این بزرگترین خبری است که این آخر هفته را از دست دادید

روسیه روز دوشنبه رگبار موشکی را به سمت کیف شلیک کرد و ساکنان وحشت زده را در یک حمله غیرعادی در روز به پایتخت اوکراین در پی حملات شبانه به دنبال سرپناهی فراری داد.

رجب طیب اردوغان، رهبر قدرتمند ترکیه، یکشنبه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد، این پیروزی به این معنی است که او می تواند حکومت خود را تا دهه سوم ادامه دهد. رای بین اردوغان و رقیب کمال قلیچداراوغلو پس از آن صورت گرفت که هیچ یک از نامزدها حداقل 50 درصد از رای دهندگان ترکیه در انتخابات 14 مه دریافت نکردند. این رای فراتر از مرزهای متحد ناتو طنین انداز است. اردوغان به میانجی‌گری بین روسیه و اوکراین در حال جنگ کمک کرد و مانع از پیوستن سوئد به ناتو شد. اما او همچنین نهادهای دموکراتیک ترکیه را فرسایش داده و قدرت خود را به شدت تحکیم کرده است.👉 ادامه مطلب

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پس از پیروزی در دور دوم انتخابات در 29 می 2023 در آنکارا، ترکیه، با حامیان خود در کاخ ریاست‌جمهوری صحبت می‌کند.

کن پکستون، دادستان کل تگزاس در یک کنفرانس خبری در سال 2017 صحبت می کند.

سریع واقعی

بوستون سلتیکس در پرتگاه بازگشت تاریخی NBA

پرزیدنت جو بایدن در مراسم اهدای تاج گل در مقبره سرباز گمنام در گورستان ملی آرلینگتون شرکت می کند.

کاخ تگزاس، دادستان کل، کن پکستون را استیضاح کرد

مجلس نمایندگان تحت رهبری حزب جمهوری‌خواه تگزاس روز شنبه کن پکستون، دادستان کل ایالت را به اتهام رشوه‌گیری و سوء استفاده از اعتماد عمومی استیضاح کرد. و جنایات ادعایی این اقدام یک سقوط ناگهانی برای یکی از برجسته‌ترین مبارزان قانونی حزب جمهوری‌خواه به حساب می‌آید و باعث تعلیق فوری پکستون از سمت خود در انتظار نتیجه محاکمه در سنای ایالت می‌شود. فرماندار جمهوری خواه گرگ ابوت سکوت کرده است.

در 150 تلاش، هیچ تیم NBA تا به حال از شکست 3-0 برای بردن یک سری پلی آف بازنگشته است. بوستون سلتیکس این شانس را خواهد داشت که اولین دوشنبه شب باشد، بعد از اینکه دریک وایت در روز شنبه در بازی قطعی 7 (8:30 بعد از ظهر به وقت شرقی، تی ان تی) در فینال کنفرانس شرق در مقابل میامی هیت بازی سرنوشت ساز را انجام داد. وایت روی یک تلاش 3 امتیازی از دست رفته مارکوس اسمارت یک ریباند در نزدیکی رینگ به دست آورد و سبد بازی را برد. یک هفته پیش سلتیکس با شکست 3-0 از حذف برای پنجمین بازی متوالی پس از عقب افتادن 3-2 از فیلادلفیا در نیمه نهایی کنفرانس اجتناب کرد. برنده در فینال NBA به مصاف دنور می رود.

بوستون سلتیکس'  دریک وایت پس از شکست دادن میامی هیت در بازی 6 با جیسون تیتوم جشن می گیرد.

رئیس جمهور جو بایدن پس از گذاشتن تاج گل بر مقبره سرباز گمنام، طی سخنرانی روز یادبود پر از تأمل و ادای احترام در گورستان ملی آرلینگتون، از ملت خواهش کرد: «هرگز بهایی را که برای حفاظت از دموکراسی ما پرداخت شد، فراموش نکنید. رئیس جمهور، مانند سال های گذشته، در مورد مرگ پسر خود، بو بایدن، کهنه سرباز جنگ عراق که در سال 2015 بر اثر سرطان مغز درگذشت، اظهار داشت: “او در میدان نبرد از بین نرفت، این سرطان بود که او را ربود. بایدن گفت از ما. “همانطور که برای بسیاری از شما چنین است. درد از دست دادن او هر روز با ما همراه است اما (به ویژه در روز یادبود شدید است.” بایدن گفت که آمریکایی ها موظفند “اطمینان حاصل کنند که قربانی بیهوده نبوده است.”

پرزیدنت جو بایدن در مراسم اهدای تاج گل در مقبره سرباز گمنام در گورستان ملی آرلینگتون شرکت می کند.


منبع

این مجموعه ای از داستان ها از سراسر شبکه USA TODAY است. مشارکت کننده: آسوشیتدپرس.

توافق سقف بدهی انجام شد

دست کم یک نفر پس از اینکه کیف در معرض “گسترده ترین” حمله پهپادی از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در 15 ماه پیش قرار گرفت، کشته شد، بمباران پنج ساعته در حالی که این شهر باستانی برای جشن گرفتن سالگرد تاسیس خود در روز یکشنبه آماده می شد. ویتالی کلیچکو، شهردار کیف گفت: اطلاعات اولیه حاکی از آن است که پدافند هوایی کیف بیش از 40 پهپاد را سرنگون کرده است. اوکراین اعلام کرد که شنبه شب نیز از نظر حملات پهپادی شاهد در سراسر کشور رکوردشکنی بوده است. این حملات در حالی صورت می گیرد که آندری کلین، سفیر روسیه در بریتانیا، نسبت به تشدید تنش در اوکراین هشدار داده بود. 👉 در اینجا جدیدترین.

روسیه روز دوشنبه رگبار موشکی را به سمت کیف شلیک کرد و ساکنان وحشت زده را در یک حمله غیرعادی در روز به پایتخت اوکراین در پی حملات شبانه به دنبال سرپناهی فراری داد.

جوزف نیوگاردن اولین برنده Indy 500 شد

پرزیدنت جو بایدن و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، روز شنبه به توافقی آزمایشی دست یافتند تا سقف بدهی کشور را افزایش داده و هزینه های دولت را کاهش دهند و دور دور مذاکراتی را که کشور را در آستانه نکول و فاجعه اقتصادی قرار داده است، محدود کنند. این توافق اکنون با چشم‌اندازی نامشخص در کنگره مواجه است، جایی که دموکرات‌های مترقی و جمهوری‌خواهان تندرو هر دو از اجزای توافق انتقاد کرده‌اند. 🔎 در اینجا نگاهی به آنچه در معامله وجود دارد – و آنچه نیست.

🇺🇸 بایدن از سربازان کشته شده تجلیل می کند

دریک وایت از بوستون سلتیکس پس از شکست دادن میامی هیت در بازی 6 با جیسون تاتوم جشن می گیرد.

اردوغان ترکیه یک دوره دیگر را به دست آورد و می تواند تا سال 2029 حکومت کند

جوزف نیوگاردن پس از برنده شدن در ایندیاناپولیس 500 در ایندیاناپولیس موتور اسپیدوی، با شیر جشن می گیرد.

کیف “عظیم ترین” حملات پهپادی جنگی را جذب می کند