ایالات متحده پیشتاز جهان در فجایع آب و هوایی است. در اینجا دلیل آن است

واقعاً با دو چیز شروع می شود. شماره یک خلیج مکزیک است. ویکتور جنسینی، استاد هواشناسی دانشگاه ایلینوی شمالی، گفت: و شماره دو، زمین مرتفع در غرب است.

پوشش آب و هوا و محیط زیست آسوشیتدپرس از چندین بنیاد خصوصی حمایت می شود. اطلاعات بیشتر در مورد ابتکار آب و هوای AP را اینجا ببینید. AP تنها مسئول تمام محتوا است.





منبع

گردبادها طوفان شدید. سیل ناگهانی خشکسالی ها آتش سوزی های جنگلی کولاک. طوفان های یخ. نور ایستر. برف اثر دریاچه امواج گرما. رعد و برق شدید. تگرگ. رعد و برق. رودخانه های جوی دِرچوس. طوفان های گرد و غبار باران های موسمی. طوفان های بمب. و گرداب مخوف قطبی.

آنها به مناطقی که جمعیت زیادی از مهاجران دارند ضربه زدند. افرادی که از آمریکای مرکزی و جنوبی، بوسنی و آفریقا گریختند همگی قربانی شدند. جوزف تروجیلو فالکون، از NOAA، گفت: یک مشکل بزرگ این بود که گردبادها واقعاً در خانه‌های قبلی آن افراد اتفاق نمی‌افتند، بنابراین آنها نمی‌دانستند برای چه چیزی تماشا کنند یا چه کاری انجام دهند، یا حتی می‌دانستند که باید نگران گردباد باشند. دانشمند علوم اجتماعی که عواقب آن را بررسی کرد.

سپس رشته‌کوه‌هایی را اضافه کنید که به سمت شمال به جنوب می‌روند و در میان بادهایی که از غرب به شرق می‌آیند، و در زیر آن کل خلیج مکزیک را اضافه کنید.

ایالات متحده به مراتب پادشاه گردبادها و دیگر طوفان های شدید است.

به هوای مرگبار جمعه نگاه کنید و مراقب هفته آینده باشید تا آن را در عمل ببینید: هوای خشک از غرب بر فراز کوه‌های راکی ​​بالا می‌رود و به هوای گرم و مرطوب خلیج مکزیک برخورد می‌کند و همه اینها در طول طوفانی گرد هم می‌آیند. تند باد.

پوشش آب و هوا و محیط زیست AP را در https://apnews.com/hub/climate-and-environment دنبال کنید.

کاتر گفت: «یکی از راه‌هایی که می‌توانید جوامع خود را انعطاف‌پذیرتر کنید این است که آن‌ها را در پرخطرترین یا در معرض خطرترین بخش جامعه توسعه ندهید». «اصرار بر ساخت جزایر حائل و توسعه در جزایر حائل، به‌ویژه در ساحل شرقی و ساحل خلیج‌فارس، با علم به اینکه آن شن و ماسه حرکت می‌کند و طوفان‌ها با فرکانس‌هایی برخورد می‌کنند… به نظر می‌رسد هدر دادن عظیمی پول است. ”

جنسینی گفت: خلیج هوای گرم و مرطوب را در زیر هوای اغلب سردتر و خشکی که توسط کوه‌ها بلند می‌شود، تزریق می‌کند، «و این واقعاً در هیچ کجای دنیا اتفاق نمی‌افتد».

کیم کاب، استاد محیط زیست و جامعه دانشگاه براون، می گوید: «ما غم انگیز است که باید با این ضررهای مهیب زندگی کنیم. با توجه به موقعیت جغرافیایی که با ما مواجه شده‌ایم، با درک نکردن چشم‌انداز آسیب‌پذیری، دست خود را بدتر می‌کنیم.»

اشلی گفت: «ایمنی را می‌توان خرید. آنهایی که وضع مالی خوبی دارند و منابعی دارند، می‌توانند ایمنی بخرند و در هنگام وقوع فاجعه مقاوم‌ترین افراد خواهند بود… متأسفانه این همه ما نیستیم.»

شپرد گفت که فقر آمادگی برای مقابله با بلایای طبیعی و نجات از آن را دشوار می کند، به ویژه در جنوب. این آسیب‌پذیری در جاهای دیگر جهان یک مسئله بزرگ‌تر است.

اشلی گفت که استانداردهای ساخت و ساز در حداقل ممکن است و احتمال کمتری برای زنده ماندن از طوفان وجود دارد.

کتی دلو، اقلیم شناس ایالت کارولینای شمالی، گفت: این موضوع با «جایی که در کره زمین هستیم» شروع می شود. “این واقعاً کمی … بدشانس است.”

ایالات متحده کیسه بوکس زمین برای آب و هوای بد است.

مارشال شپرد، استاد هواشناسی دانشگاه جورجیا، رئیس سابق انجمن هواشناسی آمریکا، گفت: اگر ایالات متحده در کل وضعیت بدی دارد، جنوب بدترین وضعیت را دارد.

در غرب، کوبیدن طبل رودخانه های جوی است. در اقیانوس اطلس، در زمستان، طوفان ها در تابستان و گاهی اوقات ترکیبی عجیب از هر دو، مانند ابرطوفان سندی است.

چین ممکن است جمعیت بیشتری داشته باشد، و منطقه بزرگی مانند ایالات متحده داشته باشد، اما “آنها به اندازه شما در ایالات متحده که آب و هوای شدید را ایجاد می کند، برخورد توده های هوا مشابهی ندارند.” سوزان کاتر، مدیر مؤسسه آسیب پذیری و انعطاف پذیری خطرات در دانشگاه کارولینای جنوبی گفت.

___

اسپینراد گفت: “این یک واقعیت است که صرف نظر از اینکه در کجای کشور هستید، جایی که خانه را به آنجا می خوانید، احتمالاً یک رویداد آب و هوایی پر تاثیر را از نزدیک تجربه کرده اید.”

گردبادهای قاتل در دسامبر 2021 که کنتاکی را درنوردند، منحصر به فرد بودن ایالات متحده را به تصویر می کشند.

اشلی گفت که جنوب خانه های تولیدی بیشتری دارد که در برابر انواع خطرات آب و هوایی آسیب پذیر است و احتمال وقوع طوفان در شب در آنجا بیشتر است. طوفان های شبانه مرگبار هستند زیرا مردم نمی توانند آنها را ببینند و کمتر تحت پوشش قرار می گیرند و هشدارها را در خواب از دست می دهند.

___

چندین کارشناس گفتند، جغرافیا را مقصر می دانند که ایالات متحده تحت تأثیر آب و هوای شدیدتر، پرهزینه تر، متنوع تر و مکرر از هر جای کره زمین قرار گرفته است. دو اقیانوس، خلیج مکزیک، کوه‌های راکی، شبه‌جزیره‌های برآمده مانند فلوریدا، برخورد با جبهه‌های طوفان و جریان جت به طور طبیعی بدترین آب و هوا را ایجاد می‌کنند.

کاتر کارولینای جنوبی گفت: فقط ببینید کجا شهرها در آمریکا و بقیه جهان ظاهر می‌شوند: نزدیک آب‌هایی که سیل می‌آیند، به جز شاید دنور. افراد بیشتری به مناطقی مانند جنوب که در آن خطرات بیشتری وجود دارد، نقل مکان می کنند.

شپرد گفت: «زیرساخت‌های ما در حال فروپاشی است و اصلاً در برابر آب و هوا مقاوم نیست.

آب و هوای شدید ناشی از جغرافیای منحصر به فرد آمریکا خطراتی را ایجاد می کند. اشلی و جنسینی گفتند، اما برای تبدیل این خطرات به فاجعه نیاز به انسان است.

ست بورنشتاین را در توییتر دنبال کنید @borenbears

این تنها بخشی از آن است. چندین کارشناس به آسوشیتدپرس گفتند که طبیعت به ایالات متحده دست بدی زد، اما مردم با این که ما چه، کجا و چگونه می سازیم اوضاع را بسیار بدتر کرده اند.

شپرد گفت: «ما یک نی کوتاه (در جنوب) کشیدیم که به معنای واقعی کلمه می‌توانیم هر نوع رویداد شدید آب و هوایی را تجربه کنیم. «از جمله کولاک. از جمله آتش سوزی، گردباد، سیل، طوفان. هر نوع. … هیچ جای دیگری در ایالات متحده وجود ندارد که بتواند چنین چیزی را بیان کند.»

با هوای سردتر در قطب شمال و هوای گرمتر در مناطق استوایی، منطقه بین آنها – عرض های جغرافیایی میانی، جایی که ایالات متحده در آن قرار دارد – به دلیل نحوه عملکرد هوا در دماهای متضاد، و شمال-جنوب، جالب ترین آب و هوا را دارد. واکر اشلی، استاد هواشناسی ایلینوی شمالی، گفت که شیب دما جریان جت را به حرکت در می آورد.

شپرد و دلو می‌گویند فلوریدا، کارولینای شمالی و لوئیزیانا نیز در آب هستند، بنابراین بیشتر در معرض خطر قرار گرفتن توسط طوفان هستند.

سپس تغییرات اقلیمی را اضافه کنید، و «قطع کنید. ریک اسپینراد، رئیس اداره ملی اقیانوسی و جوی گفت: رویدادهای شدیدتری انتظار می رود.