ایلان ماسک به فضانورد سابق ناسا، اسکات کلی، که این میلیاردر را به تمسخر جامعه LGBTQ با استفاده نادرست از ضمایر جنسیت متهم کرد، پاسخ داد.

کلی فرمانده سابق ایستگاه فضایی بین‌المللی است و شاتل فضایی دیسکاوری را در مأموریتی برای خدمات رسانی به تلسکوپ فضایی هابل در سال 1999 هدایت کرد. او در سال 2016 پس از دریافت جوایز و جوایز متعدد از ناسا بازنشسته شد.

اسکات کلی در کنار عکس ایلان ماسک.

ماسک گفت که «اجبار کردن» ضمایر جنسیتی به دیگران «نه خوب است و نه برای کسی مهربان است».

نمایندگان کلی بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر که خارج از ساعات کاری ایالات متحده انجام شده بود، پاسخ ندادند.

اسکات کلی، فضانورد سابق ناسا، به این توییت پاسخ داد و گفت: “ایلان، لطفاً نفرت را نسبت به اعضای از قبل به حاشیه رانده شده و در معرض خشونت جامعه #LGBTQ+ تمسخر نکنید و نفرت را ترویج نکنید. آنها افراد واقعی با واقعیت هستند. علاوه بر این، دکتر فائوچی یک کارمند دولتی متعهد است که تنها انگیزه او نجات جان افراد بود.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

ماسک در پاسخ به کلی گفت: “من به شدت مخالفم. تحمیل ضمایر خود به دیگران زمانی که آنها نپرسیدند، و تلویحاً طرد کردن کسانی که این کار را نمی کنند، نه خوب است و نه با کسی مهربان.”

اسکات کلی، فضانورد سابق ناسا و ایلان ماسک، مالک توییتر، بر سر استفاده از ضمایر جنسیتی دعوا کردند.بیل اینگالز/ناسا/پل هنسی/نورعکس از طریق گتی ایماژ

  • شش ماه بعد، ماسک به اشتراک گذاشته شده است یک الگوی رفتاری که ضمایر جنسیتی مورد استفاده در بایوس رسانه های اجتماعی را به سخره می گرفت. در پاسخ، گروه حامی دگرباشان جنسی کمپین حقوق بشر از او خواست به خاطر اظهارات “بی احساس” خود عذرخواهی کند.

    برخی از جمهوری‌خواهان گفته‌اند که می‌خواهند کارشناس بیماری‌های عفونی را در مورد مدیریت او با همه‌گیری کووید-19 مورد تحقیق قرار دهند. ماسک در توییت‌های اخیر از حزب جمهوری‌خواه حمایت کرده و تئوری‌های توطئه ضد دمکراتیک را به اشتراک گذاشته است.

    اخیراً دختر تراجنسیتی ماسک درخواست تغییر نام خانوادگی خود را داد و گفت که دیگر نمی‌خواهد با پدر بیولوژیکی خود شناخته شود.

    چند روز بعد، ماسک توییت کرد: “من کاملا از ترنس حمایت می کنم، اما همه این ضمایر یک کابوس زیبایی شناختی هستند.”

    این اولین بار نیست که ماسک ضمایر جنسیتی را هدف قرار می دهد. در سال 2020، گرایمز شریک سابق او پس از اینکه ماسک توییت کرد که «ضمایر بد هستند» گفت: «این را متوقف کنید».

    ماسک: “ضمایر من Prosecute/Fauci هستند.” توییت کرد، ظاهراً به دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید اشاره دارد.

    کلی به ماسک گفت که با تمسخر ضمایر جنسیتی نسبت به جامعه LGBTQ “نفرت را ترویج نکند”.

  • ماسک در پاسخ خود به کلی در روز یکشنبه، بدون ارائه اطلاعات یا شواهد اضافی، یک سری اتهامات را نیز علیه فائوچی مطرح کرد.

    ایلان ماسک روز یکشنبه پس از اینکه این میلیاردر استفاده از ضمایر جنسیت را مسخره می‌کرد، با فضانورد سابق ناسا درگیر دعوای توییتری شد.

    ایلان ماسک و اسکات کلی، فضانورد سابق ناسا، بر سر استفاده از ضمایر جنسیتی دعوا کردند.