ایلان ماسک با مقامات ارشد بایدن ملاقات کرد تا در مورد همکاری با یکدیگر برای افزایش تولید خودروهای الکتریکی صحبت کنند

ایلان ماسک با دو مقام کاخ سفید دیدار کرد تا در مورد افزایش تولید خودروهای الکتریکی ایالات متحده گفتگو کند.

  • لایحه زیرساختی 1 تریلیون دلاری دو حزبی در نوامبر 2021 به تصویب رسید. این لایحه برای تامین مالی بهبود سیستم های حمل و نقل، انرژی پاک و زیرساخت های خودروهای الکتریکی طراحی شده بود. هزینه ای بالغ بر 7.5 میلیارد دلار برای ایجاد شبکه ای از شارژرهای EV در سراسر ایالات متحده اختصاص یافت.

    کاخ سفید روز جمعه در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد، مدیرعامل تسلا روز جمعه با جان پودستا، مشاور ارشد رئیس جمهور جو بایدن در زمینه نوآوری انرژی پاک و میچ لندریو که بر سرمایه گذاری در زیرساخت ها نظارت دارد، ملاقات کرد.

    این خبر ابتدا توسط رویترز منتشر شد.

    ایلان ماسک با دو مقام کاخ سفید در واشنگتن ملاقات کرد تا در مورد چگونگی افزایش تولید خودروهای الکتریکی توسط ایالات متحده بحث کنند.

    کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، در این نشست گفت: این نشست بر این موضوع متمرکز بود که قانون زیرساخت دو حزبی و قانون کاهش تورم چگونه می‌توانند خودروهای الکتریکی را پیش ببرند.

    بایدن در ژانویه 2022 از جنرال موتورز و فورد تمجید کرد توییت برای “ساخت وسایل نقلیه الکتریکی بیشتر در اینجا در خانه از هر زمان دیگری.” ناکامی او در شناخت سهم تسلا در تولید خودروهای الکتریکی، ماسک را برانگیخت برای پاسخ دادن: “با T شروع می شود و با A ESL در وسط پایان می یابد.”

    حدود 40000 طرفدار تسلا در ماه فوریه طوماری را در Change.org امضا کردند و از بایدن خواستند رهبری تسلا در صنعت خودروهای الکتریکی را تصدیق کند. آنها دولت بایدن را به نادیده گرفتن “عمدی” کار تسلا متهم کردند و گفتند که این “توهین” به کارگران تسلا است.

    ایلان ماسک با دو مشاور ارشد بایدن دیدار کرد.ساموئل کوروم/گتی ایماژ، تیلور هیل/گتی ایماژ

    • این موضوع پس از آن صورت می گیرد که ماسک از بایدن به دلیل عدم شناسایی سهم تسلا در تولید خودروهای برقی انتقاد کرد.

    دوگانه ای از جو بایدن رئیس جمهور و ایلان ماسک

    دیدار ماسک و مشاوران ارشد بایدن علیرغم وجود روابط سردی بین رئیس جمهور و رئیس تسلا صورت می گیرد. این دو از زمان روی کار آمدن بایدن در سال 2021 با هم معامله کردند.

    مدیرعامل تسلا با مشاوران بایدن در مورد قوانینی از جمله قانون زیرساخت دو حزبی صحبت کرد.

  • اینسایدر برای اظهار نظر با تسلا تماس گرفت اما بلافاصله پاسخی دریافت نکرد.

    ژان پیر همچنین گفت: “تحریر و نشست تا حد زیادی نشان می دهد که رئیس جمهور فکر می کند قانون زیرساخت های دو حزبی چقدر مهم است.”

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    تسلا از نشست سران خودروهای الکتریکی در کاخ سفید در تابستان 2021 کنار گذاشته شد. در پاسخ، ماسک گفت در توییتر که “عجیب به نظر می رسد تسلا دعوت نشده است.” ماسک به دلیل عدم حضور بایدن انتقاد کرد و در یک میزگرد در ماه اوت گفت: “(آنها) یک بار به تسلا اشاره نکردند و جنرال موتورز و فورد را به خاطر رهبری انقلاب برق الکتریکی ستایش کردند. آیا این شاید کمی مغرضانه به نظر برسد؟