این یادداشت تصمیم برای پاکسازی ترامپ در تحقیقات روسیه را روشن می کند

اریک تاکر را در توییتر در http://www.twitter.com/etuckerAP دنبال کنید





منبع

این یادداشت 9 صفحه ای که توسط دو تن از مقامات ارشد وزارت دادگستری برای ویلیام بار، دادستان کل وقت تهیه شده بود، تحلیلی حقوقی در مورد اینکه آیا ترامپ به طور جنایی مانع از تحقیقات در مورد روابط احتمالی بین روسیه و کمپین ریاست جمهوری 2016 شده است ارائه می دهد. بار با نتایج یادداشت 24 مارس 2019 موافقت کرد و در همان روز به کنگره اعلام کرد که به این نتیجه رسیده است که رفتار ترامپ قانون را نقض نمی کند.

واشنگتن (AP) – مقامات وزارت دادگستری که اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا را در جریان تحقیقات روسیه ارزیابی کردند، به این نتیجه رسیدند که هیچ کاری از جمله اخراج رئیس اف بی آی، تا حد ممانعت از اجرای عدالت بالا رفته و هیچ سابقه ای برای پیگرد قانونی وجود ندارد. بر اساس یادداشتی که چهارشنبه منتشر شد.

اگرچه این تصمیم به خوبی مستند شده است، یادداشت تازه فاش شده جزئیات بیشتری در مورد اینکه چگونه دو تن از رهبران ارشد وزارتخانه به تصمیم خود مبنی بر پاکسازی ترامپ از مانع تراشی رسیدند، ارائه می دهد، حتی اگر رابرت مولر، بازپرس ویژه به طور واضح از انجام این کار خودداری کرده بود. این نشان می‌دهد که چگونه مقامات، اد اوکالاگان و استیون انگل، متقاعد نشده‌اند که هر یک از اقدامات ترامپ به‌منظور منحرف کردن غیرقانونی تحقیقات بوده است.

این وزارتخانه این یادداشت را روز چهارشنبه پس از حکم دادگاه تجدید نظر هفته گذشته منتشر کرد که در آن گفته شد این سند به‌طور نادرستی از یک گروه ناظر دولتی که برای آن شکایت کرده بود، پنهان شده است.

_____