ایالات متحده ویرجین آتلانتیک را یک میلیون دلار به دلیل پرواز بر فراز عراق جریمه کرد

ویرجین آتلانتیک در توافق نامه ای که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد که پروازها غیرعمدی بوده است. این شرکت هواپیمایی گفت که از محدودیت‌های FAA در پروازهای اشتراک‌گذاری کد در گذشته پیروی کرده است و این تخلفات ناشی از اختلالات و کمبود کارکنان ناشی از همه‌گیری COVID-19 بوده است. این شرکت هواپیمایی گفت که بلافاصله پس از اطلاع از تخلفات، مسیر پروازها را تغییر داده است.

دلتا مستقر در آتلانتا 49 درصد از سهام ویرجین آتلانتیک را در اختیار دارد. خطوط هوایی به اصطلاح توافق نامه اشتراک کدی دارند که در آن دلتا “کد” خود را در برخی از پروازهای ویرجین آتلانتیک قرار می دهد و صندلی ها را به گونه ای می فروشد که انگار هواپیماهای دلتا هستند.

اگر Virgin Atlantic به مدت یک سال از تخلفات مشابه اجتناب کند، نیمی از جریمه یا 525000 دلار لغو خواهد شد.



منبع

واشنگتن (AP) – وزارت حمل و نقل ایالات متحده، شرکت هواپیمایی بریتانیایی ویرجین آتلانتیک را به دلیل پرواز بر فراز حریم هوایی محدود شده در عراق در حین انجام پروازها با مشارکت دلتا ایر لاین، تا 1.05 میلیون دلار جریمه کرد.

آژانس فدرال گفت این پروازها بین سپتامبر 2020 و سپتامبر 2021 انجام شده است در حالی که اداره هوانوردی فدرال به خطوط هوایی ایالات متحده گفته است که از این منطقه اجتناب کنند.

این وزارتخانه گفت که این ترتیب، شرکت هواپیمایی بریتانیا را تحت محدودیت‌های FAA قرار داد که خطوط هوایی ایالات متحده را تحت پوشش قرار داد، زیرا «تعداد قابل توجهی» از پروازهای آن بین بریتانیا و هند از فراز عراق عبور کردند. از مارس 2020 تا اکتبر 2021، FAA خطوط هوایی ایالات متحده را از پرواز بر فراز عراق در هر ارتفاعی به دلیل “افزایش فعالیت های شبه نظامیان و افزایش تنش ها در عراق” منع کرد. FAA هنوز هواپیماهای غیرنظامی زیر 32000 پا را ممنوع می کند.