بایدن با نامزدهای مختلف قضایی از ترامپ و اوباما پیشی گرفت

نظرسنجی ها نشان دهنده کاهش رضایت دادگاه و احترام به آن است. نظرسنجی گالوپ نشان داد که آمریکایی ها کمترین سطح اعتماد را به دادگاه در 50 سال گذشته داشته اند.

رجینا رودریگز، که اهل لاتین و آسیایی آمریکایی است، در دفتر دادستانی ایالات متحده خدمت می کرد. ورونیکا راسمن، که از اتحاد جماهیر شوروی سابق به همراه خانواده خود به عنوان پناهنده آمده است، اولین وکیل عمومی سابق فدرال است که در دهمین دادگاه تجدیدنظر ناحیه ایالات متحده قاضی شده است.

دوربین گفت، اما مواردی مانند مورد پوکان نادر بوده است و سایر جمهوری خواهان بانفوذ در مورد قضات تا حدودی به کاخ سفید احترام می گذارند.

بر اساس داده های کاخ سفید و دفتر چاک، رهبر اکثریت سنا، تاکنون 97 قاضی مادام العمر فدرال در دوره بایدن تایید شده اند، رقمی که در دوره ریاست جمهوری خود از ترامپ (85) و باراک اوباما (62) پیشی گرفته است. شومر DN.Y. 97 نفر از ریاست جمهوری بایدن شامل قاضی دیوان عالی، کتانجی براون جکسون، اولین زن سیاهپوست آن دادگاه، و همچنین 28 قاضی دادگاه مداری و 68 قاضی دادگاه منطقه است.

شومر در مصاحبه ای با استفاده از کوتاه نویسی برای کمپین ترامپ در سال 2016 گفت: «ترامپ با قضات سرسخت از نوع «MAGA» سمت راست، که نه تنها با مردم آمریکا همسو نیستند، بلکه حتی با حزب جمهوری خواه هم همسو نبودند، پر کرد. شعار «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم».

شارلوت سوینی اولین زن دگرباش جنسی آشکارا است که بر روی نیمکت فدرال در غرب رودخانه می سی سی پی خدمت می کند و سابقه ای در زمینه حقوق کارگران دارد. نینا وانگ، یک مهاجر از تایوان، اولین قاضی در این ایالت است که به کرسی منطقه فدرال ارتقا یافته است.

شومر افزود: ما یک ماموریت داشتیم، این فقط یک تمایل نیست. این یک ماموریت بود که سعی کنیم این تعادل را جبران کنیم.»

لیندسی گراهام، سناتور کارولینای جنوبی، که سال آینده برترین جمهوریخواه کمیته قضایی خواهد بود، گفت: “من نمی توانم سیستمی را تصور کنم که جمهوری خواهان همه قضات خود را داشته باشند و دموکرات ها هیچ کدام از آنها را نگیرند.” “این یک سیستم قابل دوام نیست.”

“جمهوری خواهان به تازگی با این مشکل دارند. دوربین در مصاحبه ای گفت: همه آنها نه، برخی این کار را می کنند. و هنگامی که آنها را در مورد آن صدا می زنی … “چرا این زنان رنگین پوست همیشه مورد خشم شما هستند؟” و آنها نمی توانند پاسخ دهند.”

دموکرات‌ها امیدوارند که در سال آینده سرعت تاییدیه‌ها را تسریع کنند، هدفی که با 51 بر 49 سنا به راحتی انجام می‌شود و اکثریت کمی را در کمیته‌ها به آنها می‌دهد. در دو سال گذشته، رای گیری در مورد برخی از نامزدهای قضایی بیشتر مورد مناقشه بایدن در آرای کمیته به بن بست می رسید و به مراحل رویه ای بیشتری نیاز داشت که زمان ارزشمند سنا را از بین برد.

شومر گفت که او همچنین امیدوار است که قضات بیشتری را در دادگاه‌های استیناف که در دوران ترامپ به راست تغییر کرده بودند، نصب کند، تلاشی که رهبر اکثریت آن را به عنوان ایجاد تعادل مجدد در این دادگاه‌ها توصیف کرد.

کاخ سفید و سناتورهای دموکرات دو سال اول ریاست جمهوری بایدن را با تعداد بیشتری قضات فدرال نسبت به دو سلف فوری بایدن به پایان می‌رسانند. این کلیپ سریع نشان دهنده اشتیاق برای جبران میراث دونالد ترامپ در جمع کردن قوه قضاییه با محافظه کاران جوانی است که اغلب فاقد تنوع نژادی هستند.

کاخ سفید از همان ابتدا نامزدهای قضایی را در اولویت قرار داد و مقامات انتقالی بایدن از سناتورهای دموکرات در اواخر سال 2020 نامزدهای احتمالی را درخواست کردند. سناتور دیک دوربین، رئیس کمیته قضایی سنا، به سرعت نامزدها را از طریق جلسات استماع و شومر منتقل کرد. زمان کف را برای رای گیری در نظر بگیرید.

برخی از جمهوری‌خواهان علیرغم قدرت محدودشان برای منحرف کردن گزینه‌های قضایی بایدن، به شدت با بسیاری از آن‌ها مبارزه کرده‌اند، و استدلال می‌کنند که علیرغم استدلال‌های دموکرات‌ها، دیدگاه‌های آنها خارج از جریان اصلی قانونی است. سنای نامطمئن 50-50، جایی که برنامه های شومر اغلب به دلیل بیماری ها یا غیبت ها خنثی می شد، به این معنا بود که چندین نامزد بایدن برای ماه ها در تنگنا قرار گرفتند و هرگز قبل از پایان کار سنا در سال جاری تایید نشدند.

در حال حاضر، تمرکز کاخ سفید بر افرادی که در دادگاه حضور دارند، باقی خواهد ماند.

پیج هرویگ، مشاور ارشد کاخ سفید می‌گوید: «این داستان نوشتن فصل جدیدی برای قوه قضاییه فدرال است، با افراد واقعاً فوق‌العاده‌ای که گسترده‌ترین انواع ممکن را نمایندگی می‌کنند».

برای مثال، بایدن در ایالت هایی که دارای دو سناتور جمهوری خواه هستند، به سختی تعداد پست های خالی قضات دادگاه های منطقه ای را کاهش داده است و تنها یکی از این افراد را تایید می کند: استیون لوچر، که اکنون قاضی در ناحیه جنوبی آیووا است. سناتورها همچنان به رویه‌ای پایبند هستند که به سناتورهای ایالتی اجازه می‌دهد تا حق وتوی مجازی بر انتخاب‌های دادگاه منطقه داشته باشند – فرآیندی که در محاوره‌ای به عنوان “لغزش آبی” شناخته می‌شود – و دموکرات‌ها با فشار فزاینده‌ای از طرف مدافعان برای کنار گذاشتن این سنت مواجه هستند، با این استدلال که این فقط اجازه می‌دهد. برای انسداد جمهوریخواهان

کریس کانگ از «Demand Justice»، یک گروه مدافع که تلاش برای گسترش دادگاه را رهبری می کند، گفت: «من به هیچ وجه پیشرفت و اهمیت کاری که رئیس جمهور بایدن در دادگاه های پایین انجام می دهد را به حداقل نمی رسانم. اما در عین حال، ما باید به مشکل اصلی، که دیوان عالی کشور است، نگاه کنیم و چه کاری می‌توان برای رفع مشکلات انجام داد.»

من فکر می‌کنم رئیس‌جمهور به پایگاه خود متعهد شد که می‌خواهد افرادی را که دارای یک جهان‌بینی بسیار چپ هستند، که عموماً کاملاً منتقد هستند، به عنوان مثال، سیستم عدالت کیفری را به این فکر بیاندازد که این سیستم از نظر نژادپرستانه است. هاولی گفت.

واشنگتن (AP) – برای کاخ سفید بایدن، چهار قاضی زن در کلرادو ماموریت خود را در مورد قوه قضاییه فدرال خلاصه می کند.

سناتور جاش هاولی، رئیس جمهور، یکی از اعضای کمیته، گفت که انتخاب های بایدن “بسیار، بسیار چپ، اما غیرقابل عذرخواهی” بودند. او گفت که اظهارات دوربین در مورد جمهوری خواهان “پوچ” است.

ران کلاین، رئیس کارکنان کاخ سفید، به آسوشیتدپرس گفت: «این نامزدها پیام قدرتمندی به جامعه حقوقی می‌فرستند که این نوع خدمات عمومی برای بسیاری از افراد باز است که قبلاً برای آنها باز نبود.» به عموم مردم می‌گوید که اگر به هر دلیلی در دادگاه فدرال خاتمه دهید، به احتمال زیاد قاضی خواهید داشت که بفهمد شما از کجا آمده‌اید، چه کسی هستید و چه چیزی را پشت سر گذاشته‌اید.»

هر گونه فشار برای تغییر عالی‌ترین دادگاه در کشور، حتی به روش‌های کوچک، جای چندانی در کاخ سفید پیدا نکرده است، در عوض دستیاران بایدن تلاش رئیس‌جمهور برای معرفی قضات فدرال را به‌عنوان بهترین و اساسی‌ترین راه برای تضمین میراث دموکرات‌ها در این کشور برجسته می‌کنند. قوه قضائیه.

مقامات کاخ سفید به طور مشابه از بررسی تغییرات احتمالی خودداری کرده‌اند، حتی در شرایطی که طرفداران تغییر معتقدند فشار در این دوره قوی‌تر خواهد شد، زیرا حق رای، آب پاک، مهاجرت و بخشش وام‌های دانشجویی در برابر دادگاه قرار می‌گیرد.

علیرغم تقویت اکثریت دموکرات ها، کاخ سفید با این وجود می تواند با برخی چالش ها در مورد نامزدی و تایید قضات طی دو سال آینده روبرو شود.

کلاین که هر هفته با تیم نامزدهای قضایی ملاقات می کند، گفت: «با تمام احترامی که برای پیشینیانم قائلم، مطمئن هستم که این برای من اولویت بالاتری دارد. اما با اشاره به بایدن، کلاین افزود: «این واقعیت که او آن را چنین اولویتی می‌دهد، آن را برای من به یک اولویت بزرگ تبدیل می‌کند».



منبع

با روی کار آمدن بایدن در سال 2021، پس از اینکه ترامپ سه قاضی جدید را نام برد که ساختار دادگاه را بسیار به راست متمایل کردند، درخواست ها برای تغییر در دیوان عالی بلندتر شد.

در ژوئن، اکثریت محافظه‌کار 6-3 تصمیم مهم رو علیه وید را لغو کرد و حمایت‌های قانون اساسی برای سقط جنین را که برای نزدیک به 50 سال وجود داشت، حذف کرد. علیرغم اینکه اکثریت مردم ایالات متحده معتقدند سقط جنین باید قانونی باشد، این کار را انجام داد. در همان دوره، قضات همچنین کنترل اسلحه را تضعیف کردند و توانایی آژانس حفاظت از محیط زیست برای مدیریت تغییرات آب و هوا را محدود کردند.

از هر چهار قاضی که طی دو سال گذشته توسط بایدن شنود شده و سنا آنها را تایید کرده، سه نفر زن بودند. حدود دو سوم افراد رنگین پوست بودند. فهرست بایدن شامل 11 زن سیاه‌پوست برای دادگاه‌های قدرتمند است که بیشتر از مجموع زنانی است که در زمان همه روسای جمهور قبلی به کار گرفته شده بودند. همچنین نام 11 مدافع عمومی سابق در دادگاه های مداری وجود داشت که بیش از مجموع کل اسلاف بایدن بود.

کلاین گفت که “داشتن یک صندلی فدرال متنوع تر از هر نظر نشان دهنده احترام بیشتر به مردم آمریکا است.”

به عنوان مثال، سناتور جمهوری خواه رون جانسون از ویسکانسین در اوایل سال جاری اقدام علیه ویلیام پوکان را که برای خدمت در ناحیه شرقی ویسکانسین معرفی شده بود، پس از اینکه در ابتدا او را به عنوان بخشی از یک بلوک نامزد به کاخ سفید توصیه کرد، مسدود کرد. دوربین گفته است در صورت مشاهده سوء استفاده سیستماتیک توسط سناتورها، به ویژه بر اساس نژاد، جنسیت یا گرایش جنسی نامزد، در رویه فعلی “لغزش آبی” تجدید نظر خواهد کرد.

بایدن درباره این احکام صحبت کرده و استدلال کرده است که دادگاه این روزها بیشتر یک “گروه مدافع” است. اما او از درخواست‌ها برای گسترش دادگاه یا حتی مشمول قوانین رفتاری که سایر قضات فدرال را ملزم می‌کند، استقبال نکرده است. او به طور علنی در مورد مطالعه ای که در مورد آینده دیوان عالی سفارش داده بود و در سال گذشته به پایان رسید و محدودیت های دوره، بازنشستگی اجباری و کدهای اخلاق قضایی را به عنوان راه هایی برای بازگرداندن اعتماد به این نهاد پیشنهاد کرد، صحبت نکرده است.

یک موضوع که بایدن مایل به پرداختن به آن نبوده است: ساختار دیوان عالی.

برای بایدن، رئیس سابق کمیته قضایی، و کلاین که مشاور ارشد بایدن در آن کمیته و وکیلی بود که روی نامزدهای قضایی در کاخ سفید کلینتون کار می‌کرد، این دستاورد بسیار مهمی است.

تمرکز ویژه بر نامزدهای دادگاه‌های استیناف، جایی که اکثریت قریب به اتفاق پرونده‌های فدرال به پایان می‌رسد، و آن‌هایی که از ایالت‌هایی با دو سناتور دموکرات می‌آیند، قرار گرفت، که می‌توانند در فرآیندی که هنوز احترام قابل توجهی برای مقامات ایالتی وجود دارد، اجماع آسان‌تری پیدا کنند.

با وجود این چهار زن که در دو سال اول دوره ریاست جمهوری جو بایدن تایید شدند، تنوع فردی و حرفه ای گسترده ای وجود دارد که کاخ سفید و سناتورهای دموکرات در تلاش خود برای تغییر قوه قضاییه ترویج کرده اند.

دموکرات‌ها همچنین می‌گویند برخی از نامزدهای قضایی، به‌ویژه زنان رنگین پوست، به‌طور ناعادلانه مورد هدف منتقدان جمهوری‌خواه قرار گرفتند که منجر به درگیری‌های تنش‌آمیز در کمیته قضایی شد.