رای دهندگان، داستان انسانی زنی 32 ساله که از مستعمره کیفری روسیه به خانه بازمی گردد، ممکن است دلیل قانع کننده تری برای زحمات کاخ سفید باشد.

این اعلامیه ماه‌ها مذاکرات پشت صحنه درباره سرنوشت گرینر را پس از اینکه مقامات روسی اعلام کردند در ماه فوریه کارتریج‌های ویپ تزریق شده با حشیش را در چمدان او پیدا کردند، پایان داد. دارنده مدال طلای المپیک به اتهام مواد مخدر محاکمه و محکوم شد و به 9 سال محکوم شد. او در نامه ای که در ماه ژوئیه به بایدن ارسال شد، نوشت: «از اینکه ممکن است برای همیشه اینجا باشم می ترسم.

تصویر: جو بایدن، کامالا هریس، شرل گرینر (پاتریک سمنسکی / AP)

بایدن امیدوار است که حداقل یک موفقیت دیگر در طول نشست بی‌معنای کنگره حاصل شود. قانونگذاران اکنون در حال بررسی یک اقدام اصلاحی در مهاجرت هستند که مسیری را برای دریافت شهروندی برای حدود 2 میلیون مهاجر غیرقانونی که توسط والدین خود به ایالات متحده آورده شده اند، فراهم می کند. یک شیرین کننده برای جمهوری خواهان میلیاردها هزینه جدید برای بهبود امنیت مرزها خواهد بود.

جنیفر پالمیری که در دوران دولت اوباما مدیر ارتباطات کاخ سفید بود، گفت: «وقتی به کارهایی که کاخ سفید بایدن انجام داده نگاه می‌کنم، فکر می‌کنم تجربه و صبر واقعاً نتیجه داد. آنها هر کاری که می توانستند انجام دادند تا دموکرات ها را در قوی ترین موقعیت ممکن در میان دوره ای قرار دهند. و راه آنها را شکست.»

این اعلامیه بدون انتقاد جمهوری خواهان نبود – برخی از آنها معتقد بودند که بایدن اشتباه کرده است که یک دلال اسلحه را با یک معامله گربازیکن بسکتبال

گرینر حدود دو روز پیش به مسکو منتقل شد و از آنجا به فرودگاهی در امارات متحده عربی رفت. او صبح پنجشنبه به وقت شرقی وارد شد و مورد استقبال ویژه قرار گرفت.

رئیس جمهور که در کنار همسر گرینر، شرل ایستاده بود، گفت: «بریتنی به زودی در آغوش عزیزانش بازخواهد گشت و او باید در تمام مدت آنجا می بود. “این روزی است که ما برای مدت طولانی برای رسیدن به آن کار کرده ایم.”

بایدن با نزدیک شدن به اواسط دوران ریاست جمهوری خود، در نقطه ای از پیروزی های غیرمنتظره ای به دست می آورد که اکثر روسای جمهور مستقر مدت زیادی است که مرحله ماه عسل خود را پشت سر گذاشته اند و با واکنش منفی رای دهندگان روبرو هستند.

و کودتای دیپلماتیک بایدن کامل نشد. هنوز در روسیه بازداشت است، پاول ویلان، تاجری که کاخ سفید نیز بدون موفقیت برای آزادی او تلاش کرده است. در بیانیه ای که روز پنجشنبه منتشر شد، دیوید، برادر ویلان گفت که در حالی که او برای گرینر خوشحال است، “خانواده ما هنوز ویران هستند.”

دیوید ویلان در مورد برادرش که در حال گذراندن محکومیت شانزده ساله به اتهام جاسوسی است که ایالات متحده می‌گوید بی‌اساس است، گفت: «من حتی نمی‌توانم بفهمم وقتی پل یاد می‌گیرد چه احساسی خواهد داشت. (یکی از مقامات دولت بایدن شخصاً با الیزابت خواهر ویلان ملاقات کرد تا در مورد آزادی گرینر گفتگو کند و یک مقام دیگر به طور مستقیم در مورد آن با خود ویلان در روز پنجشنبه صحبت کرد.)

تصحیح (8 دسامبر 2022، 6:51 بعد از ظهر ET): نسخه قبلی این مقاله نام سناتور جورجیا را که در دور دوم انتخابات سه شنبه برنده شد، اشتباه نوشت. او رافائل وارناک است، نه رافائل.

انتظار نمی رود بایدن تا اوایل سال آینده تصمیم خود را در مورد نامزدی در سال 2024 اعلام کند، اگرچه به نظر می رسد که ثروت او در حال روشن شدن است، رقیب اصلی او در تنگنای خود خرابکاری بوده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، زمانی که برای صرف شام در کلوپ ساحلی خود در مار-آ-لاگو با نیک فوئنتس، ملی‌گرای سفیدپوست و خواننده رپ که قبلاً به نام کانیه وست شناخته می‌شد، ملاقات کرد، توجه اشتباهی را به خود جلب کرد.

اکنون، آنها از عملکرد میان‌دوره‌ای دموکرات‌ها و پیروزی‌های قانونی که شامل تصویب قانون کاهش تورم است، دلگرم شده‌اند، که هدف آن مهار تغییرات آب و هوایی و کاهش قیمت داروهای تجویزی است.

بایدن امیدوار بود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پس از انجام انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، برای آزاد کردن گرینر مناسب‌تر باشد، محاسبه‌ای که درست ثابت شد. تنها دو روز پس از رقابت نهایی فصل کمپین میان‌دوره‌ای 2022، بایدن خندان به خبرنگاران اعلام کرد که گرینر از زندان خارج شده و در راه خانه به عنوان بخشی از مبادله‌ای که شامل آزادی فروشنده اسلحه روسی ویکتور بوت می‌شود.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

واشنگتن – آن را یک غافلگیری در ماه دسامبر بنامید: جو بایدن در راه است.

تصویر: جو بایدن، کامالا هریس، شرل گرینر (پاتریک سمنسکی / AP)

در عرض چند ساعت پس از آزادی گرینر، مجلس به یک هدف قانونی بایدن رسید و لایحه ای را تصویب کرد که از ازدواج برای زوج های همجنس محافظت می کند. بایدن در مصاحبه ای در سال 2012 با شبکه NBC “Meet the Press” زمانی که معاون رئیس جمهور بود، از ازدواج همجنس گرایان حمایت کرد و انتظار می رود که این قانون را امضا کند.

ارقام نظرسنجی بایدن هنوز ضعیف است و در پایین ترین سطح 40 سال در نوسان است. برخی از دموکرات‌ها گفتند، اما به نظر می‌رسد که موفقیت‌های سیاسی، سیاسی و دیپلماتیک او حتی از انتظارات کارکنان خود نیز فراتر رفته و در صورت انتخاب مجدد وی در انتخابات سال 2024، پایه‌ای پایدار ایجاد کرده است.

آخرین مورد صبح روز پنجشنبه بود، زمانی که بایدن خبر خیره کننده ای را ارائه داد که بریتنی گرینر، ستاره WNBA از یک مستعمره کیفری روسیه در یک مبادله زندانیان برجسته آزاد شده است.

اکثر رؤسای جمهور که در دوره ریاست جمهوری به این نقطه رسیده اند، در حال بررسی خرابی های مجموعه ای متواضعانه از انتخابات میان دوره ای هستند. از زمانی که فرانکلین روزولت برای اولین بار در سال 1933 به قدرت رسید، روسای جمهور به طور متوسط ​​28 کرسی مجلس نمایندگان و چهار کرسی سنا را در میان دوره ای از دست داده اند. حزب بایدن به لطف پیروزی سناتور جورجیا رافائل وارناک در دور دوم انتخابات در برابر هرشل واکر، رقیب جمهوری خواه، اکثریت یک کرسی سنا را به دست آورد. در حالی که دموکرات ها مجلس نمایندگان را از دست دادند، از شکست های گسترده ای که روسای جمهور گذشته متحمل شدند جلوگیری کردند. (یک «شلیک» اینگونه است که باراک اوباما، رئیس جمهور وقت، از دست دادن ۶۳ کرسی حزبش در مجلس نمایندگان در سال ۲۰۱۰ را توصیف کرد.)

“چه هفته ای برای مدیر بایدن!” جیم مسینا توییت کرد، که مدیر مبارزات انتخاباتی اوباما در سال 2012 بود. “از روز سه شنبه – Warnock با نزدیک به 3 امتیاز برنده شد. خانه بریتنی گرینر برای کریسمس. لایحه برابری ازدواج در راه است به سمت میز بایدن.

یک سال پیش، مقامات کاخ سفید پیش‌بینی می‌کردند که در فصل کمپین انتخاباتی 24 در وضعیت بسیار بدتری قرار بگیرند. خروج ناموفق دولت از افغانستان هنوز در ذهن آمریکایی ها تازه بود و تورم و قیمت گاز هم در حال افزایش بودند.

رئیس جمهور به او گفت: «این جو بایدن است. “به خانه خوش آمدی!”

تصاویر نشاط‌آور رئیس‌جمهور در آغوش گرفتن شرل گرینر سپاسگزار در دفتر بیضی شکل یکی از پربارترین دوره‌های دوره بایدن را نشان می‌دهد.