ایالت ها در بحبوحه مازاد نقدی، کاهش مالیات بیشتری را اعمال می کنند

«این بی پروا نیست. داگ ریچی، نماینده جمهوریخواه ایالت در پاسخ به منتقدان گفت: این یک گام معنادار است. “این به سادگی سرعت رشد درآمد مالیاتی را کاهش می دهد.”

فرماندار کنتاکی، اندی بشیر، دموکراتی که امسال برای انتخاب مجدد انتخاب شده است، طرحی را امضا کرد که توسط مجلس قانونگذاری تحت رهبری جمهوری خواهان برای کاهش نرخ مالیات بر درآمد افراد به 4 درصد در سال 2024 به تصویب رسید. سال گذشته تصویب شد که نرخ مالیات بر درآمد را از 5 درصد به 4.5 درصد در ژانویه کاهش داد.

“آیا این ایده خوبی نیست که همه ما فقط یک سال مکث کنیم؟” دب لاوندر، نماینده ایالت دموکرات، قبل از اینکه همکاران جمهوریخواهش کاهش مالیات را با رای 109 در مقابل 45 رای حزبی تایید کنند، به طور لفاظی سوال کرد.

بر اساس گزارش اخیر موسسه خیریه پیو، تراز مالی کل ایالت ها در سراسر کشور در پایان سال مالی 2022 به رکورد 343 میلیارد دلار رسید که 42 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

بر اساس تحلیل آسوشیتدپرس، دو سوم ایالت ها سال گذشته نوعی تخفیف مالیاتی را تصویب کردند.

این معافیت‌های مالیاتی ناشی از مازاد با جمع‌آوری‌های مالیاتی ایالتی قوی‌تر از حد انتظار و هجوم کمک‌های همه‌گیر فدرال هم به طور مستقیم به ایالت‌ها و هم به مشاغل و افراد امکان‌پذیر شد که به نوبه خود، هزینه‌های بیشتری را به اقتصاد تزریق کردند. اما این پرداخت‌های فدرال در حال کاهش است، تورم همچنان بالاست و چالش‌های جدید در بخش بانکی سوالاتی را در مورد اقتصاد کلی ایجاد کرده است.

در میسوری، برخی از قانونگذاران جمهوری خواه استدلال کردند که کاهش بیشتر مالیات در نهایت به ساکنان پول بیشتری برای خرج کردن می دهد و منجر به رشد مداوم درآمدهای مالیاتی ایالت می شود.

اکتبر گذشته، مایک پارسون، فرماندار جمهوری خواه، قانونی را امضا کرد که بر اساس آن نرخ بالای مالیات بر درآمد افراد از 5.3 درصد به 4.95 درصد کاهش می یابد و در صورت ادامه رشد درآمد، امکان کاهش نهایی به 4.5 درصد وجود دارد. لایحه امسال منتظر نمی ماند تا ببیند آیا این رشد اتفاق می افتد یا خیر. در عوض، نرخ مالیات بر درآمد افراد را از ابتدای سال 2024 به 4.5 درصد کاهش می دهد و همچنین مالیات شرکت ها و مزایای تأمین اجتماعی را کاهش می دهد و در صورت تحقق اهداف درآمدی آینده، کاهش حتی بیشتر مالیات بر درآمد را امکان پذیر می کند.

پیشنهادهای کاهش مالیات نیز در انتظار اقدام توسط فرمانداران در جاهای دیگر است.

قانون میسوری آخرین مورد از مجموعه کاهش‌های مالیاتی تهاجمی است که در سال گذشته در سراسر ایالت‌های ایالات متحده درگیر شد و تا سال 2023 ادامه یافت – حتی در حالی که برخی هشدار می‌دهند که ممکن است عاقلانه باشد که ایالت‌ها در بحبوحه عدم قطعیت اقتصادی، مازادهای زیادی را ثبت کنند.

جاستین تیل، یکی از افسران پروژه سیاست مالی ایالتی پیو، گفت: «به نظر می رسد این فصل فوق العاده در امور مالی ایالتی رو به پایان است.

جفرسون سیتی، موزون (AP) – تنها شش ماه پس از تصویب آنچه به عنوان بزرگترین کاهش مالیات در تاریخ میسوری اعلام شد، مجلس ایالتی تحت رهبری جمهوری خواهان روز سه شنبه به کاهش حتی بزرگتر مالیات بر درآمد رای داد که می تواند سالانه بیش از یک میلیارد دلار را به افراد برگرداند. ، شرکت ها و بازنشستگان.

مجلس قانونگذاری نیومکزیکو به رهبری دموکرات ها اخیرا بسته تخفیف مالیاتی 1.1 میلیارد دلاری را تصویب کرد که شامل 500 دلار تخفیف فردی، اعتبار مالیاتی تا 600 دلار برای هر کودک و کاهش تدریجی مالیات بر فروش و خدمات تجاری است. میشل لوژان گریشام فرماندار دموکرات تا 7 آوریل فرصت دارد تا لوایح را امضا یا وتو کند.



منبع

سایر ایالت‌ها نیز معافیت‌های مالیاتی سال گذشته را با افزایش بیشتری در سال جاری دنبال می‌کنند.

در مونتانا، فرماندار جمهوریخواه، گرگ جیانفورته هفته گذشته بسته یک میلیارد دلاری از لوایح را امضا کرد که توسط قانونگذار تحت رهبری جمهوری خواهان تصویب شد که هم تخفیف مالیات بر درآمد و هم بر دارایی، کاهش بالاترین نرخ مالیات بر درآمد و افزایش اعتبار مالیات بر درآمد برای کارگران کم درآمد را افزایش می دهد. خانواده ها.

تیل گفت: «کاهش مالیات یا طرح‌های جدید مخارج ذاتاً در زمان‌های خوب بودجه بد یا غیرمعمول نیستند. اما «اگر سیاست‌گذاران مراقب نباشند، این تعهدات بلندمدت می‌تواند آنها را در موقعیت مالی آسیب‌پذیرتری قرار دهد، زمانی که اقتصاد به ناگزیر است. چرخش.”

در میشیگان، گرچن ویتمر، فرماندار دموکرات، لایحه‌ای را امضا کرد که توسط مجلس قانونگذاری به رهبری دموکرات‌ها تصویب شد که به بازنشستگان و خانواده‌های کم‌درآمد تخفیف مالیاتی می‌دهد.

در سال 2022، برایان کمپ، فرماندار جمهوری خواه جورجیا، مالیات ایالتی بر سوخت موتور را به مدت 10 ماه به حالت تعلیق درآورد و قانونگذاران بازپرداخت 1 میلیارد دلاری مالیات بر درآمد را به ارزش 250 تا 500 دلار برای اکثر پرونده های مالیاتی تصویب کردند. در اوایل این ماه، کمپ یک بازپرداخت مالیات بر درآمد اضافی یک میلیارد دلاری را امضا کرد. او همچنین لایحه بودجه ای را امضا کرد که شامل حدود 1 میلیارد دلار برای معافیت مالیات بر دارایی است.

و در ویرجینیای غربی، فرماندار جمهوری خواه جیم جاستیس مصوبه ای را امضا کرد که توسط مجلس قانونگذاری تحت رهبری جمهوری خواهان تصویب شد که نرخ مالیات بر درآمد را کاهش می دهد و در عین حال اعتبار مالیات بر درآمد را نیز افزایش می دهد تا مالیات دارایی شخصی پرداخت شده بر وسایل نقلیه را جبران کند. انتظار می رود بسته کاهش مالیات بیش از دو سوم مازاد بی سابقه 1.1 میلیارد دلاری ایالت را به مالیات دهندگان برگرداند، در حالی که آن را صرف برنامه های دولتی می کند.

قانون میسوری هنوز راه های زیادی در پیش دارد – قبل از اینکه بتواند به سنا و سپس به فرماندار منتقل شود، به تصویب دوم مجلس نیاز دارد. اما قوه مقننه و فرمانداران در چندین ایالت قبلاً تصویب نهایی را برای کاهش و تخفیف مالیات در چند ماه اول سال داده اند. در برخی ایالت‌ها، این معافیت‌های مالیاتی توسط جمهوری‌خواهان انجام شده است، اما در برخی دیگر توسط دموکرات‌ها.

در داکوتای جنوبی، مجلس قانونگذاری تحت رهبری جمهوری خواهان طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن مالیات بر فروش ایالت از 4.5 درصد به 4.2 درصد برای یک دوره چهار ساله کاهش می یابد. این در انتظار کریستی نوم، فرماندار GOP است، که قبلاً خواستار حذف مالیات بر فروش مواد غذایی شده بود.