این بازندگان حزب جمهوری خواه حزب خود را به تقلب در انتخابات متهم می کنند


تصویرسازی عکس توسط الیزابت براکوی / دیلی بیست / گتی

تصویرسازی عکس توسط الیزابت براکوی / دیلی بیست / گتی

یک روز پس از انتخابات مقدماتی کلرادو، زمانی که پیروزی پم اندرسون مشخص بود، نامزد انتخاباتی هر دو رقیب اولیه خود را فراخواند تا به آنها برای رقابت خوب تبریک بگوید. اندرسون می گوید که هیچ کدام پاسخی ندادند.

اندرسون که سه کمپین قبلی را اجرا کرده است، به Daily Beast گفت: «این معمول نیست. من فکر می‌کنم که این نشانه‌ای از زیر پا گذاشتن برخی از هنجارهای سازمانی ما است.»

اندرسون نامزد جمهوری خواهان برای وزارت امور خارجه در کلرادو است. او در مقابل رئیس فعلی Sec. Jena Griswold (D) در نوامبر. اما در حالی که اندرسون برای رقابت آتی خود آماده می شود، برخی از جمهوری خواهان کلرادو همچنان در انتخابات مقدماتی تجدید نظر می کنند. یکی از مخالفان اولیه اندرسون، تینا پیترز، بی‌اساس باخت خود را تقلب در انتخابات می‌داند.

و پیترز تنها نیست. از کلرادو تا فلوریدا، گروه جدیدی از نامزدهای مقدماتی جمهوری‌خواه نسخه محلی انکار انتخاباتی دونالد ترامپ را پذیرفته‌اند و از پذیرش شکست خود امتناع می‌کنند، حتی اگر این به معنای متهم کردن حزب خود به دستکاری در انتخابات پیش از انتخابات عمومی باشد.

منشی MAGA در رویدادی شرکت می کند که خواستار اعدام پس از دستگیری است

پیترز، کارمند منطقه مسا کلرادو، پس از اینکه ادعا می‌کرد دستگاه‌های رای‌گیری در دفترش را زیر پا گذاشته و داده‌های آن‌ها را در اختیار نظریه‌پردازان توطئه قرار داده است، به شخصیت برجسته‌ای در محافل Stop The Steal تبدیل شد و به نادرستی ادعا کرد که دستگاه‌ها شواهدی از دستکاری رای در انتخابات 2020 نشان می‌دهند. پیترز نسبت به 10 اتهام جنایی ناشی از این نقض اعتراف کرده است که بی گناه است. پیترز و یکی دیگر از منکرات سال 2020، مایک اودانل، بعداً برای وزیر امور خارجه کلرادو نامزد شدند، نقشی که آنها را مسئول انتخابات این ایالت قرار داد.

پیترز و اودانل با اختلاف قابل توجهی شکست خوردند و اندرسون 43 درصد آرا را به دست آورد. به گزارش آسوشیتدپرس، با این حال، با اعلام نتایج در شب انتخابات، پیترز با متهم کردن مقامات انتخابات ایالتی به “تقلب”، ناپسند خواند. پیترز به حامیان خود گفت: «با نگاهی به نتایج، کاملاً واضح است که باید آن را تغییر داد.

پیترز 256000 دلار (بیشتر از اهداکنندگان خارج از ایالت) برای بازشماری جمع آوری کرد که پیروزی اندرسون را تایید کرد. او سپس بازشماری را در یک دادخواست به چالش کشید که قاضی این ماه آن را رد کرد. اودانل، به نوبه خود، ماه های پس از دبستان را صرف به اشتراک گذاری تصاویر خانه هایی کرده است که معتقد است تعداد مشکوکی از رای دهندگان در آنها ثبت شده است. (نه کمپین پیترز و نه کمپین اودانل درخواست اظهار نظر نکردند.)

اندرسون گفت که از امتناع پیترز از پذیرش نتایج اولیه تعجب نکرده است. اندرسون به عنوان مدیر اجرایی سابق انجمن کارمندان شهرستان کلرادو، قبلاً با پیترز کار کرده است، از جمله زمانی که دفتر پیترز فراموش کرد صدها برگه رای را در انتخابات سال 2019 شمارش کند.

اندرسون گفت: «بنابراین من با سبک و رویکرد تینا آشنایی کامل داشتم. و من مطمئناً لفاظی های زیادی را دیدم که از شهرستان مسا بیرون می آمد. همه گزارش‌هایی را که می‌آمد خواندم و یکی از دلایلی بود که تصمیم گرفتم کاندید شوم.»

در سرتاسر کشور، سایر نامزدهای جمهوری خواه نیز با مخالفان منکر انتخابات در حزب خود آشنا شده اند.

نماینده دانیل وبستر، نماینده ایالات متحده از فلوریدا، در میان 147 جمهوری خواه بود که به تأیید پیروزی جو بایدن در ریاست جمهوری در 6 ژانویه 2021 رای منفی دادند. اگرچه او به صراحت ادعای تقلب در رأی دهندگان نکرد، دفتر وبستر بیانیه ای صادر کرد که به «ادعاهای جدی تقلب» اشاره کرد. و بی‌نظمی‌ها» و بیان کرد که «ما در این نگرانی‌های جدی شریک هستیم».

این بیانیه برای جلوگیری از کاندیداتوری لورا لومر، نظریه‌پرداز توطئه در مقابل وبستر و برچسب زدن او به عنوان توانمندساز دموکرات‌ها کافی نبود. وب‌سایت لومر در کنار یک «X» بزرگ و قرمز می‌نویسد: «دن باور نمی‌کند که انتخابات 2020 به سرقت رفته است».

لومر که قبلاً خود را “اسلام هراس مغرور” و “ناسیونالیسم طرفدار سفیدپوستان” توصیف کرده بود، در جریان مقدماتی خود در ماه آگوست به وبستر باخت. اما او شکست را نپذیرفت، در عوض یک سخنرانی اشکبار ایراد کرد که بی اساس حزب جمهوری خواه را به تقلب متهم کرد.

لومر در یک پست وبلاگی در سایت کمپین خود نوشت: “من قبول نمی کنم.” و من همه حامیان و همه رای دهندگانم را تشویق می کنم که از دنیل وبستر و دستگاه فاسد ESTABLISHMENT RNC و Big Tech کلاهبرداری رای دهندگان حمایت نکنند که بدن ضعیف او را تقویت می کند و رای دهندگان من را از نمایندگی که لیاقت و نیاز دارند محروم می کند. من از دنیل وبستر می‌خواهم استعفا دهد زیرا همه می‌دانند که او برای خدمت بیش از حد مناسب نیست. کمپینی نکرد او از مناظره با من امتناع کرد و دلیلش این بود که وضعیت سلامتی او از جو بایدن بدتر است […] من قبول نمی کنم! زیرا وقتی دزدی در کار است، تسلیم نمی‌شوید!»

کمپین وبستر این اتهامات را رد کرد و اشاره کرد که لومر قبلاً در مبارزات انتخاباتی خود علیه نماینده دموکرات لوئیس فرانکل در سال 2020 فریاد تقلب کرده بود.

وبستر گفت: “او دوست دارد ادعا کند که دیگران “RINO” هستند، در عین حال او کسی است که رفتار RINO را انجام می دهد زیرا از پیروان خود می خواهد از نامزدهای دموکرات حمایت کنند و با محافظه کارترین فرماندار کشور مخالفت کنند زیرا او برای انتخاب مجدد نامزد می شود. کمپین در بیانیه ای به Daily Beast گفت. این رفتار درست خارج از کتاب بازی دموکرات‌ها و نمونه آن پرزیدنت بایدن است – به محافظه‌کاران حمله کنید و از پذیرش مسئولیت و واقعیت‌ها خودداری کنید.»

کمپین لومر درخواستی برای اظهار نظر نداد. منطقه کاملا قرمز وبستر، بدون در نظر گرفتن درخواست های لومر برای استعفا، تقریباً به طور قطع او را در ماه نوامبر دوباره انتخاب خواهد کرد. اما روند رو به رشد نامزدهای محلی که انتخابات را انکار می کنند، اعتماد عمومی به انتخابات عمومی را متزلزل می کند.

ضد مسلمان متعصب لورا لومر در کمین عقب نشینی جمهوری خواهان است

538 نفر در ماه اوت گزارش دادند که حداقل 12 نامزد اولیه امسال “انتخابات خود را شکست داده اند و بلافاصله فریاد تقلب زدند”. برخی، مانند پیترز و کاندیس تیلور، نامزد ناکام فرمانداری جورجیا، از افراد مشهور Big Lie مانند مایک لیندل، مدیرعامل MyPillow حمایت می‌کنند – که به نوبه خود از «ممیزی‌های» انتخاباتی جعلی حمایت کرده و پیروان را تشویق می‌کنند تا مقامات انتخابات محلی را با درخواست‌های رکورددار رگبار کنند.

اکنون، در حالی که وارد انتخابات عمومی می‌شوند، نامزدهای جمهوری‌خواه برای کسب آرای افرادی که احتمالاً از رقبای اولیه حمایت می‌کنند و هنوز از قبولی خودداری می‌کنند، رقابت خواهند کرد.

کمپین وبستر با متهم کردن لومر به “همسویی با افرادی مانند لیز چنی از طریق مخالفت با جمهوری خواهان”، اتهامات کلاهبرداری لومر را کاهش داد.

در همین حال اندرسون، که پیروزی پرزیدنت بایدن در سال 2020 را انکار نمی کند، هشدار داد که لفاظی های انتخاباتی مبتنی بر ترس ممکن است رای دهندگان را به ویژه در ایالت هایی مانند کلرادو که دارای یک بلوک رای مستقل بزرگ است، بیگانه کند.

او گفت: «برای من مهم است که بتوانم در این کمپین بایستم و بگویم، این نوع لفاظی های قطبی کننده فقط به آتش می اندازد و گروه بزرگتری از مردم را که می توانند تحت تأثیر لفاظی های نادرست قرار گیرند، تضعیف می کند. ما باید آن رویکرد حرفه‌ای‌تر و اخلاقی‌تر را به این دفاتر بازگردانیم.»

همانطور که مشخص است، رقیب اصلی او، اودانل، قبلاً موضوع تقلب در انتخابات بوده است. پس از پیروزی اندرسون، هواداران تینا پیترز بی اساس پیشنهاد کردند که مقامات کلرادو بخشی از آرای او را به اودانل منتقل کرده اند و باعث شکست او شده است.

O’Donnell با یکی از این ادعاها مخالفت کرد، که در یک پست وبلاگ از مجری برنامه مایک لیندل در وب ظاهر شد.

اودانل در فیس‌بوک نوشت: «آنچه که من بعد از انتخابات مقدماتی دیوانه‌وار می‌بینم، این ادعاست که چون من اصلاً رای آورده‌ام، در انتخابات کلرادو باید کاملاً تقلب شود و من باید تقلب کرده باشم.»

او به زودی از سر گرفت که تصاویر خانه های کلرادو را که به نظر او سوابق ثبت نام رای دهندگان مشکوکی داشتند، ارسال کند.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

نکته ای دارید؟ از اینجا برای The Daily Beast ارسال کنید

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع