ایندیانا اولین ایالتی است که پس از روئه ممنوعیت سقط جنین را تصویب کرد

چنین مناظراتی اختلافات خود ساکنان ایندیانا را در مورد این موضوع نشان می‌دهد که در ساعت‌ها شهادت قانون‌گذاران در دو هفته گذشته به نمایش گذاشته شد. ساکنان به ندرت از این قانون در شهادت خود حمایت می کردند، زیرا حامیان حقوق سقط جنین گفتند که این لایحه بیش از حد پیش می رود در حالی که فعالان ضد سقط جنین اظهار داشتند که این لایحه به اندازه کافی پیش نمی رود.

مذهب یک موضوع ماندگار در طول بحث های قانونگذاری بود، هم در شهادت ساکنان و هم در نظرات قانونگذاران.

این مناظره ها در بحبوحه چشم انداز در حال تحول سیاست سقط جنین در سراسر کشور برگزار شد، زیرا جمهوری خواهان با برخی اختلافات حزبی روبرو هستند و دموکرات ها شاهد افزایش احتمالی در سال انتخابات هستند.

ممنوعیت ایندیانا به دنبال طوفان سیاسی در مورد یک قربانی تجاوز جنسی 10 ساله است که از همسایه اوهایو برای پایان دادن به بارداری خود به این ایالت سفر کرده بود. این مورد زمانی مورد توجه قرار گرفت که یک پزشک ایندیاناپولیس گفت که کودک به دلیل ممنوعیت “ضربان قلب جنین” اوهایو به ایندیانا آمده است.

فرماندار اریک هولکامب در بیانیه ای که اعلام کرد این اقدام را امضا کرده است، گفت: “من شخصاً به هر هوزیر که شجاعانه نظرات خود را در بحثی که بعید است به این زودی متوقف شود به اشتراک بگذارد، افتخار می کنم.” به عنوان فرماندار شما، همچنان گوش خود را باز خواهم داشت.»

سناتور سو گلیک از لاگرانج، که حامی این لایحه بود، گفت که فکر نمی کند “همه ایالت ها در یک مکان پایین بیایند” اما اکثر ساکنان ایندیانا از جنبه هایی از این لایحه حمایت می کنند.

سناتور جمهوری خواه مایک بوهاچک از میچیانا شورز درباره دختر 21 ساله خود که مبتلا به سندرم داون است صحبت کرد. بوهاچک به این لایحه رای منفی داد و گفت که این لایحه حمایت کافی برای زنان دارای معلولیتی که مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند ندارد.

«اگر حیوان عروسکی مورد علاقه‌اش را از دست بدهد، تسلی‌ناپذیر خواهد بود. تصور کنید او را مجبور کنید کودکی را به پایان برساند.

معترضان به حق سقط جنین، جمعه، 5 اوت 2022، راهروهای مجلس ایالتی ایندیانا را پر می کنند و بیرون از اتاق های قانونگذاری شادی می کنند، در حالی که قانونگذاران موافق ممنوعیت تقریباً کامل سقط جنین در ایندیاناپولیس هستند.  (AP Photo/Arleigh Rodgers)

ایندیانا روز جمعه اولین ایالتی بود که محدودیت‌های سقط جنین را پس از لغو دادگاه عالی Roe v. Wade تصویب کرد، زیرا فرماندار جمهوری‌خواه بلافاصله پس از تصویب قانون‌گذاران، ممنوعیت تقریباً کامل این روش را امضا کرد.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

او گفت: “من فکر می کنم که وعده خداوند برای فیض و مهربانی است.” او نمی خواهد این زنان را محکوم کند.»

بر اساس این لایحه، سقط جنین فقط در بیمارستان ها یا مراکز سرپایی متعلق به بیمارستان ها قابل انجام است، به این معنی که تمام کلینیک های سقط جنین مجوز خود را از دست می دهند. پزشکی که سقط جنین غیرقانونی انجام می دهد یا نمی تواند گزارش های لازم را ارائه کند، باید مجوز پزشکی خود را نیز از دست بدهد – عبارتی که قانون فعلی ایندیانا را تشدید می کند که می گوید یک پزشک “ممکن است” مجوز خود را از دست بدهد.

معترضان به سقط جنین در ساختمان ایالتی ایندیانا روز جمعه. (آرلی راجرز / آسوشیتدپرس)

ایندیانا یکی از اولین مجالس ایالتی تحت کنترل جمهوری خواهان بود که پس از حکم دادگاه عالی در ژوئن که حمایت های قانون اساسی را از این رویه حذف کرد، درباره قوانین سختگیرانه سقط جنین بحث کرد. اما این اولین ایالتی است که این ممنوعیت را از طریق هر دو مجلس تصویب می کند، پس از اینکه قانونگذاران ویرجینیای غربی در 29 ژوئیه از شانس حضور در آن ایالت استفاده کردند.

سناتور جمهوریخواه مایک یانگ از ایندیاناپولیس، با این حال، گفت که مقررات اجرایی این لایحه علیه پزشکان به اندازه کافی سختگیرانه نیست.

رودریک بری، رئیس سنا، طرفدار تم، پس از رای‌گیری به خبرنگاران گفت: «خوشحالم که با این یکی از چالش‌برانگیزترین کارهایی که تا به حال به عنوان مجمع عمومی ایالتی انجام داده‌ایم، حداقل در زمانی که من اینجا بودم، تکمیل شدم. “من فکر می کنم این یک فرصت بزرگ است، و ما بر روی آن با پیشروی از اینجا کار خواهیم کرد.”

وندی مک نامارا، نماینده جمهوری خواه از ایوانسویل، که از لایحه مجلس نمایندگان حمایت کرد، پس از رای گیری مجلس به خبرنگاران گفت که این قانون “ایندیانا را به یکی از حامی ترین ایالت های کشور تبدیل می کند.”

این ممنوعیت که از 15 سپتامبر اجرایی می شود، شامل برخی استثناها می شود. سقط جنین در موارد تجاوز جنسی و زنای با محارم قبل از 10 هفته پس از لقاح مجاز خواهد بود. حفاظت از جان و سلامت جسمانی مادر؛ و اگر جنینی با ناهنجاری کشنده تشخیص داده شود. قربانیان تجاوز جنسی و زنای با محارم نیازی به امضای سوگندنامه محضری مبنی بر تأیید حمله ندارند، همانطور که قبلاً پیشنهاد شده بود.

سناتور دموکرات ژان بروکس از ایندیاناپولیس که روز جمعه یک روبان سبز به نشانه حمایت از حقوق سقط جنین بر روی یقه خود بسته بود، گفت: “ما در حال عقب نشینی از دموکراسی هستیم.” «چه آزادی‌های دیگر، چه آزادی‌های دیگری که در انتظار سلب شدن هستند؟»

در خارج از اتاق‌ها، فعالان حقوق سقط جنین اغلب بر سر اظهارات قانون‌گذاران شعار می‌دادند و تابلوهایی مانند «روی قلیه رای خود را به دست می‌آورد» و «این دیوار را بین کلیسا و ایالت بساز». برخی از دموکرات‌های مجلس بر روی تی‌شرت‌های صورتی «Bans Off Our Bodies» بلیزر می‌پوشیدند.

آن ورمیلیون، نماینده مجلس نمایندگان، در حمایت از لایحه مجلس نمایندگان، جمهوری خواهانی را که زنان را «قاتل» خوانده اند، به دلیل سقط جنین محکوم کرد.

تایید وی پس از تصویب این ممنوعیت توسط سنا با 28 به 19 و تصویب آن توسط مجلس نمایندگان 62 به 38 صورت گرفت.

برخی از سناتورهای هر دو حزب از مفاد این لایحه و تأثیری که بر ایالت خواهد داشت، از جمله زنان کم درآمد و سیستم بهداشت و درمان، ابراز تاسف کردند. هشت جمهوری‌خواه به همه 11 دموکرات پیوستند که به این لایحه رای منفی دادند، اگرچه دلایل آنها برای خنثی کردن این طرح متفاوت بود.