بایدن با وجود COVID-19 به کار خود ادامه می دهد

از جمله تماس های نزدیک بایدن، همسرش، بانوی اول، جیل بایدن بود. سخنگوی او مایکل لاروسا گفت آزمایش کووید-19 او در صبح جمعه در ویلمینگتون، دل. منفی بوده و هیچ علامتی نشان نداده است. لاروسا گفت که با رئیس جمهور “چندین بار” صحبت کرده است زیرا او در انزوا باقی مانده است.

ژان پیر گفت، از آنجایی که رئیس جمهور به صورت انزوا کار می کند، تعداد دستیاران اطراف او به «جای پای بسیار بسیار کم» کاهش یافته است – از جمله یک فیلمبردار و عکاس که تصاویر بایدن را در اقامتگاه ثبت کرده است.

دولت در تلاش است تا روایت را از ترس از سلامتی به نمایش بایدن به عنوان تجسم این ایده که اکثر آمریکایی‌ها می‌توانند به کووید مبتلا شوند و بدون درد و رنج و اختلال بیش از حد بهبود یابند اگر واکسن‌های خود را دریافت کرده و گام‌های مهم دیگری برداشته باشند، تغییر دهد. از خود محافظت کنند

جاها گفت بایدن به مدت پنج روز در محل زندگی کاخ سفید در انزوا خواهد ماند و سپس مجددا مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. او قصد دارد پس از منفی شدن آزمایش، شخصاً به سر کار بازگردد.

علائم کووید-19 رئیس جمهور بایدن را در حالی که روز جمعه از طریق ویدئوکنفرانس با تیم ارشد اقتصادی خود ملاقات کرد، با صدایی خشن و سرفه همراه کرد. اما رئیس‌جمهور سعی کرد لحنی اطمینان‌بخش داشته باشد و گفت: «احساس می‌کنم خیلی بهتر از چیزی که به نظر می‌رسم».

هنگامی که آزمایش بایدن در روز پنجشنبه مثبت شد – پس از بیش از دو سال از دور زدن موفقیت آمیز ویروس – کاخ سفید وارد عمل شد، با هدف از بین بردن هر گونه تصور از بحران و تبدیل تشخیص خود به چیزی که رئیس ستاد ران کلین گفت که او امیدوار است این بیماری باشد. “لحظه قابل آموزش.”

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

بایدن در حالی که از اتاق معاهده وارد یک جلسه مجازی می شد، هنگام شروع بحث در مورد کاهش قیمت بنزین در هفته های اخیر، ماسک را برداشت و جرعه جرعه آب نوشید. به خبرنگاران اجازه داده شد تا دقایقی از جلسه را مشاهده کنند و وقتی از بایدن پرسیدند که چه احساسی دارد، شست را به صدا درآورد – اگرچه به‌طور شنیده‌ای خشن بود و چند بار سرفه کرد.

یکی دیگر از تماس‌های نزدیک معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس بود که در یک ناهار روز جمعه در لیگ ملی شهری شرکت کرد و در حالی که شرکت‌کنندگان را در آغوش می‌گرفت، دیده شد، اگرچه در طول این رویداد بیش از شش فوت از دیگران فاصله داشت. او در حالی که به روی صحنه می رفت ماسک زده بود اما هنگام صرف ناهار آن را در آورد.

ژان پیر بارها در مورد این موضوع که دولت بایدن اطلاعاتی در مورد بیماری رئیس جمهور نسبت به سلف وی، دونالد ترامپ، ارائه نمی دهد، ابراز نگرانی کرده است. رئیس‌جمهور سابق در پاییز 2020، قبل از اینکه واکسن‌ها در دسترس باشد، به COVID-19 مبتلا شد و به مدت سه شب در مرکز پزشکی نظامی ملی والتر رید بستری شد.

جاها گفت: “این ویروس برای همیشه با ما خواهد بود”، زیرا او پیام بایدن را تکرار کرد که آمریکایی‌ها باید واکسینه شوند و تقویت شوند.

اواخر روز جمعه، مقامات کاخ سفید به خبرنگاران گفتند که بایدن بیش از هشت ساعت در روز کار می کند. اشتهای او کم نشده بود – هنگام صحبت با مشاورانش یک بشقاب خالی را با مقداری خرده غذا نشان داد – و لوایح را امضا کرد و در جلسات اطلاعاتی روزانه اش شرکت کرد، البته از طریق تلفن.

این پیام ها همگی بخشی از تلاش دولت برای به تصویر کشیدن یک فرمانده کل بود که علیرغم مثبت بودن آزمایش کووید-19 در روز پنجشنبه و فرستاده شدن به انزوا در اقامتگاه کاخ سفید، کار روزانه خود را رها نکرده بود.

ژان پیر گفت 17 نفر مصمم بودند که در تماس نزدیک با بایدن در صورت مسری بودن او، از جمله اعضای کارکنان ارشد وی و حداقل یکی از اعضای کنگره. او گفت که تا روز جمعه هیچ یک از آنها مثبت نبوده است.

دکتر آشیش جاها، هماهنگ کننده پاسخ به کووید-19 کاخ سفید، به خبرنگاران گفت: «رئیس‌جمهور در حال حاضر به اندازه کافی احساس خوبی دارد که به کار خود ادامه می‌دهد و با سرعتی سریع به کار خود ادامه داده است.

با این حال، کاخ سفید درخواست های مکرر برای در دسترس قرار دادن دکتر اوکانر به طور مستقیم در اختیار خبرنگاران را رد کرده است.

بایدن اولین روز کامل خود را از Paxlovid، درمان ضد ویروسی برای کاهش شدت کووید، به پایان رساند و علائم اولیه او صدای آبریزش، خستگی و سرفه شل بود. اوکانر گفت که سایر معیارها مانند نبض، فشار خون، تعداد تنفس و اشباع اکسیژن طبیعی هستند، اگرچه کاخ سفید ارقام خاصی را منتشر نکرد.

کاخ سفید روز جمعه عکسی از بایدن، با نقاب و بدون کراوات، در اتاق معاهده اقامتگاه رئیس جمهور، در تماس تلفنی با مشاوران امنیت ملی خود منتشر کرد. پس از جلسه تیم اقتصادی، او در یک بحث جداگانه با مشاوران ارشد کاخ سفید برای بحث در مورد اولویت های قانونی شرکت کرد. جها گفت که صدای خشن او ممکن است در واقع نشانه ای از بهبود او باشد تا جایگزین.

پرزیدنت جو بایدن پس از اینکه اعضای رسانه ها از او پرسیدند که چه احساسی دارد هنگام صحبت با تیم اقتصادی خود در سالن سالن دادگاه جنوبی در مجتمع کاخ سفید در واشنگتن، جمعه، 22 ژوئیه 2022، چه احساسی دارد، انگشت شست را نشان می دهد. (AP Photo/اندرو هارنیک)

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت: «او هنوز کار رئیس جمهور را انجام می دهد. “این به پایان نمی رسد.”

جها روز جمعه گفت که احتمالاً تا هفته آینده طول می کشد تا توالی یابی شود تا مشخص شود که بایدن به کدام نوع ویروس مبتلا شده است. بر اساس آخرین داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری که روز سه شنبه منتشر شد، زیر رشته بسیار مسری BA.5 Omicron مسئول 78 درصد از عفونت های جدید COVID-19 گزارش شده در ایالات متحده در هفته گذشته بود.

پیام کلی برای کاهش نگرانی های رای دهندگان در مورد سلامتی بایدن ساخته شد – او با 79 سالگی مسن ترین فردی است که تا به حال رئیس جمهور شده است.

طبق یادداشتی از دکتر کوین اوکانر، پزشک شخصی رئیس جمهور، بایدن در روز پنجشنبه دمای 99.4 افزایش یافت، اما با تایلنول کاهش یافت. بایدن همچنین چند بار از دستگاه تنفسی استفاده کرد، اما گزارش شده است که تنگی نفس را تجربه نکرده است.

پزشکان رئیس جمهور گفتند که وی از علائم خفیف کووید بهبود یافته و به خوبی به درمان پاسخ می دهد. بایدن جلسه امنیتی روزانه ریاست جمهوری خود را از طریق یک تماس تلفنی امن دریافت کرد، در حالی که به طور جداگانه، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین برای او “بهبودی سریع” آرزو کرد.

پرزیدنت بایدن روز جمعه در یک کنفرانس ویدئویی از کاخ سفید به تیم اقتصادی خود و اعضای رسانه ها در مورد علائم کووید-19 خود اطمینان داد. (اندرو هارنیک / آسوشیتدپرس)