ایران با ادعای بی احترامی به پرچم آمریکا خواستار اخراج آمریکا از جام جهانی شد

فدراسیون فوتبال ایران با ادعای بی احترامی این کشور به پرچم ایران در پست های شبکه های اجتماعی، خواستار اخراج آمریکا از جام جهانی شد. به گزارش سی ان ان، فدراسیون فوتبال آمریکا در پستی که اکنون حذف شده است، تصویری از پرچم ایران بدون نشان جمهوری اسلامی درج کرده است که خشم ایران را برانگیخته است.

بنر زن ایران، زندگی، آزادی فادل سنا/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

تیم ایران پیش از این با سکوت در هنگام پخش سرود ملی این کشور به دولت خود اعتراض کرده بود. آمریکا قرار است روز سه شنبه در دیداری مقابل ایران به میدان برود که مشخص می کند آیا می تواند در این مسابقات بماند یا خیر.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

5 کارتون خنده دار در مورد فاجعه توییتر ایلان ماسک

بنر زن ایران، زندگی، آزادی

سایه بر جام جهانی



منبع

صفیه الله فغانپور، مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال ایران گفت: «اقدامی که در رابطه با پرچم ایران انجام شده، غیراخلاقی و خلاف قوانین بین‌المللی است». ایران همچنین به نقض مقررات فیفا اشاره می کند که در آن یک تیم به دلیل توهین به “حیثیت یا تمامیت یک کشور، یک فرد یا گروهی از مردم از طریق کلمات یا اقدامات تحقیرآمیز، تبعیض آمیز یا تحقیر آمیز جریمه می شود.” مجله نیویورک تایمز گزارش ها. فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که قصد دارد به هیئت اخلاق فیفا شکایت کند.

گزارش شده است که ایالات متحده این نشان را در حمایت از زنان معترض در ایران برداشته است. مشخص کرد که این یک “گرافیک یکبار مصرف” بوده و این پرچم بدون تغییر در هر جای دیگری در رسانه های آن وجود دارد. وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت: «ایالات متحده به یافتن راه‌هایی برای حمایت از مردم ایران در مواجهه با خشونت‌های دولتی علیه زنان ادامه می‌دهد».

شی جین پینگ بر روابط خود با کره شمالی تاکید کرد