بایدن از شرکت های نفتی می خواهد که کمبود بنزین را با افزایش قیمت ها توضیح دهند

رئیس‌جمهوری که با وعده کاهش وابستگی ایالات متحده به سوخت‌های فسیلی روی کار آمد، اکنون می‌خواهد تولید نفت را تسریع بخشد که انتظار می‌رود در سال آینده به بالاترین حد خود در ایالات متحده برسد.

بایدن افزایش قیمت نفت را عمدتاً به تحریم‌های آمریکا نسبت داده است که پس از تهاجم روسیه به اوکراین، عرضه انرژی روسیه را از بازار جهانی خارج کرد.

افزایش قیمت بنزین به افزایش غیرمنتظره تورم قیمت مصرف کننده و خشم رای دهندگان در آستانه انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر کمک کرده است، جایی که حزب دمکرات بایدن از کنترل خود بر کنگره دفاع می کند.

بایدن نوشت: «در زمان جنگ، حاشیه سود پالایشگاه‌ها بسیار بالاتر از حد معمول که مستقیماً به خانواده‌های آمریکایی منتقل می‌شود، قابل قبول نیست.

بایدن در روزهای اخیر حملات خود را علیه شرکت‌های نفتی تشدید کرده است، زیرا قیمت گاز آمریکا در آخر هفته گذشته و در آستانه فصل رانندگی تابستانی به بالاترین سطح بالای 5 دلار در هر گالن رسیده است.

واشنگتن (رویترز) – رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن، روز چهارشنبه از شرکت های نفتی خواست توضیح دهند که چرا بنزین بیشتری در بازار عرضه نمی کنند و به شدت لفاظی های خود را علیه صنعت تشدید می کند زیرا او با فشار بر سر افزایش قیمت ها مواجه است.

فقدان ظرفیت پالایشی – و در نتیجه حاشیه سود بی‌سابقه پالایشگاه‌ها – تاثیر اقدامات تاریخی دولت من برای رسیدگی به افزایش قیمت ولادیمیر پوتین را کمرنگ کرده و هزینه‌ها را برای مصرف‌کنندگان افزایش می‌دهد.

نوشته تروور هانیکات

(گزارش توسط ترور هانیکات)



Source link

اما در روزهای اخیر، بایدن با شرکت‌های بزرگ نفتی مبارزه کرده است، شرکت‌هایی که در حال افزایش قیمت‌های انرژی برای کسب درآمد بی‌سابقه هستند.

بایدن هفته گذشته گفت: «اکسون امسال بیشتر از خدا درآمد داشت. اکسون در سه ماهه منتهی به 31 مارس 5.48 میلیارد دلار درآمد داشت که دوبرابر سال قبل است و به سرمایه گذاران گفته بود که انتظار دارند سودهای قوی تا سال آینده ادامه یابد.

تورم مصرف کننده ایالات متحده به طور غیرمنتظره ای در ماه مه شتاب گرفت و به بزرگترین افزایش سالانه در چهار دهه گذشته منجر شد. مقامات کاخ سفید به شدت بحث کرده اند که چگونه به مشکلی که زمانی فکر می کردند محو می شود و اکنون آن را تا حد زیادی خارج از کنترل خود می دانند، واکنش نشان دهند.

یکی از مقامات کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت که این نامه به فیلیپس 66، شرکت شورون، بریتیش پترولیوم و شل نیز ارسال شده است.

بایدن گفت که جنیفر گرانهولم وزیر انرژی ایالات متحده قصد دارد یک نشست اضطراری در مورد چگونگی واکنش پالایشگاه ها به قیمت های بالاتر برگزار کند و از قبل از شرکت های نفتی درخواست پاسخ دهد.

بایدن به مدیران شرکت‌های Marathon Petroleum Corp، Valero Energy Corp و Exxon Mobil Corp نامه نوشت و از آنها شکایت کرد که برای تأمین سود خود، پالایش نفت را کاهش داده‌اند.

او گفت که آنها باید “ایده های ملموس” را برای افزایش پالایش نفت همراه با توضیح اینکه چرا ممکن است در دو سال گذشته چنین ظرفیتی را کاهش داده اند ارائه دهند.