بایدن با توافق سقف بدهی برنده شد. شورش یا تعطیلی تدریجی را نمی توان رد کرد

هنگامی که نکول از روی میز خارج شد، قانونگذاران می توانند به نوشتن 12 لایحه هزینه ای که باید برای ادامه کار دولت پس از این سال مالی تصویب شوند، بازگردند. به عنوان انگیزه، این معامله شامل کاهش 1 درصدی کلی است، اگر کنگره لوایح مخارج سالانه را تا اول ژانویه 2024 تصویب نکرده باشد.

دفتر بودجه کنگره غیرحزبی تخمین می زند که پس از اعمال تغییرات، افراد بیشتری، نه کمتر، کمک غذایی دریافت کنند.

نماینده توماس ماسی، نماینده جمهوری خلق، در مورد مراحل بعدی در فرآیند بودجه گفت: “این فرصت ماست.”

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، DN.Y، چهارشنبه گفت: «من نمی توانم به اندازه کافی تاکید کنم که ما هیچ حاشیه، هیچ حاشیه ای برای خطا نداریم. یا به سرعت پیش می رویم و این توافق دو حزبی را به میز رئیس جمهور می فرستیم، یا دولت فدرال برای اولین بار در تاریخ نکول خواهد کرد.»

مبارزه بعدی بدهی تا سال 2025 کشیده شد

صرف نظر از این، توافق دو حزبی برای تعلیق سقف بدهی در ازای کاهش هزینه‌ها و تغییر سیاست‌ها همچنان یک پیروزی برای بایدن در بسیاری از سطوح است.

اگرچه بایدن در ابتدا امیدوار بود کنگره بدون پیش شرط به محدودیت بدهی رسیدگی کند، اما دولت استدلال می کند که بهترین توافق ممکن را در یک دولت تقسیم شده به دست آورده است.

شالاندا یانگ، مدیر دفتر مدیریت و بودجه، در جلسه توجیهی روزانه در کاخ سفید در واشنگتن، سه شنبه، 30 می 2023، صحبت می کند.

تعطیلی احتمالی دولت

یانگ، مدیر بودجه بایدن، گفت که یکی از اهداف مذاکرات تعیین سقف هزینه در سطح قابل دستیابی است.

اما همه چیز در آینده روان نیست.

اگر کنگره بسته ای را که بایدن با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، از کالیفرنیا تهیه کرده بود، تأیید کند، در شکل دادن به پیام کمپین انتخاباتی خود، این مبارزه بد را نیز از بین خواهد برد.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن با توافق سقف بدهی برنده شد، اما تعطیلی دولت نزدیک است.





منبع

همچنین، از زمان اعلام نامزدی مجدد خود در آوریل، بایدن هنوز کارزار را به سرعت بالا نبرده است.

آیا مترقیان شورش خواهند کرد؟

اگر کنگره در مورد چگونگی محدود کردن بودجه سال آینده به سقف هزینه های تعیین شده توسط این توافق توافق نکند، دولت فدرال می تواند در اواخر سال جاری به طور موقت تعطیل شود.

یانگ گفت: «زیرا حتی در دولت یکپارچه، انجام تمام 12 صورتحساب سخت است. و من فکر می‌کنم که ما به نقطه شیرین این توافق رسیدیم که ابزارهایی را که برای شروع به کار نیاز دارند به تملک‌کنندگان بدهیم، روند تخصیص‌ها را باز کنیم، و شانس مبارزه برای انجام صورت‌حساب‌ها را تا اول اکتبر داشته باشیم.»

اما در حالی که بایدن با نسخه کوچک‌تری از الزامات کاری که جمهوری‌خواهان به دنبال آن بودند موافقت کرد، او همچنین معافیت‌هایی را برای افرادی که بی خانمان را تجربه می‌کنند، کهنه‌سربازان و افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله که در سن ۱۸ سالگی تحت سرپرستی بودند در نظر گرفت.

پرزیدنت جو بایدن با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان کالیفرنیا، برای بحث در مورد محدودیت بدهی در دفتر بیضی شکل کاخ سفید، دوشنبه، 22 می 2023، در واشنگتن دیدار می کند.

پرامیلا جایپال، نماینده دموکرات ایالت واشنگتن که ریاست گروه پیشرو کنگره را بر عهده دارد، چهارشنبه به خبرنگاران گفت که با این بسته مخالف است. او این قرارداد را گسترش الزامات کاری برای کمک های غذایی نامیده است “سیاست بسیار بد” که بدون دستیابی به هدف اعلام شده یعنی تشویق مردم به کار، برای آمریکایی‌های در حال مبارزه، تشریفات اداری می‌افزاید.

و بایدن باید امیدوار باشد که پیام بدتر او برای مترقی‌ها، علیرغم نارضایتی آنها از جنبه‌های توافق، آنها را نسبت به انتخاب مجدد خود مشتاق نگه می‌دارد.

پرزیدنت جو بایدن با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان کالیفرنیا، برای بحث در مورد محدودیت بدهی در دفتر بیضی شکل کاخ سفید، دوشنبه، 22 می 2023، در واشنگتن دیدار می کند.

در اینجا نگاهی به خطرات و مزایای بایدن داریم:

اجتناب از یک پیش فرض فاجعه بار

این امر اقتصاد را در حالت یکنواخت نگه می‌دارد، و از نکول‌هایی که برای بازارهای مالی و خانواده‌های آمریکایی فاجعه‌بار می‌بود، اجتناب می‌کند و به طور بالقوه برای انتخاب مجدد او محکوم به شکست است.

در حالی که این توافق هنوز باید از طریق کنگره انجام شود، انتظار می رفت مجلس نمایندگان آن را چهارشنبه شب تصویب کند. انتظار می رود سنا قبل از 5 ژوئن رای گیری کند، اولین تاریخی که دولت ممکن است نتواند تمام صورت حساب های خود را پرداخت کند.

«مذاکرات مستلزم دادن و گرفتن است. شالاندا یانگ، مدیر بودجه بایدن، گفت: هیچ کس به هر چیزی که می خواهد نمی رسد. اما رئیس جمهور با موفقیت از اولویت های اصلی دموکراتیک و پیشرفت اقتصادی تاریخی که در دو سال گذشته به دست آورده ایم، محافظت کرد.

شالاندا یانگ، مدیر دفتر مدیریت و بودجه، در جلسه توجیهی روزانه در کاخ سفید در واشنگتن، سه شنبه، 30 می 2023، صحبت می کند.