بایدن اعلام کرد 10000 دلار بدهی وام دانشجویی برای وام گیرندگان زیر 125000 دلار لغو می شود.

این یک انتقاد مداوم از جانب جانسون بوده است، که در ماه می گفت که “لغو 10000 دلار بدهی وام دانشجویی مانند ریختن یک سطل آب یخ روی آتش سوزی جنگل است.” پس از آخرین تمدید توقف پرداخت وام دانشجویی در آوریل، جانسون بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «پرزیدنت بایدن، این یک موضوع عدالت نژادی است، این یک موضوع عدالت اقتصادی است، این یک موضوع اخلاقی است. لغو 50000 دلار بهترین راهی است که می توانید شکاف ثروت نژادی را به شدت کاهش دهید، همه اینها با یک ضربه قلم.





منبع

دریک جانسون، رئیس NAACP، در روز شنبه، 15 ژانویه 2022، در لس آنجلس عکس می گیرد. (ریچارد ووگل/AP)

پیش‌فرض قبل از تحمل همه‌گیری.» با این حال، به این معنی که آزمایش به این روش می‌تواند منجر به حذف آمریکایی‌های کم‌درآمدی شود که مالیات ارائه نمی‌کنند، اما همچنان بدهی وام دانشجویی دارند، و همچنین مشکلات احتمالی مربوط به عدم دسترسی وزارت آموزش به داده‌های مالیاتی.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در 16 اوت 2022 در طی مراسم امضای لایحه در اتاق غذاخوری دولتی کاخ سفید در واشنگتن سخنرانی می‌کند. (لیا میلیس/رویترز)

این اقدام به عنوان تلاشی برای جلب حمایت رای دهندگان جوان تلقی می شود که بایدن در اوایل سال جاری شاهد کاهش محبوبیت خود بود، به ویژه آنهایی که سیاه پوست و اسپانیایی تبار هستند، زیرا اقدامات در مورد موضوعاتی مانند آب و هوا و قانونی سازی ماری جوانا متوقف شد. بسیاری از دموکرات ها از رئیس جمهور خواسته اند تا در مورد وام های دانشجویی اقدام کند و آن را یک الزام اخلاقی و سیاسی می دانند. سناتور الیزابت وارن، در ماه آوریل در نیویورک تایمز نوشت که لغو بدهی وام دانشجویی موضوعی است که می تواند به دموکرات ها در ماه نوامبر کمک کند.

سناتور الیزابت وارن، D-Mass.، در طول یک جلسه به سبک تالار شهر، دوشنبه، 27 ژوئن 2022، در راندولف، ماساچوست، اشاره می‌کند (چارلز کروپا/AP)

این طرح با مخالفت جمهوری خواهان روبرو شده است، آنها می گویند که این غیرمنصفانه برای کسانی است که وام های خود را پرداخت کرده اند و به طور بالقوه برای تورم خطرناک است، اگرچه پرداخت وام های دانشجویی از اوایل سال 2020 متوقف شده است. کمیته ملی جمهوری خواه قبلاً به این طرح به عنوان یک “دستورالعمل” حمله کرده بود. به ثروتمندان» در اوایل این هفته.

طبق گزارش ماه آوریل بانک فدرال رزرو نیویورک، «بخشش 10000 دلار به ازای هر وام گیرنده در مجموع 321 دلار را می بخشد.

علاوه بر این، دریافت کنندگان گرنت پل که کمتر از 125,000 دلار دریافت می کنند، واجد شرایط 10,000 دلار اضافی برای بخشش خواهند بود. بایدن همچنین اعلام کرد که مهلت پرداخت بدهی دانشجویان را تا پایان سال تا 31 دسامبر – و انتخابات میان دوره ای نوامبر گذشته – تمدید خواهد کرد. مکث فعلی که در ابتدای همه گیری ایجاد شد، قرار است در 31 اوت به پایان برسد.

پرزیدنت بایدن روز چهارشنبه اعلام کرد که 10000 دلار از بدهی دانشجویان آمریکایی را برای آمریکایی هایی که کمتر از 125000 دلار در سال دریافت می کنند، لغو می کند و به وعده تبلیغاتی خود عمل می کند و انتقادات بسیاری را از طیف های سیاسی به دنبال داشت.

جانسون در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفت: «تصمیم پرزیدنت بایدن درباره بدهی‌های دانشجویی نمی‌تواند به آخرین نمونه از سیاستی تبدیل شود که سیاه‌پوستان – به‌ویژه زنان سیاه‌پوست – را پشت سر گذاشته است». با رای دهندگان سیاه پوستی که با تعداد بی سابقه ای شرکت کردند و 90 درصد آرای خود را برای نجات دموکراسی در سال 2020 یک بار دیگر ارائه کردند، این گونه رفتار نمی کنید.

جناح مترقی حزب و همچنین رهبر اکثریت سنا چاک شومر، DN.Y.، و سناتور رافائل وارناک، دی-گا. – که در پاییز امسال با یک پیشنهاد سخت برای انتخاب مجدد روبرو است – از جمله کسانی بودند که به بایدن فشار می آوردند که 50000 دلار به ازای هر وام گیرنده را ببخشد. در طول کمپین فشار عمومی و خصوصی، کاخ سفید تلاش‌های خود را برای کمک به بدهی وام‌های دانشجویی از طریق همکاری با برنامه‌های بخشودگی وام خدمات عمومی و برنامه‌های بازپرداخت مبتنی بر درآمد نشان داده است.

سناتور چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، سناتور چاک شومر از نیویورک، در مرکز، با همراهی از چپ، نماینده موندیر جونز، DN.Y.، D-Mass، نماینده آلما آدامز، DN.C.، نماینده ایلهان عمر، D-Minn .، سناتور الیزابت وارن، دموکراتیک، و نماینده آیانا پرسلی، در یک کنفرانس خبری در کنگره هیل در واشنگتن، پنجشنبه، 4 فوریه 2021، در مورد برنامه هایی برای معرفی مجدد قطعنامه ای برای فراخوانی از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا صحبت می کنند. اقدامات اجرایی برای لغو تا 50000 دلار بدهی برای وام گیرندگان وام دانشجویی فدرال انجام دهید.  (اندرو هارنیک/AP)

انجام این کار چشم انداز اقتصادی بسیاری از وام گیرندگانی را که هنوز قادر به دریافت مدرک دانشگاهی نیستند، برای میلیون ها وام گیرنده زن که حدود دو سوم کل بدهی وام های دانشجویی را بر عهده دارند، بهبود می بخشد، و وام گیرندگان سیاه پوست و اسپانیایی تبار. وارن می‌نویسد که درصد بیشتری از آنها برای تحصیل در کالج در مقایسه با دانش‌آموزان سفیدپوست بدهی می‌گیرند و پس از مدرسه برای پرداخت آن مشکل دارند. رئیس‌جمهور با یک قلم می‌تواند گام‌های بزرگی برای پر کردن شکاف‌های جنسیتی و ثروت نژادی بردارد.

وام گیرندگان (31.1 درصد) و 30.5 درصد از وام های معوق یا در

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در 16 اوت 2022 در طی مراسم امضای لایحه در اتاق غذاخوری دولتی کاخ سفید در واشنگتن سخنرانی می‌کند. (لیا میلیس/رویترز)

این پیشنهاد توانسته است از برخی در سمت چپ به دلیل اینکه به اندازه کافی دور نرفته اند، واکنش نشان دهد. دریک جانسون، رئیس NAACP، این پیشنهاد را “مشکل” خواند.

دریک جانسون، رئیس NAACP، در روز شنبه، 15 ژانویه 2022، در لس آنجلس عکس می گیرد.  (ریچارد ووگل/AP)

میلیارد وام دانشجویی فدرال، کل موجودی را برای 11.8 میلیون حذف کنید

وارن در پایان گفت: «دموکرات‌ها نمی‌توانند در برابر خرد مشاوران غیرمجاز که توصیه می‌کنند ما به سادگی دستاوردهای خود را تبلیغ کنیم، تعظیم کنند. در عوض، دموکرات‌ها باید برنامه‌های بیشتری از رئیس‌جمهور را ارائه کنند – در غیر این صورت ما خیلی بیشتر در اکثریت نخواهیم بود.»

سناتور چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، سناتور چاک شومر از نیویورک، در مرکز، با همراهی از چپ، نماینده موندیر جونز، DN.Y.، D-Mass، نماینده آلما آدامز، DN.C.، نماینده ایلهان عمر، D-Minn .، سناتور الیزابت وارن، دموکراتیک، و نماینده آیانا پرسلی، در یک کنفرانس خبری در کنگره هیل در واشنگتن، پنجشنبه، 4 فوریه 2021، در مورد برنامه هایی برای معرفی مجدد قطعنامه ای برای فراخوانی از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا صحبت می کنند. اقدامات اجرایی برای لغو تا 50000 دلار بدهی برای وام گیرندگان وام دانشجویی فدرال انجام دهید. (اندرو هارنیک/AP)

سناتور الیزابت وارن، D-Mass.، در طول یک جلسه به سبک تالار شهر، دوشنبه، 27 ژوئن 2022، در راندولف، ماساچوست، اشاره می‌کند (چارلز کروپا/AP)

بخشش وام یکی از وعده های انتخاباتی بایدن بود که در مارس 2020 نوشت که برنامه بهبود اقتصادی او شامل “لغو فوری حداقل 10000 دلار از بدهی دانشجویی به ازای هر نفر” است. در اواخر ماه مه، واشنگتن پست گزارش داد که دولت قرار است همان مقدار بدهی را برای آمریکایی های زیر 150000 دلار لغو کند، با این حال، کاخ سفید در آن زمان این گزارش را رد کرد.