اینتل و بروکفیلد تا 30 میلیارد دلار در کارخانه های تولید تراشه آریزونا سرمایه گذاری می کنند

ماه گذشته، اینتل به دلیل کاهش تقاضا برای رایانه های شخصی، پیش بینی های سالانه خود را کاهش داد.

(رویترز) – شرکت اینتل و مدیریت دارایی بروکفیلد کانادا روز سه‌شنبه توافق کردند تا به طور مشترک تا سقف 30 میلیارد دلار برای کارخانه‌های تراشه‌ساز پیشرو آمریکایی در آریزونا سرمایه گذاری کنند.

این سرمایه گذاری بخشی از معامله ای بین اینتل و بروکفیلد در فوریه سال جاری برای بررسی گزینه های مالی پروژه برای کمک به تامین مالی سایت های تولیدی جدید اینتل است.

(گزارش چاوی مهتا در بنگالورو؛ ویرایش توسط شایلش کوبر)



منبع

شرکت زیرساختی بروکفیلد تا 15 میلیارد دلار برای 49 درصد از سهام پروژه توسعه سرمایه گذاری خواهد کرد، در حالی که اینتل مالکیت و کنترل عملیاتی دو کارخانه تولید تراشه های پیشرفته را در چندلر، آریزونا حفظ خواهد کرد.

هدف آنها افزایش تولید تراشه اینتل پس از گذشت بیش از دو سال از بحران عرضه در صنعت بود که تولید خودروها را به کامپیوترها از مسیر خارج کرد.

دیوید زین‌نر، مدیر مالی اینتل، گفت که توافق بین این شرکت‌ها “بر اساس شتاب تصویب اخیر قانون چیپس در ایالات متحده است”.

پس از اینکه پت گلسینگر در اوایل سال 2021 کنترل این شرکت را به دست گرفت، اینتل سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در سراسر اروپا و ایالات متحده را اعلام کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در اوایل ماه جاری قانون تراشه‌ها و علم را امضا کرد که شامل 52.7 میلیارد دلار یارانه برای تولید و تحقیقات نیمه‌رساناهای ایالات متحده بود.