ایالات متحده سالگرد بازداشت پل ویلان در روسیه را جشن می گیرد

برادر او، دیوید ویلان، زمانی که مبادله اعلام شد، گفت: “فکر می‌کنم همه ما متوجه شده‌ایم که ریاضیات برای بازگشت پل به این زودی به خانه درست نمی‌شود، مگر اینکه دولت ایالات متحده بتواند امتیازاتی پیدا کند.”

مقامات ایالات متحده امیدوار بودند که ویلان را در اوایل ماه جاری در مبادله زندانیان قرار دهند که طی آن بریتنی گرینر، ستاره بازداشت شده WNBA را با یک فروشنده اسلحه روسی محکوم شده به نام ویکتور بوت مبادله کردند. دولت ویلان را مانند گرینر به اشتباه بازداشت کرده است.

خانواده او از تبادلی که گرینر را آزاد کرد حمایت کردند، اما ابراز نگرانی کردند که ویلان سال ها آزاد نشود.

بلینکن گفت: «بازداشت او غیرقابل قبول است و ما همچنان برای آزادی فوری او در هر فرصتی فشار می آوریم. تلاش‌های ما برای آزادی پل تا زمانی که او با خانواده‌اش به خانه بازگردد، متوقف نخواهد شد.»

پل ویلان، 52 ساله، در سال 2020 محکوم شد.



منبع

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت که تامین آزادی ویلان اولویت اصلی دولت است.

ویلان، یک مدیر امنیتی شرکتی در میشیگان، به اتهام جاسوسی در روسیه زندانی است که خانواده‌اش و دولت آمریکا گفته‌اند بی‌اساس است. مقامات آمریکایی گفتند که روسیه از در نظر گرفتن گنجاندن ویلان در معامله گرینر خودداری کرده و آن را یک تصمیم “یک یا هیچ” خواندند.

واشنگتن (AP) – دولت بایدن چهار سالگرد بازداشت تاجر آمریکایی پل ویلان را در روسیه جشن می گیرد که ادامه حبس او یکی از چندین عامل تحریک کننده در روابط متلاشی شده بین واشنگتن و مسکو است.

بلینکن گفت که ویلان و خانواده‌اش «از یک مصیبت غیرقابل درک رنج می‌برند» و او بار دیگر محکومیت آمریکایی‌ها را که بر اساس شواهد محرمانه بود و محکومیت 16 سال زندان محکوم کرد.