باربارا ماندرل برای پنجاهمین سالگرد به Opry بازگشت


نشویل، تن (AP) – باربارا ماندرل، برنده جایزه گرمی و تالار مشاهیر موسیقی کانتری، بیش از دو دهه پیش از موسیقی کناره‌گیری کرد، اما گراند اول اوپری هنوز هم مانند خانه‌اش برای او احساس می‌کند.

ماندرل، 73 ساله، شنبه شب برای جشن گرفتن پنجاهمین سالگرد عضویتش در اوپری، در مراسم عمومی ظاهر شد.

ماندرل در مصاحبه ای در پشت صحنه در اوپری هاوس قبل از برنامه طولانی مدت رادیو و تلویزیون به آسوشیتدپرس گفت: «اینجا ما دوباره در خانه هستیم. “50 سال. همه این نعمت را دریافت نمی کنند.»

ماندرل که در تگزاس به دنیا آمد و در کالیفرنیا بزرگ شد، تنها 23 سال داشت که در ژوئیه 1972 به عضویت آن درآمد. اما زمانی که به نشویل آمد، پس از آن که سال‌های نوجوانی‌اش را به نواختن گیتار استیل سپری کرد و به طور منظم در برنامه‌ها ظاهر می‌شد، از قبل یک هنرمند خوش‌گذران بود. برنامه تلویزیونی کشور مستقر در کالیفرنیا “پارتی تالار”.

این بازیگر، نوازنده چند ساز و خواننده در طول دهه‌های فعالیت حرفه‌ای خود، میلیون‌ها طرفدار را به موسیقی کانتری در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ تبدیل کرد، نه تنها از طریق برنامه تلویزیونی محبوب‌اش «باربارا ماندرل و خواهران ماندرل»، بلکه از طریق موفقیت‌ها. مانند «خوابیدن مجرد در یک تخت دو نفره»، «اگر دوست داشتن تو اشتباه است (من نمی‌خواهم درست باشم)» و «من در کشوری بودم که کشور خوب نبود».

او اولین هنرمند کانتری بود که جوایز متقابل سال را از انجمن موسیقی کانتری دریافت کرد، با کاورهای R&B و آوردن زرق و برق و جذابیت به این ژانر. اجراهای او نمایشی از موزیکال بودن او بود، خواه او در حال آواز خواندن تا بالای خروارها، نواختن استیل پدال، بانجو یا ساکسیفون بود.

به این می گویند کسب و کار نمایشی. شما باید چیزی به آنها نشان دهید،” ماندرل گفت. در غیر این صورت، آنها می توانند در خانه بنشینند و به ضبط های شما گوش دهند یا از رادیو به شما گوش دهند. شما باید چیزی به آنها بدهید که آنها را سرگرم کند.»

ماندرل با خواهرانش لوئیز و ایرلین از قدرت تلویزیون برای آوردن گوش های جدید به موسیقی کانتری و همچنین موسیقی گاسپل استفاده کرد. مهمانان موسیقی او ترکیبی از هنرمندان R&B، پاپ و کانتری بودند.

ماندرل گفت: «بسیاری می‌گویند: «من هرگز به موسیقی کانتری گوش ندادم، اما حالا، پسر، من هر شنبه شب تماشا می‌کنم و آن را دوست دارم».

این شنبه شب، ماندرل همچنان قهرمان موسیقی کانتری بود. قبل از شروع نمایش، ماندرل کری آندروود را از کنار صحنه تماشا کرد، در حالی که آندروود صداگذاری اش را از آهنگ “I Was Country When Country Wasn’t Cool” انجام می داد، متوقف شد تا او را در آغوش بگیرد و با اعضای گروه آندروود احوالپرسی کند.

آندروود گفت که وقتی بزرگ شد، صدای ماندرل همیشه در اطراف بود.

آندروود به جمعیت Opry گفت: «او برای من و بسیاری دیگر الهام‌بخش بود که بر شانه‌های هنرمندان زن بزرگی مانند او ایستاده‌اند.

در طول نمایش اوپری، ماندرل با شور و شوق از ترکیب هنرمندان تمام زن، از جمله سی سی وینز، لیندا دیویس و سوزی بوگاس، در حالی که آهنگ های او را اجرا می کردند، تشویق کرد.

من در حال حاضر احساس می کنم در بالای جهان هستم. من عمیق‌ترین قدردانی و هیجان را احساس می‌کنم زیرا من طرفدار بزرگ این خانم‌ها هستم.»

ماندرل از روی صندلی خود در میان جمعیت برای طرفدارانش دست تکان داد و بوسه زد و آنها از ستاره کانتری عکس گرفتند.

ماندرل از زمانی که در سال 1997 بازنشسته شد، موسیقی ننواخته و آواز نخوانده است – به جز در کلیسا. ”

ماندرل با پوشیدن لباس شلوار صورتی داغ و احاطه شده توسط 50 گلدان گل رز که توسط طرفدارانش خریداری شده بود، 25 سال بعد از همان مرحله اوپری خداحافظی کرد.

ماندرل گفت: “من خانه ام را برای اجرای نهایی خود انتخاب کردم و این یکی بود.” “خدا تو را حفظ کند!” او قبل از اینکه از صحنه خارج شود در سایه ها به طرفداران گفت.

__

https://www.opry.com/

__

کریستین ام هال را در https://twitter.com/kmhall دنبال کنید





منبع