بالون جاسوسی شکاف سیاسی و زلزله مرگبار در سوریه و ترکیه را عمیق تر می کند: پادکست 5 چیز

♦تیلور ویلسون:

و یکی از دانشجویان به طور خاص همچنین در مورد چگونگی پیوستن به این برنامه تحصیلی صحبت کرد، او پس از گذراندن چندین سال در دانشگاه، پس از گذراندن چندین سال در محوطه دانشگاه، واقعاً به او اجازه داد تا جایگاه خود را در جامعه دانشگاه خود پیدا کند. بنابراین در مورد مزایای آب و هوا در محوطه دانشگاه باید چیزی گفت.

تیلور ویلسون:

من فکر می کنم مهم است که توجه داشته باشیم که این برنامه ها بسیار متقاطع هستند. برخی ممکن است بیشتر بر روی هنرهای لیبرال متمرکز باشند، مانند علوم اجتماعی یا علوم انسانی. برخی از آنها بیشتر در مدرسه کسب و کار هستند، بنابراین بیشتر نوعی رویکرد شرکتی را به آن در نظر بگیرید. آنها واقعاً از این صحبت کردند که چگونه این امر چشمان آنها را به گستردگی این حوزه باز کرد و چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد.

تیلور ویلسون:

در پی زمین لرزه ویرانگر در مرز ترکیه و سوریه دست کم 641 نفر کشته شدند. همچنین گمان می رود که صدها نفر همچنان زیر آوار محبوس باشند و احتمالاً تعداد کشته ها در چند روز آینده افزایش خواهد یافت. در شهر آدانا ترکیه، یکی از اهالی گفت که سه ساختمان در نزدیکی خانه‌اش پس از زلزله ۷.۸ ریشتری فروریخت. صدای یکی از بازماندگان زیر آوار شنیده شد که فریاد می زد و می گفت دیگر قدرتی ندارد. در حالی که نیروهای امداد ناامیدانه سعی می کردند به او برسند. در سمت مرز سوریه، زمین لرزه مناطق مملو از 4 میلیون نفر را که عمدتاً به دلیل جنگ داخلی طولانی مدت این کشور از مناطق دیگر سوریه آواره شده بودند، به شدت تحت تأثیر قرار داد. بسیاری از آنها در ساختمان هایی زندگی می کنند که قبلاً در اثر بمباران های گذشته ویران شده اند.

ایالات متحده یک بالون جاسوسی چین را در آخر هفته سرنگون کرد، که تنش‌ها بین دو کشور را عمیق‌تر کرد و شکاف سیاسی در داخل کشور را شکافت. به علاوه، آلیا وونگ، گزارشگر آموزشی USA TODAY توضیح می‌دهد که چگونه کالج‌های بیشتری مدرک خود را در DEI ارائه می‌دهند، گرمی در کتاب‌ها وجود دارد، بیش از ۶۰۰ نفر پس از زلزله در ترکیه و سوریه کشته شده‌اند، و خبرنگار بهداشت USA TODAY، کارن واینتراب، ارتباط بین آلودگی هوا و سلامت روان

آلیا ونگ:

بنابراین، برای مثال، در روزهای بد هوا، افراد بیشتری نسبت به روزهای دیگر در مکان‌های بسیار آلوده در بیمارستان بستری می‌شوند و در نهایت با مشکلات روانی مواجه می‌شوند. و باز هم، در این مطالعه، افرادی که در محیط‌های آلوده‌تر زندگی می‌کردند، نسبت به کسانی که زندگی نمی‌کردند، با تشخیص‌های بیشتری مواجه شدند.

ما فقط از تحلیل های مختلف، تحلیل های اخیر، می دانیم که موقعیت ها در DEI سر به فلک کشیده است. یک مطالعه وجود داشت که نشان داد بین سال‌های 2015 و 2020، قوانین گنجاندن تنوع در سطح جهانی 71 درصد افزایش یافته است. و به طور خاص، ما شاهد افزایش قابل توجهی در دو سال گذشته بوده‌ایم، به‌ویژه پس از محاسبه نژادی در سال 2020 و قتل جورج فلوید. طبق گفته Indeed، آگهی‌های شغلی DEI بین ماه می تا سپتامبر ۲۰۲۰ ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. بنابراین تقاضای زیادی برای این کار در محل کار وجود دارد.

رئیس جمهور جو بایدن:

تیلور ویلسون:

تیلور ویلسون:

تیلور ویلسون:

برای شنیدن پادکست روی پخش کننده بالا کلیک کنید و همراه با متن زیر دنبال کنید. این رونوشت به طور خودکار تولید شد و سپس برای وضوح در شکل فعلی آن ویرایش شد. ممکن است بین صدا و متن تفاوت هایی وجود داشته باشد.

این مقاله ابتدا در USA TODAY منتشر شد: توپ جاسوسی سیاسی شده، نکات برجسته گرمی: پادکست 5 چیز



منبع

و من فکر می کنم فراتر از آن، ما می دانیم که در این لحظه، جامعه واقعاً با تضادهای هویتی زیادی دست و پنجه نرم می کند. و ناظران استدلال می کنند که نیاز فوری به متخصصانی وجود دارد که در مهارت های نحوه پیشگیری و رسیدگی به آن تعارض آموزش دیده باشند. افسر ارشد تنوع می گوید، حتی محدود به افرادی نیست که هستند. مسلماً هر رهبر، هر مربی، هر شخصی که با گروه واقعاً متنوعی از افراد کار می‌کند یا با آنها تعامل دارد، از آموزش رسمی در مورد نحوه به کارگیری این مجموعه مهارت DEI بهره می‌برد.

بنابراین مردم چه کاری می توانند انجام دهند تا در معرض آلودگی قرار نگیرند؟ فکر می‌کنم این برای کسی در یک شهر شلوغ سخت است، اما آیا شما نکاتی را از متخصصان در این مورد می‌شنوید، کارن؟

حماسه بالن این هفته نشان دهنده آخرین تنش ها بین ایالات متحده و چین است. و اکنون یک مبارزه سیاسی در بین ایالت ها پیش از وضعیت فردای اتحادیه عمیق تر می شود. در برنامه‌های گفتگوی روز یکشنبه، جمهوری‌خواهان گفتند این حادثه نشان‌دهنده ضعف بایدن در قبال چینی است که به طور فزاینده‌ای تهاجمی می‌شود. دیگران، مانند وزیر حمل و نقل دموکرات، پیت بوتیگیگ، بایدن را به خاطر نشان دادن قدرت و صبر برای پایین کشیدن بالون پس از عبور از اقیانوس تمجید کردند. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این هفته سفر دیپلماتیک خود به پکن را پس از کشف بالون لغو کرد. و تنش ها بین ایالات متحده و چین پس از افزایش تهدیدات چین علیه تایوان مستقل در ماه های اخیر بالا بود.

پادکست ها: جنایت واقعی، مصاحبه های عمیق و پادکست های بیشتر USA TODAY درست در اینجا.

اما بیانسه برنده آلبوم سال نشد. این به هری استایلز رسید. و این جایزه توسط یک سوپر طرفدار مادربزرگ 78 ساله از کانادا اعلام شد. او قبلاً با دیگران روی صحنه بود که از آنها دعوت شده بود تا به اشتراک بگذارند که چرا اجراکنندگان مورد علاقه آنها باید برنده شوند. و بعد از اینکه تروور نوآ میزبان، پاکت نامه را باز کرد، به طرفدار گفت که نام هری را بخواند. از دیگر برندگان بزرگ می توان به لیزو که جایزه بهترین رکورد سال را برد و بانی رایت برای آهنگ سال برنده شد. می توانید لیست کامل برندگان را در USAtoday.com پیدا کنید.

ما امشب شاهد تاریخ هستیم و رکورد بیشترین برنده شدن گرمی در تمام دوران را شکستیم.

کارن واینتراب:

آلیا ونگ:

جیمز کوردن:

آلیا ونگ:

تیلور ویلسون:

و چگونه این مطالعه با سایر تحقیقات در سراسر جهان در مورد آلودگی و سلامت روان مقایسه می شود؟

آلیا ونگ:

پس بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. DEI چیست؟

از اینکه من را دارید متشکرم خوشحالم که اینجا هستم.

پس برخی از دانشجویان در مورد تجربیات خود در این برنامه ها چه می گویند؟

کالج های بیشتری در حال ارائه مدرک در DEI هستند. آلیا ونگ، گزارشگر آموزش USA TODAY، بیشتر در مورد تنوع، برابری، و گنجاندن در دانشگاه است. علیا، به پادکست بازگردید.

یکی از کارشناسان DEI که با او صحبت کردم، و درباره موضوعات گوناگونی/نابرابری در محل کار نوشته و درباره آنها مشورت کرده است، او به آن تعاریف متناقض از این مفهوم به عنوان یک مانع بزرگ برای پیشرفت اشاره کرد. و او پیشنهاد کرد که این برنامه‌های مدرک می‌توانند به سادگی آب‌ها را گل‌آلود کنند، بدون اجماع واقعی و درک روشنی از معنای DEI و هدف آن.

تیلور ویلسون:

آلیا ونگ:

کارن واینتراب:

بنابراین یک مطالعه جدید ارتباط بین شرایط سلامت روان و حتی سطوح نسبتاً پایین آلودگی هوا را نشان داد. کارن، این مطالعه به طور خاص چه چیزی را پیدا کرد؟

کارن واینتراب:

برخی از مدیران برنامه و اساتید در مورد اینکه چگونه این برنامه ها واقعاً می توانند به دانشجویان در دنیای واقعی بعد از دانشگاه کمک کنند، چه می گویند؟

کارن واینتراب:

من فکر می کنم به طور گسترده تر، البته این واکنش شدیدتر علیه DEI به عنوان مفهومی که توسط افرادی مانند فرماندار ران دیسانتیس در فلوریدا و سایر منتقدان تجسم شده است – همان افرادی که از نظریه نژاد انتقادی و فقط تلاش های مختلف برای قدردانی و تصحیح بهتر برای سیستمی انتقاد می کنند. نژادپرستی و تبعیض؛ این منتقدان، که در برخی موارد به ممنوعیت کامل ابتکارات DEI فشار آورده اند – می گویند این برنامه ها به دانش آموزان تلقین می کنند و به اصطلاح ایدئولوژی بیدار را ترویج می کنند. بنابراین انتقاد شدید بوده است. اما به طور کلی فکر می‌کنم در مورد معنای DEI سوء تفاهم زیادی وجود دارد و این واقعاً ریشه انتقاد است.

کارن واینتراب:

تیلور ویلسون:

آلیا ونگ:

در تحلیل خودم، حداقل نیم دوجین دانشگاه در سراسر کشور پیدا کردم که یا در حال حاضر، یا به زودی مدارک خود را در DEI ارائه خواهند کرد. بنابراین اینها برنامه های کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستند. همچنین برنامه های گواهی در DEI گسترش یافته است. و این برنامه ها چندان سختگیرانه نیستند. آنها معمولاً بسیار محدودتر و متمرکزتر و شاید کارآمدتر هستند.

همچنین بسیاری از کالج ها وجود دارند که به عنوان مثال در DEI یا مطالعات تنوع را به خردسالان ارائه می دهند. و همچنین برنامه‌های مدرکی در زمینه‌های وسیع‌تری وجود دارد که می‌توانند در نظر گرفته شوند یا می‌توانند DEI را در بر گیرند، مواردی مانند مطالعات تنوع بین فرهنگی یا چندفرهنگی. تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد تعداد مدارس با برنامه‌هایی در زمینه‌هایی مانند مطالعات چندفرهنگی در دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و اکنون از صدها فراتر رفته است.

از اینکه من را دارید متشکرم

تیلور ویلسون:

می‌خواهم از شوهر زیبام، سه فرزند زیبایم که در خانه هستند تشکر کنم. مایلم از جامعه عجیب و غریب به خاطر محبت شما و ابداع این سبک تشکر کنم. خدا تو را حفظ کند.

بله، برخی از آن ها را مردم نمی توانند اجتناب کنند، درست است؟ بدیهی است که همه ما هوا را تنفس می کنیم و از جهات مختلف یا هر چیز دیگری می آید. اما مواردی مانند جایی که برای ورزش انتخاب می‌کنید، شاید در شلوغ‌ترین جاده محله دویدن یا دوچرخه سواری در آن جاده نکنید. شاید انتخاب کنید که به جای دویدن در خیابان های شهر، داخل پارک بدوید. اگر در خانه سیستم تصفیه هوا دارید، از یک فیلتر خوب استفاده کنید و آن را تمیز نگه دارید. اگر در یک ساختمان آپارتمانی هستید، مطمئن شوید که فیلترها را عوض کرده یا سیستم انتقال هوا را تمیز نگه دارند. من همچنین به مطالعه جدید دیگری از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اشاره کردم که نشان داد وسایل نقلیه الکتریکی در واقع در آلودگی هوا تفاوت ایجاد می کنند. بنابراین شاید با گذشت زمان و با تعداد بیشتری از این موارد، این کمک کند.

تیلور ویلسون:

بنابراین، افراد در بریتانیا را در طول یک دهه، تقریباً 11 سال ردیابی کرد و دریافت که محل زندگی آنها در ابتدای این مطالعه، سلامت روان آنها را 10، 11 سال بعد پیش بینی کرد. و افرادی که در مناطقی با آلودگی بالا زندگی می کردند در نهایت نسبت به افرادی که نداشتند مشکلات سلامت روانی، تشخیص افسردگی و اضطراب بیشتری داشتند.

بسیار خوب، کارن واینتراب، خیلی ممنون.

متشکرم.

عالیه آیا برنامه هایی از این دست منتقد هم دارند؟ و چه می گویند؟

روز چهارشنبه، زمانی که من در مورد بالون اطلاعاتی دریافت کردم، به پنتاگون دستور دادم که آن را در روز چهارشنبه در اسرع وقت بدون آسیب رساندن به کسی در زمین، ساقط کند. آنها به این نتیجه رسیدند که بهترین زمان برای انجام این کار این است که آب در خارج از محدوده، در محدوده 12 مایلی از آب عبور کند.

با تشکر از گوش دادن به 5 چیز. می‌توانید هر روز ما را در اینجا، از هر کجا که صدایتان را دریافت کنید، پیدا کنید. من فردا با 5 مورد بیشتر از USA TODAY برمی گردم.

در قسمت امروز پادکست 5 چیز: بالون جاسوسی شکاف سیاسی را پیش از وضعیت اتحادیه بایدن عمیق تر می کند

بنابراین، DEI مخفف عبارت Diversity، Equity and Inclusion است. DEI برای سیاست‌ها و شیوه‌ها اعمال می‌شود، و این می‌تواند در یک محیط تجاری، یک محیط آموزشی، فراتر از آن باشد. و این سیاست‌ها و شیوه‌ها معمولاً به گونه‌ای طراحی شده‌اند که همه افراد را – بدون در نظر گرفتن پیشینه یا اعتقاداتشان – بسازند تا مطمئن شوند که از آنها استقبال می‌شود و اطمینان حاصل می‌کنند که همه قادر به انجام پتانسیل‌های خود هستند. این در واقع کمک به افراد مختلف برای دستیابی به نمایندگی و مشارکت و احساس تعلق در محیط مربوطه است.

بنابراین هر یک از این مطالعات به نوعی ناقص است زیرا نمی توانید آزمایش کاملی را انجام دهید که نیمی از مردم را در معرض آلودگی هوا قرار دهید و نیمی را نه و ببینید چه اتفاقی برای سلامت روان آنها می افتد. اما تعدادی از مطالعات در حال حاضر، احتمالاً حداقل ده‌ها مطالعه، همگی به یک جهت اشاره می‌کنند، یعنی یافتن ارتباطی بین آلودگی هوا، بین هوایی که تنفس می‌کنیم و سلامت روان ما.

بیانسه:

تیلور ویلسون:

تیلور ویلسون:

تیلور ویلسون:

از اینکه من را دارید متشکرم

صبح بخیر. من تیلور ویلسون هستم و این 5 چیز است که باید بدانید دوشنبه، 6 فوریه 2023. امروز پیامدهای سیاسی تصمیمات بالون بایدن. به علاوه، درجات در DEI، و آخرین مورد پس از یک زلزله ویرانگر، خاورمیانه را مورد انتقاد قرار داده است.

شصت و پنجمین جایزه گرمی در کتاب ها وجود دارد و بیانسه تاریخ ساز شد. برنده شدن او برای بهترین آلبوم الکترونیکی رقص برای “رنسانس” باعث شد تا جایزه گرمی حرفه ای او به 32 برسد، بیشترین تعداد از تمام دوران.

بنابراین تعداد فزاینده ای از کالج ها در حال ارائه برنامه های مدرک در DEI هستند. از این برنامه ها برایمان بگویید.

ارتش آمریکا روز شنبه یک بالن جاسوسی چینی را در سواحل کارولینای جنوبی سرنگون کرد. مقامات آمریکایی می گویند این بالون محموله بزرگی از تجهیزات جاسوسی را حمل می کرد و بر فراز چندین مکان استراتژیک از جمله سیلوهای موشک هسته ای پرواز کرد. این بالون روزها در سراسر ایالات متحده در حال حرکت بود، اما جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، گفت: “ایمن ترین کار این است که یک بار از روی آب شلیک شود.”

بسیار خوب، اطلاعات عالی آلیا ونگ، گزارشگر آموزشی USA TODAY. مثل همیشه خیلی ممنون قدرش را بدان

تیلور ویلسون:

آلودگی هوا برای سلامت روان ما مضر است. تحقیقات جدید ارتباطی بین افسردگی و اضطراب و قرار گرفتن در معرض سطوح نسبتاً پایین آلودگی پیدا کرده است. پس چه کاری می توانیم در مورد آن انجام دهیم؟ کارن واینتراب، گزارشگر بهداشت USA TODAY مرا پر می کند. کارن، از حضورتان متشکرم.

آلیا ونگ: