ایالات متحده به هیئت منصفه می‌گوید که نگهبانان سوگند قصد استفاده از زور برای حفظ ترامپ را داشتند

تروی ادواردز، دادستان فدرال، در طرح استدلال دولت گفت: «این متهمان زمانی که تلاش کردند برای اولین بار در تاریخ کشور ما انتقال قدرت ریاست جمهوری را با زور متوقف کنند، تصمیم گرفتند که انتخابات ریاست جمهوری را به دست خود بگیرند.

ادواردز به هیئت منصفه گفت، مینوتا، که گروهی متشکل از چندین نفر از نگهبانان سوگند را به داخل کاپیتول هدایت می‌کرد، به شدت با پلیس درگیر شد، در حالی که فریاد می‌زد «ساختمان آنهاست».

هاکت و مورشل هر دو از اعضای بخش فلوریدا این گروه هستند، در حالی که دادستان ها گفتند که مینوتا قبلا به عنوان “رهبر” اعضای منطقه نیویورک خدمت می کرد. والهو بخشی از گروهی از نگهبانان سوگند از آریزونا بود.

علاوه بر توطئه فتنه‌انگیز، هر چهار نفر متهم به توطئه برای ایجاد مانع و ممانعت از روند رسمی و توطئه برای جلوگیری از انجام وظایف اعضای کنگره هستند.

اتهامات توطئه فتنه انگیز و ممانعت از رسیدگی رسمی هر کدام تا 20 سال حبس دارد.

در اولین محاکمه فتنه، که حدود هشت هفته به طول انجامید، هیئت منصفه، کلی مگز، رهبر فصل فلوریدا را به دلیل توطئه فتنه انگیز محکوم کرد، در حالی که متهمان کنت هارلسون، جسیکا واتکینز و توماس کالدول را از این اتهام تبرئه کردند.

اعضای آن، که شامل پرسنل نظامی فعلی و بازنشسته ایالات متحده، افسران مجری قانون و اولین واکنش‌دهنده‌ها می‌شود، اغلب به شدت مسلح در تظاهرات و رویدادهای سیاسی در سراسر ایالات متحده، از جمله تظاهرات عدالت نژادی پس از قتل جورج فلوید در سال 2020 شرکت کرده‌اند. یک افسر پلیس مینیاپولیس سفید پوست

هر پنج نفر همچنین به دلیل ممانعت از روند رسمی – تأیید کنگره نتایج انتخابات – محکوم شدند و هیئت منصفه احکام متفاوتی را در مورد تعداد انگشت شماری از اتهامات دیگر، از جمله دو مورد دیگر برای توطئه، صادر کرد.

بحث های آغازین تقریباً دو هفته پس از پیروزی دادستان ها در اولین محاکمه علیه استوارت رودز، بنیانگذار Oath Keepers و چهار نفر دیگر انجام شد.

(گزارش توسط سارا ان. لینچ؛ ویرایش توسط بیل برکروت)



منبع

هیچ یک از متهمان این دادگاه نامی از رودز ندارند که این گروه را در سال 2009 تأسیس کرد.

دوشنبه، دومین محاکمه بزرگ وزارت دادگستری ایالات متحده در فتنه 6 ژانویه آغاز شد که این بار شامل دیوید مورشل، جوزف هکت، روبرتو مینوتا و ادوارد والهو، متهمان Oath Keeper بود.

دادستان ها گفته اند رودز و همدستانش قصد داشتند از زور استفاده کنند تا از تایید رسمی پیروزی جو بایدن در انتخابات توسط کنگره بر ترامپ جلوگیری کنند.

واشنگتن (رویترز) – یک دادستان فدرال روز دوشنبه به دادگاهی گفت که چهار عضو راست افراطی سوگند باید به خاطر توطئه فتنه انگیز برای توطئه برای استفاده از زور برای جلوگیری از انتقال مسالمت آمیز قدرت ریاست جمهوری در کنگره آمریکا در ژانویه، مجرم شناخته شوند. 6، 2021، به منظور حفظ دونالد ترامپ در کاخ سفید.

والهو متهم است که در هتلی در شمال ویرجینیا اقامت داشته است، جایی که نگهبانان سوگند یک “نیروی واکنش سریع” را تشکیل دادند که به گفته دادستان ها مجهز به اسلحه گرم آماده انتقال سریع به واشنگتن بود.

چهار متهم در دادگاه توطئه فتنه‌انگیز کنونی بخشی از کیفرخواستی مشابه رودز بودند. به دلیل محدودیت فضا و خطرات سرایت COVID-19، آمیت مهتا، قاضی ناحیه ای ایالات متحده، پرونده را به دادگاه های جداگانه تقسیم کرد.

توسط سارا ان. لینچ

در روز حمله حامیان ترامپ، مورشل، هکت، مینوتا، مگز، واتکینز و هارلسون همگی با لباس‌های تاکتیکی وارد کاپیتول شدند.