بازپرس ترور JFK ادعای جدید در مورد دخالت اسوالد در سیا دارد

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

مورلی درباره این تلاش گفت: «هیچ کس خارج از سیا عاقل تر نبود.»

جفرسون مورلی گزارشگر گفت: «ما در مورد اثبات اسلحه دود کردن یک عملیات سیا با حضور لی هاروی اسوالد صحبت می کنیم.

ادعای مورلی، سابق واشنگتن پست گزارشگر، در یک کنفرانس مطبوعاتی برای بازرسان ترور کندی که شامل یک قاضی فدرال است، آمد. این رویداد توسط بنیاد مری فرل، یک آرشیو غیرانتفاعی از مواد ترور کندی، سازماندهی شد. این گروه ادعا می کند که انتشار اسناد جدید از سیا و سایر آژانس های فدرال می تواند روشنگر روابط ادعایی اسوالد با سازمان های اطلاعاتی قبل از مرگ کندی باشد.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

مورلی گفت: «این یک ادعای فوق‌العاده جدی است و پیامدهای عمیقی برای داستان رسمی دارد.

مورلی ادعا کرد که اسوالد، یک تفنگدار دریایی سابق که قبل از بازگشت به ایالات متحده به عنوان حامی فیدل کاسترو، رهبر کمونیست کوبا، به اتحاد جماهیر شوروی پناهنده شد، در یک عملیات پیش از ترور سیا با هدف بی اعتبار کردن حامیان آمریکایی کاسترو دست داشت. اتهامات مورلی بر پرونده‌هایی متمرکز بود که توسط جورج جوآنیدس، مامور متوفی سیا، که با گروه‌های تبعیدی ضد کاسترو درگیر بود، ایجاد کرده بود. مورلی گفت 44 سند موجود در پرونده جوآنیدس هنوز در اختیار سیا است و می‌تواند روشنگر عملیات ادعایی باشد.

مورلی ادعا کرد که عملیات سیا با مشارکت اسوالد در تابستان 1963، سه ماه قبل از ترور انجام شد. ادعای مورلی، که در دهه 1960 به طور گسترده در مورد سیا نوشته است، در صورت اثبات صحت، می تواند تاریخ ترور کندی را متزلزل کند.

سیا اسنادی در اختیار دارد که نشان می دهد لی هاروی اسوالد قاتل رئیس جمهور قبل از ترور جان اف کندی، گزارشگر برجسته ترور کندی که روز سه شنبه ادعا شد، در یک عملیات اطلاعاتی دست داشته است.

بتمن

جاسوسان سیا می دانستند که لی هاروی اسوالد چند روز قبل از ترور جی اف کی در دالاس بوده است.

قاضی جان آر. تونهایم، یک قاضی فدرال در مینه سوتا، گفت که زمان آن رسیده است که سیا اسناد باقیمانده خود را منتشر کند. تونهایم قبلاً در هیئت بازبینی سوابق ترور، که انتشار پرونده‌های مربوط به ترور را مدیریت می‌کرد، خدمت می‌کرد.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

این کنفرانس مطبوعاتی پیش از ضرب الاجل هفته آینده توسط رئیس جمهور جو بایدن به سیا و اف بی آی برای انتشار تمام اسناد مربوط به ترور برگزار می شود. هنوز مشخص نیست که آیا آژانس ها درخواست تمدید این مهلت را خواهند داشت یا خیر.

تونهایم گفت: «زمان انتشار همه پرونده ها فرا رسیده است.

بتمن

بازرسان کندی مدت‌هاست که به دنبال بررسی میزان دخالت اسوالد با سازمان‌های اطلاعاتی بوده‌اند، و اینکه آیا این می‌تواند اطلاعات بیشتری را در مورد اینکه آیا اسوالد تنها فردی بود که در مرگ کندی دخیل بوده است را نشان دهد. علیرغم دهه‌ها تحقیقات کنگره و بازرسان مستقل، سیا هرگز هیچ گونه دخالتی با اسوالد را فاش نکرده است.