این “تاپ گان” 4 جت شوروی را در 30 دقیقه سرنگون کرد و آن را به مدت 50 سال مخفی نگه داشت. او به تازگی نشان صلیب نیروی دریایی را دریافت کرد.

یک جت جنگنده گرومن اف 9 اف پانتر در حین حمله به بندر هونگنام کره شمالی، تفنگ های خود را شلیک می کند.

روز جمعه به او نشان صلیب نیروی دریایی اعطا شد. NBC 7 گزارش داد که نماینده دارل عیسی به همراه چند افسر نیروی دریایی از پنتاگون درخواست کرده است تا ستاره نقره ای ویلیامز را برای این ماموریت ارتقا دهد.

ویلیامز در مصاحبه ای با مرکز کهنه سربازان آمریکا در سال 2021 گفت: «آنها قبلاً از روسیه بیرون نیامدند و به هیچ وجه با ما درگیر نشدند.

چندین رسانه گزارش دادند که رویس ویلیامز روز جمعه یکی از بالاترین جوایز شجاعت رزمی در ارتش ایالات متحده را برای مأموریتی که بیش از 50 سال طبقه بندی شده بود، دریافت کرد.

NBC 7 گزارش داد که در سال 1952، ویلیامز در طول جنگ کره ستوان خلبان نیروی دریایی بود. سی ان ان گزارش داد که با یک F9F Panther – اولین جنگنده جت نیروی دریایی، ویلیامز و سه هوانورد دیگر برای گشت زنی هوایی جنگی در دریای ژاپن، در حدود 100 مایلی سواحل کره شمالی اعزام شدند.

10 سال قبل از تولد تام کروز، آمریکا یک «تاپ گان» واقعی داشت.

  • ویلیامز به مرکز کهنه سربازان آمریکا گفت که می‌دانست جت‌های شوروی بهترین جت‌های جنگنده در آن زمان بودند و جت او برای «سگ‌بازی‌های هوایی» در نظر گرفته نشده بود، اما او در یکی از آن‌ها بود و کاری را انجام داد که برای انجام آن آموزش دیده بود. این حادثه حدود نیم ساعت به طول انجامید.

    گروه شروع به تیراندازی به سمت جت های شوروی کرد اما پس از مدتی ویلیامز متوجه شد که او تنها آمریکایی باقی مانده است و او به تنهایی جت های شوروی را سوار کرد. سی ان ان گزارش داد، علیرغم اینکه تعداد آنها بیشتر بود، چهار فروند از جت ها را قبل از بازگشت به محل امن ساقط کردند.

    ویلیامز که اکنون 97 سال دارد به NBC 7 گفت: “من دقیقاً مانند یک ماشین بودم.”

    NBC 7 گزارش داد که “تفنگ بالا” پس از آن سوگند یاد کرد که در مورد آنچه اتفاق افتاده است رازداری کند زیرا دولت ایالات متحده تصمیم گرفت عملیات را طبقه بندی کند. این رکوردها در نهایت حدود 20 سال پیش از طبقه بندی خارج شدند.

    او گفت: «من روی خودکار بودم، طبق آموزش انجام می‌دادم.

    یک جت جنگنده گرومن اف 9 اف پانتر در حین حمله به بندر هونگنام کره شمالی، تفنگ های خود را شلیک می کند.CORBIS/Corbis از طریق Getty Images

    • کروز گفت: “شما یک قهرمان واقعی آمریکایی هستید و من صمیمانه ترین تشکر و تبریک خود را به شما تقدیم می کنم.”

      اصل مقاله را در Insider بخوانید





    منبع

    این عملیات به مدت 50 سال طبقه بندی شده بود، اما روز جمعه به رویس صلیب نیروی دریایی اعطا شد.

    در سال 1952، رویس ویلیامز به تنهایی هفت جت شوروی را سوار کرد و چهار فروند از آنها را ساقط کرد.

  • این گروه با هفت جت شوروی در حال حرکت به سمت آنها برخورد کردند.

    که در یک پیام ویدیویی ارسال شده توسط KUSI، بازیگر تام کروز، که نقش جنگنده خلبان ماوریک را در سریال Top Gun بازی کرد، به ویلیامز تبریک گفت. جنگ سگی ویلیامز با شوراها 10 سال قبل از تولد کروز اتفاق افتاد.

    در طول این مراسم، کارلوس دل تورو، وزیر نیروی دریایی، گفت درخواست ویلیام “بیشتر از همه برجسته بود. برای من کاملاً واضح بود که اقدامات او واقعاً خارق‌العاده بود و با معیارهای توصیف یک مدال بالاتر مطابقت داشت.”

    دل تورو گفت: «آزادی ارزان نیست. “این از طریق فداکاری تمام کسانی است که در ارتش امروز خدمت می کنند و ادامه می دهند. اقدامات شما در آن روز شما را آزاد نگه داشت. آنها همسفران شما را در گروه ضربت 77 آزاد نگه داشتند. در واقع، آنها همه ما را آزاد نگه داشتند.”

    به گزارش KUSI، عیسی گفت: «ویلیامز… یک خلبان تاپ گان است که شبیه هیچ‌کس دیگری نیست، و یک قهرمان آمریکایی برای تمام دوران‌ها».