بازپرسی که گواهینامه را صادر کرد، بعداً از این کار عقب نشینی کرد

ووس در انتخابات مقدماتی 9 آگوست توسط آدام استین، که از صدور گواهینامه حمایت می کند، به چالش کشیده می شود. ترامپ که روز جمعه در ویسکانسین خواهد بود، روز یکشنبه گفت که به طور جدی به حمایت از استین در رقابت‌های انتخاباتی فکر می‌کند.



منبع

دیدگاه گیبلمن، همانطور که در این یادداشت بیان شد، با آنچه که او به طور علنی و در گزارش در مورد صدور گواهینامه می گفت در تضاد بود. اما وکیل او، جیمز باپ، زمانی که هشت روز پس از نوشتن این یادداشت با قانونگذاران صحبت کرد، موضعی مشابه با گیبلمن اتخاذ کرد و صدور گواهینامه را «بی معنی» خواند.

برنده انتخابات مقدماتی با فرماندار دموکرات تونی اورز روبرو خواهد شد که چندین اقدام حزب جمهوری خواه را که برای دشوارتر کردن رای دادن به غایبان طراحی شده بود وتو کرده است.

مدیسون، ویز (AP) – بازپرس ویژه ای که توسط جمهوری خواهان در ویسکانسین استخدام شده بود تا انتخابات 2020 را بررسی کند، در ماه مارس به قانونگذاران گفت که باید تایید کردن پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن را در نظر بگیرند، اما بعداً در یک یادداشت خصوصی که روز سه شنبه علنی شد، گفت که چنین اقدامی باعث خواهد شد یک “غیرممکن عملی” باشد.

بحث صدور گواهینامه در ویسکانسین از بین نرفته است، که تا حد زیادی توسط ترامپ که فشار خود را بر ووس برای انجام آن ادامه داده است، تقویت شده است. ووس بارها گفته است که این کار را نخواهد کرد. نماینده ایالتی، تیم رامتون، که برای فرمانداری نامزد می شود، برای احراز صلاحیت و حمایت ژانل برانتجن، نماینده ایالتی، که ریاست کمیته انتخابات مجلس را بر عهده دارد، تلاش می کند.

وی گفت: «در حالی که از نظر تئوری امکان عدم تایید انتخابات ریاست جمهوری 2020 وجود دارد، اما بی سابقه است و مسائل اساسی متعددی را در قانون اساسی ایجاد می کند که حل آنها دشوار است. بنابراین، موانع قانونی برای تحقق آن، چنین نتیجه‌ای را عملی غیرممکن می‌کند.» گیبلمن در 16 مارس به ووس نوشت.

ربکا کلیفیش، فرماندار سابق، که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد به میشلز نزدیک است، گفت که به دنبال صدور گواهینامه نخواهد بود زیرا «از نظر قانون اساسی این امکان وجود ندارد».

به نظر می رسد، خود گیبلمن دو هفته پس از انتشار گزارش خود به ووس نامه نوشت و گفت که صدور گواهینامه غیرممکن است.

بایدن ترامپ را با نزدیک به 21000 رای در ویسکانسین شکست داد، نتیجه ای که در دو بازشماری جزئی، چندین پرونده قضایی، حسابرسی غیرحزبی و بررسی یک شرکت حقوقی محافظه کار مقاومت کرده است. حتی گزارش خود گیبلمن نیز شواهدی برای لغو پیروزی بایدن به دست نیاورد.

Vos و Gableman هیچ پیامی را برای نظر دادن ارسال نکرده اند.

مایکل گیبلمن، قاضی سابق دیوان عالی ویسکانسین، توسط رابین ووس، رئیس مجلس جمهوری خواه، در ژوئن 2021 برای تحقیق در مورد از دست دادن دونالد ترامپ در ویسکانسین استخدام شد. ووس گیبلمن را تحت فشار شدید ترامپ و دیگرانی که به دروغ معتقدند انتخابات از رئیس جمهور سابق دزدیده شده استخدام کرد.

تیم میشلز از نامزد مورد تایید ترامپ برای فرمانداری، یکی از مالکان شرکت ساختمانی، تیم میشلز، دوشنبه شب از وی پرسیده شد که آیا وی به دنبال صدور گواهینامه نخواهد بود یا خیر. میشلز پس از اینکه قبلاً گفته بود این اولویت نیست، گفت که به تمام شواهد مربوط به آنچه در انتخابات 2020 رخ داده است نگاه خواهد کرد و “همه چیز روی میز خواهد بود.”

این ایمیل توسط گروه نظارت لیبرال آمریکایی نظارت بر قانون اسناد باز ویسکانسین به دست آمده و توسط این گروه در اختیار آسوشیتدپرس قرار گرفته است. واشنگتن پست اولین بار در این یادداشت سه شنبه گزارش داد.

گیبلمن همچنین پیش‌بینی کرد که این موضوع «سال‌ها در دادگاه گره‌خورده خواهد بود و عملاً قوه مقننه را از نظر همه کارهای دیگر فلج می‌کند و هیچ امکانی وجود ندارد که به جز برنامه اشتغال کامل عملی برای وکلای حقوق انتخابات چیزی به دست آید. “

در گزارش موقت گیبلمن که در 1 مارس منتشر شد، آمده است که قانونگذاران باید با پس گرفتن 10 رای کالج الکترال ویسکانسین، به تایید پیروزی بایدن “نگاهی بسیار جدی بیندازند.” ووس و دیگر رهبران جمهوری خواه، با حمایت طیف وسیعی از کارشناسان حقوقی، چنین گفته اند. این اقدام خلاف قانون اساسی بوده و قابل پیگیری نخواهد بود.

رامتون در حال پخش قطعنامه ای است که در آن از قوه مقننه می خواهد که آرای انتخاباتی را پس بگیرد، اما او معرفی آن را به مدت سه هفته به تعویق انداخت زیرا تنها دو حامی مالی به دست آورد.

بررسی گیبلمن بیش از 1.1 میلیون دلار برای مالیات دهندگان هزینه داشته است. در هفته گذشته، دو قاضی مختلف به وکلای امریکن نظارت حدود 260000 دلار در پرونده‌های پرونده‌های باز که علیه گیبلمن و ووس مطرح کرده‌اند و برنده شده‌اند، اعطا کرده‌اند.

ووس بررسی گیبلمن را در ماه مه به حالت تعلیق درآورد و در انتظار نتیجه آن و سایر شکایت‌ها، از جمله پرونده‌ای که توسط جاش کاول، دادستان کل دموکرات، به‌دنبال جلوگیری از ارائه شهادت توسط مقامات انتخاباتی به طور خصوصی به گیبلمن بود، شد.