ایمیل‌ها نشان می‌دهند که وکلای ترامپ، قاضی توماس را کلید برنامه‌ریزی برای لغو انتخابات 2020 می‌دانستند

تلاش ترامپ برای لغو نتایج انتخابات جورجیا موضوع تحقیقات هیئت منصفه بزرگ شهرستان فولتون است. در این مورد، قاضی توماس حکم توقف صادر کرد که در ابتدا مانع از صدور حکم دادگاه بدوی مبنی بر اجبار سناتور لیندسی گراهام، RS.C. از شهادت شد.

“او شروع به پرسیدن از من در مورد موضوعی در مورد گرجستان و حفظ چیزی به طور بالقوه برای جذابیت کرد و من به او گفتم: “آیا از ذهنت خسته شده ای؟” گفتم: «از این به بعد فقط می‌خواهم دو کلمه از دهانت بیرون بیاید، انتقال منظم».

در ایمیل دیگری که در 31 دسامبر ارسال شد، چسبرو جدول زمانی فوری انتخاب تیم ترامپ درود بر مری را مشخص کرد.

واشنگتن، دی سی - 07 اکتبر: کلارنس توماس، قاضی دادگاه عالی ایالات متحده، برای یک پرتره رسمی در اتاق کنفرانس شرقی ساختمان دیوان عالی در 7 اکتبر 2022 در واشنگتن دی سی ژست می گیرد.  پس از اینکه کتنجی براون جکسون، قاضی قاضی در ماه سپتامبر رسماً به این سمت اضافه شد، دیوان عالی دوره جدیدی را آغاز کرده است.  (عکس از الکس وانگ/گتی ایماژ)

کنت چسبرو، یکی از وکلای رئیس جمهور وقت، خطاب به دیگر اعضای هیئت حقوقی ترامپ نوشت: «ما می‌خواهیم مسائل را طوری تنظیم کنیم که توماس بتواند به نوعی حکم اقامت یا نظر قاضی دیگر را صادر کند و بگوید که جورجیا در شک مشروع است. تیم در 31 دسامبر 2020.

بعد از اینکه ایستمن این کلمات را تکرار کرد، هرشمن ادامه داد. “خوب جان، حالا من بهترین مشاوره حقوقی رایگانی که تا به حال در زندگیت دریافت کرده ای را به تو می دهم، یک وکیل مدافع جنایی عالی بگیر. تو به آن نیاز خواهی داشت.”

“[I]اگر می‌توانیم این پرونده را تا 5 ژانویه به دادگاه عالی تحویل دهیم، در حالت ایده‌آل با چیزی مثبت که توسط یک قاضی یا قاضی نوشته شده باشد، امیدوارم توماس، من فکر می‌کنم این بهترین راه برای حفظ شمارش یک ایالت در کنگره است. نوشت.

در اواخر آگوست، ایستمن از حق متمم پنجم خود علیه خود اتهامی استناد کرد و در روز چهارشنبه هنگامی که در مقابل هیئت منصفه بزرگ شهرستان فولتون آورده شد، به امتیاز وکیل-موکل اشاره کرد.



منبع

ویرجینیا “جینی” توماس جلسه ای را پشت درهای بسته با کمیته منتخب مجلس نمایندگان در 6 ژانویه در کاپیتول هیل در واشنگتن، ایالات متحده، 29 سپتامبر 2022 ارائه می کند. (اولین هاکستین/رویترز)

یکی از افراد حاضر در زنجیره ایمیل، وکیل جان ایستمن، معمار مرکزی استراتژی ترامپ برای براندازی انتخابات بود که با توماس منشی بود و با همسر قاضی، جینی توماس، در ارتباط با تلاش‌ها برای جلوگیری از صدور گواهینامه کالج انتخاباتی در تماس بود. پیروزی بایدن

ویرجینیا

بر اساس ایمیل هایی که به بازرسان کنگره داده شد و اولین بار توسط پولیتیکو به دست آمد، وکلای رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، کلارنس توماس، قاضی دیوان عالی ایالات متحده را “تنها شانس” خود برای لغو موفقیت آمیز پیروزی جو بایدن در انتخابات 2020 می دانستند.

با این حال، دادگاه عالی در این موضوع مداخله نکرد و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور وقت، از همراهی با طرحی که ایستمن برای بازگرداندن آرای کالج الکترال به ایالت‌ها طراحی کرده بود، خودداری کرد. در عوض، حامیان ترامپ تلاشی خشونت آمیز برای برهم زدن صدور گواهینامه پیروزی بایدن انجام دادند و ساختمان کنگره آمریکا را در 6 ژانویه 2021 غارت کردند.

اریک هرشمن وکیل کاخ سفید به کمیته انتخاب در 6 ژانویه شهادت داد که روز پس از شورش، ایستمن با او تماس گرفت.

ایستمن در یکی از ایمیل‌هایی که هفته گذشته به کمیته منتخب داده شد، پاسخ داد: «فکر می‌کنم من با این موضوع موافقم.

توماس به عنوان کلیدی برای استراتژی اعتراض به نتایج انتخابات تلقی می‌شد، زیرا او قاضی است که برای رسیدگی به درخواست‌های اضطراری و احتمال توقف در امور در جورجیا، جایی که ترامپ و وکلای او بدون مدرک ادعا می‌کنند که تقلب در رأی‌دهندگان به قیمت پیروزی آنها تمام شده است. وکلای ترامپ بر این باور بودند که توقف صادر شده توسط توماس، ممکن است دیگران را متقاعد کند که ادعاهای تقلب دارای ارزش است.

کلارنس توماس، دستیار قاضی دیوان عالی ایالات متحده، در ساختمان دیوان عالی در 7 اکتبر 2022 در واشنگتن دی سی ژست می گیرد. (الکس وانگ/گتی ایماژ)

با این حال، روز سه‌شنبه، دادگاه کامل از مسدود کردن احضاریه صادر شده برای گراهام خودداری کرد و راه را برای شهادت او در برابر هیئت منصفه درباره تلاش‌هایش از طرف ترامپ در جورجیا باز کرد.

“از نظر واقع بینانه، تنها شانس ما برای دریافت نظر قضایی مساعد تا 6 ژانویه، که ممکن است شمارش جورجیا در کنگره را حفظ کند، از توماس است – آیا موافقید، پروفسور ایستمن؟”