ایلان ماسک پیشنهاد می کند افراد ممنوع التصویر تا هفته ها اجازه بازگشت به توییتر را نخواهند داشت

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

ماسک در ماه مه گفت که اگر ترامپ طرح خود را برای خرید این شرکت تکمیل کند، به ترامپ اجازه بازگشت در توییتر را خواهد داد. پیش از آن، ترامپ در آوریل به فاکس نیوز گفت که حتی در صورت بازگرداندن پست خود به توییتر بازنخواهد گشت و گفت که به پلتفرم رسانه اجتماعی حقیقت خود متعهد است.

ایلان ماسک، رهبر جدید توییتر، پیشنهاد کرد که به افرادی که «پلتفرم‌زدایی» شده‌اند، حداقل برای هفته‌ها اجازه بازگشت داده نخواهند شد، و به نظر می‌رسد بازگشت چهره‌هایی مانند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای را رد می‌کند.

ماسک در ماه آوریل به توافقی برای خرید توییتر به مبلغ 44 میلیارد دلار دست یافت، سپس گفت که در تلاش است آن را فسخ کند و سپس در ماه اکتبر در نامه ای گفت که آن را به قیمت توافق شده خریداری خواهد کرد. قرارداد او برای خرید این پلتفرم هفته گذشته نهایی شد.

مشک توییت کرد در مورد فرآیند در پاسخ به الف پست از رئیس امنیت و یکپارچگی توییتر، در رابطه با تلاش‌ها برای دستکاری گفتگوها در مورد میان‌دوره‌ای 2022، که هفته آینده برگزار می‌شود.

از زمان تصاحب، به نظر نمی رسد که ماسک مشخص کرده باشد که چه کسی ممکن است اجازه بازگشت داشته باشد.

ماسک بامداد چهارشنبه در توییتی نوشت: «توئیتر اجازه نمی‌دهد هر کسی که به دلیل نقض قوانین توییتر از پلتفرم خارج شده است، به روی پلتفرم بازگردد تا زمانی که فرآیند روشنی برای انجام آن نداشته باشیم، که حداقل چند هفته دیگر طول می‌کشد».

ترامپ در ژانویه 2021 پس از حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا توسط گروهی از حامیانش، برای همیشه از توئیتر تعلیق شد.

او روز دوشنبه به سوالاتی درباره ترامپ اشاره کرد. اگر برای هر باری که کسی از من می‌پرسد آیا ترامپ به این پلتفرم بازمی‌گردد یک دلار داشتم، توییتر پول می‌زد!» او نوشت.

او همچنین گفت که شورای تعدیل محتوا شامل افرادی با دیدگاه‌های متفاوت می‌شود «که قطعاً شامل جامعه حقوق مدنی و گروه‌هایی می‌شود که با خشونت ناشی از نفرت مواجه می‌شوند».