“این غیرانسانی است”: لهستان و اسلواکی آماده ارسال جت های جنگنده به کیف هستند. موشک‌های روسی اوکراین را در نوردید: به‌روزرسانی‌های زنده

مقامات مناطق کیف، لیو و دنیپروپتروفسک در کانال تلگرامی خود گفتند که حداقل هفت نفر زخمی شدند. سایت هایی در خارکف، میکولایف، اودسا، ژیتومیر و کیروووهراد نیز مورد حمله قرار گرفتند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور آمریکا، «شب سختی» را توصیف کرد، زیرا این رگبار به تأسیسات زیرساختی حیاتی برخورد کرد.

مقامات نظامی اوکراین گفتند که روسیه 81 موشک و 8 پهپاد شاهد ساخت ایران را پرتاب کرده است. آنها گفتند که سی و چهار موشک کروز و چهار هواپیمای بدون سرنشین رهگیری شدند.

دودا گفت: «آموزش خلبانان اوکراینی مهم و بسیار مورد نیاز است. زیرا روس‌ها تلاش می‌کنند اوکراین را با وزن نیروهای مسلح، اندازه و تجهیزاتشان در هم بشکنند.»

دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه توییت کرد: “هیچ هدف نظامی نیست، فقط بربریت روسیه. روزی خواهد رسید که پوتین و همکارانش پاسخگو باشند.»

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: اوکراین به‌روزرسانی‌های زنده جنگ روسیه: موشک‌ها و پهپادها به اوکراین حمله کردند





منبع

به گفته رئیس یک تیم بین المللی نظارت بر نیروگاه هسته ای Zaporizhzhia، بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا روز پنجشنبه پس از آخرین حملات موشکی و پهپادی روسیه در سراسر اوکراین، تمام توان “خارج از سایت” خود را از دست داد. رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت که تمامی 20 دیزل ژنراتور اضطراری سایت در نتیجه این حملات فعال شده‌اند. این اولین بار است که این سایت در جنوب شرقی اوکراین از نوامبر سال گذشته تمام برق خود را از دست می دهد.

یاروسلاو ناد، وزیر دفاع اسلواکی در فیس بوک گفت: فکر می کنم زمان تصمیم گیری فرا رسیده است. مردم در اوکراین در حال مرگ هستند، ما واقعا می توانیم به آنها کمک کنیم… این غیرانسانی و غیرمسئولانه است.»

مشارکت: آسوشیتدپرس

مردم پس از حمله روسیه در روستای Velyka Vilshanytsia، در نزدیکی Lviv، در 9 مارس 2023، آوارهای یک خانه را جستجو می کنند.

◄گروهی متشکل از 42 المپیکی بازنشسته کانادایی از رهبران المپیک کشورشان می‌خواهند که علیه روس‌هایی که در بازی‌های سال آینده پاریس شرکت می‌کنند موضع بگیرند.

یک کارگروه چندملیتی با هدف اجرای تحریم های اعمال شده علیه بسیاری از مشاغل و افراد روسی، بیش از 58 میلیارد دلار دارایی را مسدود یا مسدود کرده است، دارایی های تحریم شده را در سراسر جهان ردیابی کرده و اهداف تحریمی سیستم مالی بین المللی، خزانه داری ایالات متحده را به شدت محدود کرده است. وزارت روز پنجشنبه اعلام کرد. وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد این گروه همچنین به طور جمعی برای تحقیق و مقابله با فرار از تحریم های روسیه، از جمله تلاش برای پنهان کردن دارایی ها، ارزهای دیجیتال و طرح های پولشویی، خرید دفاعی روسیه، کار کرده است.

عمیق تر حفاری کنید: بایدن، در بودجه سالانه، از کنگره برای کمک بیشتر به اوکراین درخواست می کند، زیرا روسیه به جنگ ادامه می دهد

58 میلیارد دلار دارایی روسیه توسط گروه ضربت جهانی مسدود شد

در پایان ژانویه، یک روز پس از آن که ایالات متحده و آلمان گفتند تانک های مدرن را در اختیار ارتش اوکراین قرار خواهند داد، در پایان حملات موشکی ارتش روسیه در سراسر اوکراین، 11 نفر کشته شدند.

اپراتور سیستم انتقال برق Ukrenergo بعداً اعلام کرد که برق را به نیروگاه بازگردانده است. از زمان حمله روسیه به اوکراین، هر یک از طرفین طرف دیگر را به گلوله باران نیروگاه زاپوریژژیا متهم کرده اند.

مردم پس از حمله روسیه در روستای Velyka Vilshanytsia، در نزدیکی Lviv، در 9 مارس 2023، آوارهای یک خانه را جستجو می کنند.

گروه ویژه نخبگان، نیابت ها و الیگارش های روسیه شامل اتحادیه اروپا و استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده است.

مقام اوکراینی هشدار ناتو مبنی بر احتمال سقوط بخموت به زودی را رد کرد

آناتومی یک تهاجم: نقشه برداری و ردیابی تهاجم روسیه به اوکراین

پهپادها و موشک های «تقابلی» روسیه اوکراین را در بر گرفته است

“این ششمین بار است – اجازه دهید بار دیگر بگویم ششمین بار – که ZNPP تمام برق خارج از سایت را از دست می دهد و مجبور است در این حالت اضطراری کار کند. بگذارید یادآوری کنم – این بزرگترین نیروگاه هسته ای در اروپا است.” گروسی در بیانیه ای اعلام کرد. “ما چه کار می کنیم؟ چگونه می توانیم امروز صبح اینجا در این اتاق بنشینیم و اجازه دهیم این اتفاق بیفتد؟ این نمی تواند ادامه یابد.”

◄ دولت بایدن از پیشنهاد بودجه ۲۰۲۴ خود رونمایی کرد که خواستار حدود ۷ میلیارد دلار هزینه اضافی برای اوکراین و سایر متحدانش برای مبارزه با «تجاوز روسیه» است. از زمان آغاز جنگ یک سال پیش، ایالات متحده بیش از 75 میلیارد دلار برای اوکراین هزینه کرده است.

پیس گفت: «اقدامات اجرایی امروز نشان می‌دهد که برای شرکت‌ها و الیگارشی‌های روسی که آشکارا از تحریم‌هایی که ایالات متحده در واکنش به جنگ غیرقابل توجیه علیه مردم اوکراین اعمال کرده است، فرار می‌کنند، بهایی پرداخت می‌شود. عواید حاصل از رفتار غیرقانونی را دنبال کنید، چه در زمین، چه در هوا یا در دریا.»

برق از دست رفت، سپس به بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا بازگشت

به گزارش تاس دولتی، ◄ هشدار حمله هوایی پنجشنبه در ایستگاه‌های رادیویی و کانال‌های تلویزیونی مسکو به صدا درآمد، اما هشدار نادرستی بود که نتیجه هک سرور بود.

وزارت دفاع روسیه گفت که این حملات در تلافی حمله دوم مارس به منطقه بریانسک در غرب روسیه توسط آنچه مسکو مدعی شد خرابکاران اوکراینی بوده اند، انجام شده است. خلاصه‌ای از این وزارتخانه می‌گوید که حملات آن به «عناصر کلیدی زیرساخت‌های نظامی اوکراین، شرکت‌های مجتمع نظامی-صنعتی و همچنین تأسیسات انرژی که آنها را تأمین می‌کنند، ضربه زده است».

یک مقام بلندپایه نظامی اوکراین روز پنجشنبه هشدارهای ینس استولتنبرگ، رئیس ناتو را مبنی بر اینکه شهر باخموت به زودی به دست روس ها بیفتد را رد کرد. او گفت که سرهنگ سرهی چرواتی، سخنگوی گروه نیروهای شرق اوکراین، گفت که ناتو به طور کامل درک نمی کند که اوکراینی ها با طولانی شدن جنگ “ثبات و قدرت راه حل های تاکتیکی بسیار بیشتری” ایجاد کرده اند.

چرواتی گفت: «آنها با محاسبات خشک به این موضوع کاملاً عملی برخورد می کنند. “من فکر می کنم که ناتو در حال مطالعه این موضوع است و آنها باید همه آن را بیشتر مطالعه کنند. من فکر می کنم که باید با چنین اظهاراتی با احترام برخورد کرد، اما با این درک که آنها به طور کامل وضعیت را درک نمی کنند.”

قاضی آمریکایی توقیف 25 میلیون دلاری بوئینگ 737 را تایید کرد

یک روز پیش از آن، آندری دودا، رئیس‌جمهور لهستان به سی‌ان‌ان گفت که لهستان آماده است جنگنده‌های MiG-29 را به عنوان بخشی از بسته‌ای که سایر متحدان غربی در آن مشارکت دارند، در اختیار اوکراین قرار دهد.

تحولات:

بر اساس نظرسنجی جدید موسسه بین المللی جامعه شناسی کیف، ◄ 52 درصد از اوکراینی ها نمی خواهند زبان روسی در مدارس تدریس شود، در حالی که در نظرسنجی سال 2019 این رقم 8 درصد بود. علیرغم جنگ، 42 درصد از جمعیت هنوز طرفدار تدریس زبان روسی هستند – اگرچه تنها 6 درصد مایلند که زبان روسی بیشتر از سایر زبان های خارجی تدریس شود.

دادگاه فدرال در نیویورک با استناد به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه در واکنش به تهاجم روسیه به اوکراین، اجازه توقیف هواپیمای 25 میلیون دلاری بوئینگ 737 متعلق به یک شرکت انرژی روسیه را صادر کرد. این هواپیما متعلق به شرکت نفتی PJSC Rosneft است که مقر آن در مسکو است و توسط الیگارش تحریم شده ایگور ایوانوویچ سچین هدایت می شود.

قانونگذار دعوت به کیف را رد کرد: کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، دعوت ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور آمریکا برای سفر به اوکراین را رد کرد

سه موشک شلیک شده به اوکراین از منطقه بلگورود روسیه در سپیده دم در خارکف اوکراین، پنجشنبه 9 مارس 2023 دیده می شود.

موجی از موشک‌ها و پهپادهای «تلافی جویانه» روسیه روز پنجشنبه سراسر کیف و سایر شهرهای اوکراین را درنوردید و در یکی از بزرگترین حملات به این کشور محاصره شده در سال جاری، دست‌کم شش نفر را کشتند و صدها هزار نفر را قطع کردند.

اسلواکی روز پنجشنبه به لهستان پیوست و از متحدان خود خواست که جت های جنگنده را در اختیار کیف قرار دهند، زیرا موجی از حملات مرگبار “تقابلی” اوکراین را لرزاند.

دولت بایدن و ناتو تاکنون درخواست های ولدیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای هواپیما را رد کرده اند.

سه موشک شلیک شده به اوکراین از منطقه بلگورود روسیه در سپیده دم در خارکف اوکراین، پنجشنبه 9 مارس 2023 دیده می شود.

بریون پیس، دادستان بروکلین ایالات متحده در بیانیه‌ای خبری گفت که این هواپیما آخرین بار در مارس 2014 در ایالات متحده بود و اکنون گمان می‌رود که در روسیه یا از روسیه در حال سفر باشد. هنوز مشخص نیست که این جت چه زمانی و چگونه می تواند توقیف شود.