ایلان ماسک نظرسنجی جدیدی در توییتر در مورد اینکه آیا به کاربران تعلیق شده پس از بازگرداندن حساب ترامپ بر اساس یک نظرسنجی دیگر اجازه بازگشت داده است یا خیر.

در یک توییت بعد از ظهر چهارشنبه، ماسک این ایده را مطرح کرد که به کاربران تعلیق شده اجازه بازگشت دسته جمعی به پلتفرم را بدهد.

ایلان ماسک بار دیگر در حال برگزاری یک نظرسنجی برای گرفتن یک تصمیم بزرگ در توییتر است.

  • جوایز ایلان ماسک اکسل اسپرینگر

    الون ماسکهانیبال هانشکه /گتی ایماژ

    • ماه گذشته، ماسک گفت قبل از اینکه توییتر شورای نظارت بر محتوا را تشکیل دهد، هیچ “تصمیمات عمده محتوایی یا بازگرداندن حساب” وجود نخواهد داشت. ماسک در پاسخ به توییتی که روز سه شنبه منتشر شد، به مخالفت خود پرداخت و گفت: «ائتلاف بزرگی از گروه‌های فعال سیاسی/اجتماعی موافقت کردند که اگر من با این شرط موافقت کنم، سعی نکنند توئیتر را با گرسنگی گرفتن از درآمد تبلیغاتی ما بکشند. آنها توافق را شکستند.»

      ترامپ در سخنرانی مجازی در نشست سالانه رهبری ائتلاف یهودیان جمهوری خواه آخر هفته گذشته قبل از اعلام نتایج نظرسنجی، گفت که علاقه ای به بازگشت به توییتر ندارد. توییتر، می بینید که چه خبر است. ممکن است موفق شود، ممکن است نتواند.

      روز چهارشنبه، او در یک نظرسنجی در توییتر پرسید که آیا توییتر باید حساب‌های تعلیق شده‌ای را که قانون را نقض نکرده‌اند یا «درگیر هرزنامه‌های فاحشی» نیستند، بازگرداند.

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





    منبع

    ایلان ماسک این هفته پس از نتایج نظرسنجی کاربران، دونالد ترامپ را به توییتر بازگرداند و ممکن است همین کار را با سایر حساب های تعلیق شده نیز انجام دهد.

    این دومین نظرسنجی ماسک در یک هفته در مورد حساب های تعلیق شده است. جمعه گذشته، او یک نظرسنجی را راه اندازی کرد و از او پرسید که آیا به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اجازه بازگشت به سکو را می دهد یا خیر. این نظرسنجی بیش از 15 میلیون رای به دست آورد که 51.8 درصد از آنها برای بازگرداندن ترامپ به ریاست جمهوری تصمیم گرفتند.

    ماسک متعاقباً حساب ترامپ را بازیابی کرد، اما ترامپ از آن زمان تاکنون توییتی ارسال نکرده است. او تقریباً دو سال پیش پس از اینکه توییت‌هایش پیروانش را برای هجوم به ساختمان کنگره ایالات متحده در شورش مرگبار 6 ژانویه تحریک کرد، از توییتر خارج شد. او سپس شروع به استفاده از پلتفرمی کرد که بلافاصله پس از آن تأسیس کرد، Truth Social، برای برقراری ارتباط.

    چند روز پیش، ماسک پس از برگزاری یک نظرسنجی مشابه، حساب کاربری دونالد ترامپ را بازگرداند که در آن کاربران به بازگرداندن او به توییتر رای دادند.

  • آیا توییتر باید برای حساب‌های تعلیق شده عفو عمومی ارائه دهد، مشروط بر اینکه آنها قانون را نقض نکرده باشند یا درگیر هرزنامه‌های فاحش نباشند؟» جدید او نظرسنجی می خواند. تا لحظه نگارش این مطلب، بیش از 1.8 میلیون کاربر رای داده اند که 71.9٪ رای مثبت و 28.1٪ رای منفی داده اند.

    مشخص نیست چند کاربر در حال حاضر حساب های خود را به حالت تعلیق در آورده اند و برای چه مدت این حساب ها بسته شده اند.