بازرسان خلبان امریکن ایرلاینز را مقصر برخاستن بد می دانند

حدود هفت دقیقه بعد از پرواز، کمک خلبان به آنها پیشنهاد کرد که به JFK برگردند. یک دقیقه بعد، کاپیتان موافقت کرد.

کاپیتان پاسخ داد: “هواپیمای (هیجان انگیز) همین الان روی من غلتید، کاپیتان.

خلبانان پرواز لس آنجلس را کوتاه کردند و به JFK بازگشتند. به گفته هیئت ایمنی، هیچ یک از 102 مسافر یا هشت خدمه هواپیمایی آسیبی ندیدند.

ایمنی «هر تصمیم و اقدامی را که انجام می‌دهیم هدایت می‌کند. سارا جانتز، سخنگوی آمریکایی گفت: ما از تحقیقات و گزارش کامل هیئت ملی ایمنی حمل و نقل قدردانی می کنیم. او گفت که شرکت هواپیمایی در حال بررسی گزارش NTSB است “و از نزدیک بررسی خواهد کرد که آیا هر گونه تغییری در آموزش یا رویه ها مورد نیاز است.”

“این باعث ترس من (توهین آمیز) شد. بر اساس متن ضبط صوت کابین خلبان که NTSB منتشر کرد، زمانی که هواپیما در هوا بود، کمک خلبان گفت.

یک مهماندار هواپیما با آنها تماس گرفت و گزارش داد که مسافری که نزدیک بال چپ نشسته بود، گفت که بال “دررفته به نظر می رسد” و “به نظر عادی نمی رسد.” کاپیتان گفت گزارش مسافر مهم نیست زیرا آنها در حال بازگشت به JFK بودند.

خدمه می دانستند که این یک تماس نزدیک است.

صدای برخورد بال به زمین بر روی ضبط کننده داخل کابین ضبط شد.

اگرچه در شب پرواز باد تند تند در JFK وجود داشت، اما کمتر از محدودیت های آمریکایی برای بلند شدن بود.

شروع تیک آف عادی به نظر می رسید، اما خدمه وقتی هواپیما شروع به انحراف به چپ کرد، نگران شدند. به نظر می رسید هر دو خلبان از آنچه اتفاق می افتد مطمئن نیستند.

فرود بدون حادثه بود. به گفته NTSB، کارگران خطوط هوایی آمریکا بعداً یک خراش به طول 323 فوت پیدا کردند که بال چپ آن روی باند فرودگاه ایجاد کرد.



منبع

واشنگتن (AP) – بازرسان فدرال می گویند اشتباه کاپیتان یک پرواز هواپیمایی امریکن ایرلاینز باعث شد بال هواپیما هنگام برخاستن از فرودگاه بین المللی جان اف کندی در سال 2019 از زمین جدا شود.

هیئت ملی ایمنی حمل و نقل ملی گفت که کاپیتان برای خنثی کردن باد متقابل از قدرت سکان بیش از حد استفاده کرد که باعث شد هواپیما به چپ منحرف شود و تقریباً باند فرودگاه را ترک کند.

خلبانان توانستند بلند شوند، اما بال چپ ایرباس A321 تا 37 درجه سقوط کرد و به زمین و نشانگر فاصله باند فرودگاه برخورد کرد. بر اساس گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، بخشی از نشانگر در بال تعبیه شده بود.

طبق گفته خطوط هوایی مستقر در فورت ورث در تگزاس، خلبانان که هر دو 58 ساله بودند و در زمان وقوع این حادثه تجربه زیادی داشتند، همچنان برای امریکن پرواز می کنند.