باس دموکرات به عنوان شهردار لس آنجلس در میان بحران بی خانمان ها مسئولیت را بر عهده می گیرد

او همچنین از ساکنان خواست تا در مدیریت شهری مشارکت کنند و سخنرانی جان اف کندی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری را تکرار کرد که در آن او گفت: “نپرس که کشورت چه کاری می تواند برای شما انجام دهد – بپرس که شما چه کاری می توانید برای کشور خود انجام دهید.”

او جایگزین اریک گارستی، دموکرات محاصره شده می شود، که با نامزدی او برای سفیر ایالات متحده در هند که ظاهراً به دلیل اتهامات سوء رفتار جنسی علیه مشاور ارشد سابق گارستی در سنا متوقف شده بود، به دو دوره پرتنش خود پایان داد.

باس گفت: «من از مردم شهرمان می‌خواهم که نه تنها رویای لس‌آنجلس را که می‌خواهیم ببینند، بلکه در تحقق این رویا مشارکت کنند.

او همچنین با مشکلات شهری ریشه‌دار از جمله کمبود مسکن، خیابان‌های فروریخته و برخی از بدترین ترافیک کشور دست و پنجه نرم خواهد کرد.

سوننشاین گفت: “رای دهندگان انتظار معجزه ندارند، اما به دنبال راهی روشن و قابل اعتماد به سوی بهبود قابل اندازه گیری و قابل مشاهده هستند.” “این فرصتی است برای بازنشانی پرانرژی در بحرانی که به نظر می رسد گیر کرده است، و همچنین فرصتی برای بازگرداندن اعتماد به دولت محلی در لس آنجلس.”

علیرغم روابط نزدیکش با جامعه سیاسی دموکرات، او خود را عامل تغییر توصیف کرده است که قصد دارد در اولین روز ریاستش برای مقابله با بی خانمانی وضعیت اضطراری اعلام کند. او اشاره کرده است که به دنبال به کارگیری «همه منابع، همه مهارت‌ها، دانش، استعدادهای شهر» برای جذب افراد بی‌خانمان به مسکن خواهد بود.

در یک ظاهر غافلگیرکننده، استیوی واندر با اجرای «زندگی برای شهر»، جمعیت را به رقصیدن واداشت. او و باس در آغوش گرفتند.

کاروسو نشان دهنده چرخش به راست سیاسی برای این شهر به شدت دموکرات بود. باس با این استدلال که او یک سازنده ائتلاف برای کمک به بهبود یک شهر مشکل دار نزدیک به 4 میلیون نفری خواهد بود، رأی دهندگان را تحت تأثیر قرار داد.

باس در یک گردهمایی شب انتخابات وعده داده بود: “ما یک لس آنجلس جدید می سازیم.”

لس آنجلس (AP) – کارن روث باس، دستیار پزشک سابق که با رسیدن به پست رهبری در مجلس کالیفرنیا و بعداً یک مقام برجسته در کنگره، سقف‌های شیشه‌ای را شکست، روز یکشنبه به عنوان شهردار لس‌آنجلس سوگند تشریفاتی کرد.

باس وظیفه کاهش افزایش نرخ جرم و جنایت، بازگرداندن اعتماد به شهرداری متزلزل شده توسط رسوایی‌های نژادپرستی و فساد را بر عهده خواهد داشت و به موضوع بیش از 40000 نفری که در اردوگاه‌های پر از زباله یا ماشین‌های RV زنگ زده زندگی می‌کنند که تقریباً در همه محله‌ها گسترش یافته است، رسیدگی خواهد کرد.

باس با لحنی از وحدت گفت که بازوهای متعدد و متفاوت دولت باید برای مقابله با بی خانمانی گرد هم آیند.

او گفت اگر مردم به جای انگشت اشاره، دست ها را به هم متصل کنند، زندگی ها نجات خواهند یافت. او آن را “ماموریت من” به عنوان شهردار نامید.

باس 69 ساله به عنوان منتخب اجماع تشکیلات دموکرات نامزد شد و بایدن، رئیس جمهور سابق باراک اوباما و هیلاری کلینتون، بانوی اول و وزیر امور خارجه سابق، مورد تایید قرار گرفت.

باس که در تئاتری در مرکز شهر در نزدیکی شهرداری شهر صحبت می‌کرد، گفت: برای حرکت در مسیری جدید، «ما باید یک استراتژی واحد داشته باشیم» که دولت، بخش خصوصی و سایر ذینفعان را گرد هم می‌آورد.

باس که یک دموکرات مترقی است، اولین زن و دومین فرد سیاهپوست است که پست اصلی شهر را بر عهده می گیرد و در بحبوحه بحران های متعدد در دومین شهر پرجمعیت کشور، روز دوشنبه رسما وظایف خود را بر عهده می گیرد.

او توسط معاون رئیس جمهور کامالا هریس، دوست دیرینه و دادستان کل سابق کالیفرنیا به طور تشریفاتی سوگند یاد کرد. سوگند رسمی به طور خصوصی توسط منشی شهر اجرا شد.

باس در حالی که شورای شهر با رسوایی نژادپرستی که به استعفای رئیس جمهور سابق و رهبر قدرتمند کارگری انجامید، دست به کار می شود، در حالی که یکی از اعضای شورای شهر که در دام این رسوایی گرفتار شده، در برابر درخواست ها برای استعفا مقاومت کرده است. در همین حال، سه تن از اعضای فعلی یا سابق شورا به اتهامات فساد اداری متهم شده اند یا به جرم خود اعتراف کرده اند.

باس با تبدیل شدن به اولین زن سیاه پوستی که به عنوان رئیس مجلس ایالتی خدمت می کند، در مجلس ایالتی تاریخ ساز شد. او همچنین در سال های 2019 و 2020 به عنوان رئیس انجمن سیاه پوستان کنگره خدمت کرد.



منبع

باس – که در لیست کوتاه جو بایدن رئیس جمهور منتخب برای معاونت رئیس جمهور بود – ماه گذشته پس از غلبه بر بیش از 100 میلیون دلار هزینه توسط رقیب ریک کاروسو، توسعه دهنده میلیاردر و جمهوری خواه دموکرات که به عنوان یک میانه رو مبارزات انتخاباتی کرد و وعده داد، این پست را تصاحب کرد. تاکید شدید بر امنیت عمومی

رافائل سوننشاین، مدیر اجرایی مؤسسه روابط عمومی پت براون در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، لس آنجلس، گفت: «اولین اولویت شهردار و احتمالاً اصلی‌ترین اولویت برای مدتی آینده، بی خانمانی است.

یک خیمه شب بازی بیرون تئاتر عکسی از یک باس در حال نور را با شعار “روزی جدید برای لس آنجلس” به نمایش گذاشت. پس‌زمینه صحنه، که بالای آن پرچم‌های ایالات متحده بود، تصویری بزرگ از پله‌ها و ستون‌های تالار شهر بود.

جزئیاتی در مورد دستور اضطراری هنوز مشخص نشده است، اگرچه او گفته است که قصد دارد بیش از 17000 بی خانمان را در سال اول خود از طریق ترکیبی از تسهیلات موقت و دائم به خانه بفرستد.