بایدن از نامزدی مقامی برای ریاست آژانس ایمنی خودروی آمریکا انصراف داد

کارلسون پس از خروج استیون کلیف در سپتامبر 2022، NHTSA را بر عهده گرفت. کلیف در فوریه 2021 به عنوان معاون مدیر NHTSA منصوب شد و آژانس را بر اساس بازیگری اداره کرد تا اینکه در می 2022 تأیید شد.

نامزدی او با مخالفت شدید روبرو شد، به طوری که 13 جمهوری خواه در کمیته بازرگانی سنا در اوایل این ماه از نقش او در توسعه استانداردهای مصرف سوخت در سال 2021 انتقاد کردند. آنها به کارلسون گفتند که این استانداردها “با حرفه طولانی شما به عنوان یک محیط بان بدون ایمنی ترافیک مطابقت دارد. تجربه.”

نوشته دیوید شپردسون

در بسیاری از شش سال گذشته، NHTSA بدون مدیر تایید شده توسط سنا بوده است.

واشنگتن (رویترز) – کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، نامزدی سرپرست اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) را پس می‌گیرد تا به عنوان دائمی این سمت را بر عهده بگیرد.

جاناتان ادکینز، رئیس انجمن غیرانتفاعی ایمنی بزرگراه فرمانداران که نماینده دفاتر ایمنی بزرگراه های ایالتی و منطقه ای است، گفت که این گروه از پس گرفتن نامزدی کارلسون عمیقاً ناامید شده است.

وزیر حمل و نقل ایالات متحده، پیت بوتیگیگ، گفت که کارلسون به خدمت در NHTSA ادامه خواهد داد، اما به دلیل انصراف از نامزدی اشاره نکرد.

آن کارلسون، مشاور ارشد آژانس، در ماه سپتامبر به عنوان سرپرست موقت NHTSA منصوب شد و در ماه مارس رسماً برای مقام برتر نامزد شد.

او بر بررسی‌های ایمنی در شرکت تسلا، پارگی کیسه هوا، تلاش‌ها برای کاهش مرگ و میر ناشی از ترافیک و افزایش نیازهای مصرف سوخت خودرو نظارت داشته است.

(گزارش توسط دیوید شپردسون در واشنگتن؛ ویرایش توسط کریس ریس و متیو لوئیس)



منبع

در طول دولت ترامپ هیچ نامزدی برای ریاست NHTSA تایید نشد و در بیشتر دوره چهار ساله هیچ نامزدی وجود نداشت. دولت بایدن برای به دست آوردن تاییدیه بسیاری از نامزدهای کلیدی حمل و نقل در سنای ایالات متحده که به شدت تقسیم شده است، تلاش کرده است.

NHTSA قرار است به زودی استانداردهای جدید مصرف سوخت را برای سال 2027 و پس از آن پیشنهاد کند.

Buttigieg در بیانیه ای گفت: “سرویس Ann به پیشبرد ماموریت NHTSA برای نجات جان افراد و کاهش هزینه های اقتصادی تصادفات جاده ای کمک کرده است.” مرگ و میر ناشی از ترافیک ایالات متحده در سال 2021 با 10.5 درصد افزایش به 42915 نفر رسید که بالاترین تعداد کشته شدگان در جاده های آمریکا در یک سال از سال 2005 بود، اما در سال 2022 0.3 درصد کاهش یافت.

کاخ سفید هیچ دلیلی برای این اقدام ارائه نکرد و از اظهار نظر خودداری کرد.

ادکینز در توییتر نوشت: «GHSA از دولت بایدن می‌خواهد که فردی را با پیشینه ایمنی قوی که می‌تواند به سرعت تأیید شود، معرفی کند.

کارلسون به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.