بازیگر مکزیکی به دلیل مشت کشنده در جریان درگیری خشم جاده ای در میامی به پنج سال زندان محکوم شد

سپس دوباره به سمت قاضی چرخید.

قاضی ماریسا تینکلر مندز گفت: “این یکی از سخت ترین تصمیماتی است که من باید انجام می دادم.” هیچ کس در اینجا راضی نخواهد شد. هیچ کس در اینجا نمی‌خواهد دردی را که به وجود آورده است فراموش کند.»

وکیل فیلیپ رایزنشتاین هنگام خواندن حکم توسط قاضی ماریسا تینکلر مندز در روز جمعه، 3 فوریه 2023، دست خود را روی شانه پابلو لایل می گذارد.

بیشتر بخوانید: پابلو لایل بازیگر مکزیکی به دلیل قتل عمد در پرونده خشم جاده ای مرگبار در میامی محکوم شد.

او به زبان اسپانیایی به خانواده هرناندز گفت: «می‌خواستم آن را مستقیماً از دهان من بشنوید». “با تمام وجودم، بسیار متاسفم.”

پابلو لایل، ستاره تلویزیونی مکزیکی که در جریان یک درگیری خشمگین جاده ای در سال 2019 با مشت به مردی ضربه زد، روز جمعه به پنج سال زندان دولتی محکوم شد.

این زمانی بود که لایل به هرناندز – که به سمت ماشینش برگشته بود – حمله کرد و مشت مرگبار را زد. یک شاهد عینی به هیئت منصفه گفت که هرناندز دستانش را بالا برد و از لایل درخواست کرد که او را نزند.

لوکاس دلفینو که با دیگر اعضای خانواده پابلو لایل نشسته است، روز جمعه در دادگاه در حالی که حکم توسط قاضی ماریسا تینکلر مندز خوانده می‌شود، از کار می‌افتد.

“آقای. هرناندز به خاطر کاری که من انجام دادم جان خود را از دست داد. “وقتی به رختخواب می روم مرا آزار می دهد و وقتی بیدار می شوم هنوز آنجاست.”

وکیل مدافع لایل گفت که این بازیگر بارها از خانواده هرناندز عذرخواهی کرده است. امروز او برای اولین بار این فرصت را پیدا کرد.

لایل، در حالی که مچ دست هایش را به غل و زنجیر بسته بود، از روی صندلی خود سالن دادگاه را اسکن کرد. آرام به نظر می رسید، اما چشمانش داستان دیگری را بیان می کرد. با اعلام حکم، آنها از کمی قرمز به پر از اشک رسیدند. این اولین باری نبود که در حین جلسه گریه می کرد.

محاکمه که به طور گسترده در سراسر فلوریدا و آمریکای لاتین دنبال شد، همچنین دارای رنگ‌های قومی بود که از لایل به عنوان «بازیگر مکزیکی» و از هرناندز «کوبایی» یاد می‌شود. حتی یک طرح درام اسپانیایی زبان را تقلید می‌کند: پسری ثروتمند و خوش‌تیپ پس از کشتن یک مرد کارگر فقیر با عدالت روبرو می‌شود.

پابلو لایل بیانیه ای را در دادگاه می خواند و از خانواده هرناندز در زمان محکومیت خود در روز جمعه، 3 فوریه 2023، در دادگاه جنایی داد میامی عذرخواهی می کند.

“می دانم که اینطور نبود [Lyle’s] مرسدس آرس، نامزد هرناندز، به زبان اسپانیایی گفت: قصد کشتن او را دارم، اما هر چیزی ممکن است در یک ثانیه اتفاق بیفتد. “هر اقدامی نتیجه ای دارد.”

پابلو لایل بیانیه‌ای را در دادگاه می‌خواند و از خانواده هرناندز در زمان محکومیت خود در روز جمعه، 3 فوریه 2023، در دادگاه جنایی داد میامی عذرخواهی می‌کند.



منبع

ایالت، بنا به درخواست خانواده هرناندز، از لایل خواست 15 سال زندان – حداکثر مجازات مجاز برای این اتهام – دریافت کند. وکلای مدافع از دادگاه خواستند تا لایل را به یک سال و یک روز محکوم کند، توصیه ای که در گزارش یک افسر آزمایشی آمده است.

در 31 مارس 2019، لایل و خانواده‌اش پس از 10 روز تعطیلات به فرودگاه می‌رفتند. آنها در یک SUV بودند که برادر شوهرش، لوکاس دلفینو، رانندگی می کرد، که در خروجی اشتباه پیاده شد و در حالی که هرناندز می خواست وارد یک لاین چپ شود تا یک دور برگرداند، مسیر خود را قطع کرد.

وکلای مدافع لایل، هرناندز را به عنوان یک مهاجم بی بند معرفی کردند که در را کوبید و فحش داد و همسر و دو فرزند لایل را به وحشت انداخت. آنها قانون دفاع شخصی بحث برانگیز فلوریدا را مورد آزمایش قرار دادند و استدلال کردند که هرناندز یک تهدید است و می‌توانست در ماشینش سلاح بیاورد. یکی هرگز پیدا نشد.

هرناندز بوق زد و وقتی ماشین ها پشت چراغ قرمز ایستادند، پیاده شد و در تقاطع خیابان 27 شمال غربی و خیابان 14 به SUV نزدیک شد.

پس از وارد کردن ضربه، لایل و خانواده اش از آنجا خارج شدند. او بعداً در فرودگاه بین المللی میامی بازداشت شد.

دلفینو نیز از وسیله نقلیه خود بیرون پرید و قبل از اینکه خودرو در چهارراه بچرخد، آن دو با هم دعوا کردند زیرا در پارک نبود. او سپس به سمت خودروی شاسی بلند دوید، در حالی که لایل پیاده شده بود تا ماشین را متوقف کند.

اما خانواده هرناندز ثابت ماندند. آنها می خواستند تینکلر مندز حداکثر مجازات را صادر کند.

لوکاس دلفینو که با دیگر اعضای خانواده پابلو لایل نشسته است، روز جمعه در دادگاه در حالی که حکم توسط قاضی ماریسا تینکلر مندز خوانده می‌شود، از کار می‌افتد.

خانواده لایل که هر کدام به شخصیت و پشیمانی او اشاره می کردند، از تینکلر مندز التماس کردند که او را از سال ها پشت میله های زندان نجات دهد.

خواهر سیلویا لیل به زبان اسپانیایی گفت: «متاسفانه این حادثه به خانواده‌های ما ملحق شده است. صلحی که ما هرگز با درد و انتقام بیشتر نخواهیم یافت.

لایل علاوه بر پنج سال حبس، هشت سال مشروط و 500 ساعت خدمات اجتماعی دریافت کرد. دادستان ها به میامی هرالد لایل گفتند که برای سال هایی که در حبس خانگی به سر می برد، مهلت نخواهند داشت. وکلای لایل گفتند که قصد دارند به این حکم اعتراض کنند.

قبل از صدور حکم، اعضای خانواده لایل و هرناندز موضع گرفتند. اشک روی صورت لایل جاری شد، زیرا عزیزانش – و کسانی که به طور مرگباری او را مورد اصابت قرار داد – در مورد چگونگی تغییر زندگی آنها در حادثه 2019 صحبت کردند.

وکیل فیلیپ رایزنشتاین هنگام خواندن حکم توسط قاضی ماریسا تینکلر مندز در روز جمعه، 3 فوریه 2023، دست خود را روی شانه پابلو لایل می گذارد.

لایل، 36 ساله، پس از اینکه در ماه اکتبر به قتل عمد محکوم شد، با 15 سال زندان مواجه بود. او در مارس 2019 در حالی که مشت خود را به سمت خوان ریکاردو هرناندز، 63 ساله، در یک تقاطع میامی پرتاب می‌کند، شکار شد. هرناندز سقوط کرد، سرش را در جاده شکست و چهار روز بعد در بیمارستان درگذشت.