این پیچ و تاب کشنده کووید شبیه چیزی است که قبلاً ندیده ایم

ما ابزارهایی برای شکست دادن کووید داریم. جیمز لالر، متخصص بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا، به Daily Beast گفت: «واقعیت این است که هیچ‌کس از ابزارها استفاده نمی‌کند».

زیر متغیرهای جدید و بالقوه بدتر BQ.1.1 را دنبال خواهند کرد. حتی اگر این گونه‌های فرعی جدید همچنان از درمان‌های آنتی‌بادی دوری کنند، احتمالاً عرضه مداوم تقویت‌کننده‌های جدید از ما محافظت می‌کند. اما ما به‌عنوان یک گونه، نمی‌توانیم اذیت شویم.

کمی بیش از دو ماه بعد، اپیدمیولوژیست ها به نام برنده نزدیک هستند. در انگلستان، عفونت‌های ناشی از یک زیر متغیر بسیار جهش یافته به نام BQ.1.1 هر هفته دوبرابر می شوند– نرخ رشدی که بسیار فراتر از سایر متغیرهای اصلی است. در ایالات متحده، BQ.1.1 دو برابر سریعتر از نوع فرعی پسرعمویش BA.2.75.2 در حال گسترش است.

این پیش آگهی فردی است. چشم انداز کل بشریت به همان اندازه نگران کننده است. لاولر برای یکی گفت که فکر می کند کووید با ما خواهد بود، خوب، تقریباً برای همیشه. مثل آنفولانزا. اما خیلی بدتر از آنفولانزا

اما آنتی بادی های طبیعی در نهایت محو می شوند. مایکل گفت: «از نظر متغیرها، مهمترین عامل سرعت کاهش ایمنی طبیعی است. این امکان وجود دارد که درجه ای از مصونیت در برابر عفونت گذشته برای یک سال یا بیشتر باقی بماند. همچنین ممکن است پس از شش ماه یا بیشتر ناپدید شود.

این جهش ها و سایر جهش ها همچنین توانایی BQ.1.1 را برای فرار از درمان های آنتی بادی می دهد. البته این درمان‌ها تنها راه برای درمان کووید نیستند – داروهای ضد ویروسی و درمان‌هایی وجود دارند که دوز آنتی‌بادی را شامل نمی‌شوند.

بنابراین ما روی ابتلا و زنده ماندن از COVID و ساخت آنتی بادی های طبیعی حساب می کنیم تا از ابتلا به کووید بدتر در آینده جلوگیری کنیم. ما به طور جمعی در حال قدم زدن روی طناب محکم ایمنی هستیم.

ادامه مطلب را در The Daily Beast بخوانید.

BQ.1.1 بسیار مسری و ضد ایمنی است که در ماه های آینده به تدریج از بین می رود و آنتی بادی های ناشی از واکسیناسیون ها و عفونت های گذشته را از بین می برد. سوال این نیست که آیا موج جدیدی از عفونت ها در راه است یا خیر. دقیقا چه زمانی است.

خوشبختانه، جدیدترین تقویت کننده های mRNA از Moderna و Pfizer هنوز در برابر BQ.1.1 بسیار موثر هستند. دلیل خوبی برای این وجود دارد. Moderna و Pfizer تقویت کننده های دو ظرفیتی جدید را به طور خاص برای ایجاد ایمنی در برابر BA.5 فرموله کردند. BQ.1.1 شکلی از BA.5 است، البته با جهش های اضافی.

با این حال، اپیدمیولوژیست ها با این موضوع موافق هستند که ایمنی طبیعی است میکند در نهایت محو می شود – و جذب واکسن برای جبران این از دست دادن آنتی بادی در کل جمعیت بسیار کم است. BQ.1.1 یا یک زیرمجموعه جدید بسیار مسری دیگر فقط منتظر لغزش دفاع ما است. موج جدیدی از عفونت ها ممکن است در اوایل زمستان امسال رخ دهد. یا آنتی بادی های طولانی مدت می توانند آن را به تاخیر بیندازند. مایکل گفت که مدل‌های کامپیوتری او افزایش موارد را از ماه آوریل پیش‌بینی می‌کنند.

اما BQ.1.1 یک مزیت داشت، تا حدی به لطف سه جهش بزرگ در پروتئین اسپایک آن، بخشی از ویروس SARS-CoV-2 که به آن کمک می کند به سلول های ما بچسبد و آنها را آلوده کند. این جهش ها –N460K، K444T و R346T-BQ.1.1 را مسری تر از پسرعموهایش کنید.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.





منبع

این اعداد در سایر کشورهای توسعه یافته خیلی بهتر نیست و در کشورهای در حال توسعه بسیار بدتر است. و این بدان معناست که جهان برای جلوگیری از موج فاجعه بار موارد جدید و مرگ و میر بیشتر به آنتی بادی های عفونت گذشته وابسته است.

Finnbarr Webster/Getty Images

اما درمان‌های آنتی‌بادی در برابر سایر انواع و زیرشاخه‌های SARS-CoV-2 محبوب و مؤثر بوده‌اند. BQ.1.1 می تواند شروع به منسوخ شدن آنها کند و گزینه های ما را برای جلوگیری از تبدیل شدن عفونت های کووید به مرگ ناشی از کووید محدود کند.

از آنجایی که موج عفونت‌های کووید ناشی از زیرمجموعه بسیار مسری BA.5 سرانجام در اواخر ژوئیه فروکش کرد، زیرشاخه‌های جدید از قبل برای تسلط و فرصتی برای هدایت موج بعدی عفونت‌ها رقابت می‌کردند.

البته تقویت کننده های دو ظرفیتی فقط در صورتی کمک می کنند که آنها را دریافت کنید. و عمیق تر شدن احساس رضایت در بسیاری از کشورها منجر به کاهش و کاهش جذب واکسن شده است. علی مقداد، استاد علوم معیارهای سلامت در انستیتوی بهداشت دانشگاه واشنگتن، به دیلی بیست گفت: «جذب واکسن سقوط کرد و همچنان کاهش خواهد یافت.

لیز خوردن و افتادن آسان است. اگر از تقویت کننده های خود اطلاعی ندارید و آنتی بادی های ناشی از عفونت گذشته قبل از اینکه دوباره به کووید مبتلا شوید از بین می روند، ممکن است دچار مشکل بزرگی شوید. مخصوصاً اگر BQ.1.1 یا یک نوع فرعی گریزانتر را بگیرید. دارویی که برخی از بهترین داروهای ما را کنار می گذارد.

یک تست مثبت پس از استفاده از کیت تست آنتی ژن سریع کووید-۱۹، نشان دهنده عفونت با ویروس کرونا، در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ در Weymouth، انگلستان مشاهده می‌شود.

Finnbarr Webster/Getty Images

” data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/KVByyYryvTMoFUcQDdfPfA–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQ3OA–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/4OlbGTj7yFK4kJXW.4Cf0g–~B/aD03OTM7dz0xMTcwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/thedailybeast.com/b4cd771577533977006f81c30cdd2208″/>

تصویر توسط لوئیس جی. رندون/دیلی بیست

یک تست مثبت پس از استفاده از کیت تست آنتی ژن سریع کووید-۱۹، نشان دهنده عفونت با ویروس کرونا، در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ در Weymouth، انگلستان مشاهده می‌شود.

Finnbarr Webster/Getty Images

” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/KVByyYryvTMoFUcQDdfPfA–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQ3OA–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/4OlbGTj7yFK4kJXW.4Cf0g–~B/aD03OTM7dz0xMTcwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/thedailybeast.com/b4cd771577533977006f81c30cdd2208″ class=”caas-img”/>

اکتشاف جدید می تواند کووید را با “آغوش” بکشد – اما یک مشکل وجود دارد

ادوین مایکل، اپیدمیولوژیست در مرکز تحقیقات بیماری های عفونی بهداشت جهانی در دانشگاه فلوریدا جنوبی، به دیلی بیست گفت: «ما در حال حاضر وارد مرحله بسیار سیال همه گیری هستیم. مایکل مدل های کامپیوتری پیچیده ای را برای شبیه سازی همه گیری کووید ساخته است.

در ایالات متحده، 80 درصد از مردم حداقل یک واکسن کووید دریافت کرده اند. 67 درصد یک دوره کامل واکسن را تکمیل کردند – یا دو دوز mRNA یا یک دوز واحد از واکسن‌های خاص. فقط 33 درصد اولین دور تقویت کننده ها را دریافت کردند که در پاییز گذشته در دسترس قرار گرفت. و تنها 10 درصد از تقویت کننده های دو ظرفیتی استفاده کردند که تنظیم کننده ها در ماه اوت شروع به عرضه کردند.

شاید زودتر برای بشریت بهتر باشد. به همان اندازه که BQ.1.1 بد است، آخرین کلمه در مورد تکامل SARS-CoV-2 نیست. مقداد درباره این ویروس گفت: «هنوز جهش‌های بالقوه زیادی دارد. “ویروس آنفولانزا همچنان در حال جهش است و این یکی تفاوتی ندارد.”



<div class="inline-image__caption">
<p>یکی از مهم‌ترین روندها، در حالی که همه‌گیری کووید در آستانه چهارمین سال خود قرار دارد، «جدا کردن» نرخ عفونت از میزان مرگ و میر بوده است.  بدترین روز برای موارد کووید 18 ژانویه بود که 3.8 میلیون نفر به این ویروس مبتلا شدند.</p>
<p>عارضه جانبی ترسناک سر زشت خود را در آخرین نوع کووید نشان می دهد</p>
<p>خوشبختانه، بهترین واکسن‌ها هنوز هم علیه BQ.1.1 کار می‌کنند، به‌ویژه آخرین تقویت‌کننده‌های پیام‌رسان «دو ظرفیتی» RNA.  با این حال، جذب تقویت‌کننده جدید به طرز تکان‌دهنده‌ای کند بوده است، به این معنی که جابجایی‌های جدید هنوز محافظت زیادی در سطح جمعیت ارائه نمی‌کنند.</p>
<p>یعنی BQ.1.1 هست <em>بسیار</em> مسری.  اما این نگران کننده ترین کیفیت فرعی نیست.  آنچه بیش از همه نگران کننده است این است که از برخی آنتی بادی ها نیز فرار می کند.  در واقع، به نظر می‌رسد که BQ.1.1 اولین شکل کووید است که درمان‌های آنتی‌بادی – به عنوان مثال، eusheld و bebtelovimab – اصلاً در برابر آن مؤثر نیستند.</p>
<p>بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید.  ثبت نام کن.</p>
<p>بهترین سناریو، همانطور که لاولر آن را توصیف کرد، هنوز بسیار تلخ است.  من فکر می‌کنم طی چند سال آینده، افزایش تدریجی واکسیناسیون و عفونت‌های مکرر کووید – بارها و بارها – ممکن است در نهایت مصونیت جمعیتی کافی به ما بدهد تا شاهد شیوع‌های انفجاری کمتر و نرخ بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میرها باشیم که کمی کمتر است. ” او گفت.  اما من شک دارم که آنها به سطح آنفلوانزای فصلی برسند.</p>
<p>BQ.1.1 برنده اجتناب ناپذیر رقابت ویروسی که در ماه های پس از اوج موج BA.5، عمدتاً دیده نشده بود، نبود.  ساير متغيرهاي بسيار مسري و تا حدودي گريزاننده ديگري از جمله BA.2.75.2 و BA.4.6.1 وجود داشت.</p>
<p><button class=داستان ادامه دارد

اما تا آن زمان ده‌ها میلیون نفر واکسینه شدند و صدها میلیون نفر دیگر آنتی‌بادی‌های طبیعی ناشی از عفونت گذشته داشتند. در همان زمان، زرادخانه درمان های ما در حال گسترش بود. که توضیح می دهد که چرا بدترین روز مرگ و میر ناشی از کووید با بدترین روز برای عفونت ها همزمان نبود. در عوض، تقریباً یک سال قبل از آن اتفاق افتاد: 20 ژانویه 2021، زمانی که نزدیک به 18000 نفر جان باختند.

روند جداسازی دوام آورده است. نرخ ابتلا به شدت در نوسان است، اما نرخ مرگ و میر – با وجود چند برآمدگی در اینجا و آنجا – عمدتاً به سمت پایین ادامه می‌دهد. اما اگر BQ.1.1 موج بعدی کووید را هدایت کند، همانطور که به نظر می رسد به طور فزاینده ای محتمل است، این امکان وجود دارد که با کاهش گزینه های درمانی، این جداسازی تا حدودی معکوس شود.

تصویر توسط لوئیس جی. رندون/دیلی بیست

یک آزمایش مثبت پس از استفاده از کیت تست آنتی ژن سریع COVID-19، نشان دهنده عفونت با ویروس کرونا، در 10 اکتبر 2022 در Weymouth، انگلستان مشاهده می شود.