ایالات متحده به نیروهای اوکراینی خط کمک ارائه می دهد

یکی از نگهبانان آمریکایی گفت: «بسیاری از مواقع اگر آنها در خط مقدم باشند، ویدیو نمی‌گیرند، زیرا گاهی اوقات (سرویس سلولی) کمی لکه دار است. آنها عکس می گیرند و از طریق چت ها برای ما ارسال می کنند و ما آنجا می نشینیم و آن را تشخیص می دهیم.

اما سربازان اوکراینی اغلب تمایلی به ارسال تسلیحات به خارج از کشور برای تعمیر ندارند. آنها ترجیح می دهند خودشان این کار را انجام دهند و تقریباً در همه موارد – مقامات ایالات متحده در 99٪ موارد تخمین زده اند – اوکراینی ها تعمیر را انجام می دهند و ادامه می دهند.

این سرباز آمریکایی و دیگر اعضای تیم و رهبران مستقر در پایگاهی در لهستان هفته گذشته با دو خبرنگار که با ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش در سفر بودند، صحبت کردند. به دلیل حساسیت عملیات، سربازان آنجا به شرط ناشناس ماندن بر اساس دستورالعمل های تعیین شده توسط ارتش ایالات متحده صحبت کردند. خبرنگاران همچنین موافقت کردند که نام یا مکان پایگاه را فاش نکنند و عکس نگیرند.

ائتلاف بین‌المللی در آنجا، در اتاقک‌هایی که یک اتاق وسیع را پر می‌کند، کارزار را برای یافتن و شناسایی تجهیزات دور افتاده، سلاح‌ها و قطعات یدکی در کشورهای دیگر که در اوکراین مورد نیاز است، هماهنگ می‌کند. سپس آنها برنامه ریزی می کنند – از طریق دریا، مسیرهای هوایی و زمینی – به نقاط مرزی که همه چیز در کامیون ها یا قطارها بارگیری می شود و به منطقه جنگی منتقل می شود.

آنها همچنین امیدوارند با پیچیده‌تر شدن سیستم‌های تسلیحاتی، قابلیت‌های تشخیصی خود را ایجاد کنند و انواع و مقدار قطعات یدکی را که در دسترس دارند گسترش دهند. به عنوان مثال، آنها گفتند سیستم موشکی پاتریوت که ایالات متحده به اوکراین می فرستد چالشی خواهد بود که به تخصص بیشتری در تشخیص و تعمیر مشکلات نیاز دارد.

افسر با اشاره به تبلت گفت: “آنها از این سیستم ها به روش هایی استفاده می کنند که ما لزوماً پیش بینی نمی کردیم.” ما در واقع از آنها یاد می‌گیریم که ببینیم این سیستم‌های تسلیحاتی تا چه حد می‌توانند سوءاستفاده کنند و نقطه شکست کجاست.»

گستردگی تسلیحات و تجهیزاتی که آنها با آنها کار می کنند و سؤالاتی که آنها در حال بررسی آنها هستند حتی برای یک صفحه گسترده دیجیتالی بسیار پیچیده بود – و تیم را مجبور به استفاده از فناوری پایین کرد. یک دیوار در دفتر تعمیر و نگهداری آنها با مجموعه ای از یادداشت های رنگی و قدیمی پوشیده شده است تا به آنها کمک کند سلاح ها و نیازهای تعمیر و نگهداری را ردیابی کنند.

بسیاری از چت ها به طور منظم با کارگران انبار در اوکراین برنامه ریزی می شود – مانند چیزی که آنها آن را “مرد فنجان قهوه” می نامند، زیرا چت او دارای یک شکلک فنجان قهوه است. گاهی اوقات آنها شامل نیروهایی در میدان جنگ می شوند که اسلحه آنها از هم جدا شده است یا وسیله نقلیه آنها. متوقف شده است.

به گفته تیم تعمیر، تعمیر هویتزر، درخواست مکرر سربازان اوکراینی در خط مقدم بوده است. نیاز به کمک به سلاح به عنوان در حال افزایش است. همین چند ماه پیش، فقط کمی بیش از 50 عضو تیم تعمیر و نگهداری از راه دور بودند. این تعداد در هفته های آینده به 150 افزایش خواهد یافت و تعداد خطوط چت رمزگذاری شده بیش از سه برابر شده است – از حدود 11 در پاییز گذشته به 38 خط در حال حاضر.

کشورها و شرکت‌های تولیدکننده به سرعت کتابچه‌های راهنما و داده‌های فنی را جمع‌آوری کردند که می‌توان آنها را ترجمه و برای اوکراینی‌ها ارسال کرد. آنها سپس انبارهای قطعات یدکی را ایجاد کرده و آنها را به مکان‌هایی نزدیک مرزهای اوکراین می‌رسانند، جایی که می‌توانند به میدان جنگ فرستاده شوند.

مرکز تلاش‌های لجستیکی رو به رشد در Lucius D. Clay Kaserne، پایگاه ارتش ایالات متحده در ویسبادن، آلمان است.

____

سرباز آمریکایی با در دست گرفتن تبلت خود، عکس هایی از بشکه یک هویتزر را نشان داد، برآمدگی های داخلی آن تقریباً کاملاً از بین رفته است.

همانطور که آنها به آینده می نگرند، در حال برنامه ریزی برای تهیه چند عینک ترجمه تجاری تجاری هستند. به این ترتیب، هنگامی که آنها با یکدیگر صحبت می کنند، می توانند مترجمان را نادیده بگیرند و فقط ترجمه را در حین صحبت کردن ببینند، که مکالمات را آسان تر و سریع تر می کند.

داگلاس بوش، دستیار وزیر ارتش برای اکتساب، گفت: «همانطور که تجهیزات پیشرفته بیشتری مانند Strykers، مانند Bradley، مانند تانک ها را ارسال می کنیم، البته این فعالیت های پایدار باید افزایش یابد.» «فکر می کنم چالش به رسمیت شناخته شده است. ارتش می داند چگونه این کار را انجام دهد.”

این سرباز آمریکایی گفت: «در چت ویدیویی بعدی که داشتیم، او پچ های ما را در ویدیوی خود پوشیده بود.

یک پایگاه نظامی در جنوب شرقی لهستان (AP) – در خط مقدم در اوکراین، یک سرباز در شلیک اسلحه هویتزر 155 میلی متری خود با مشکل مواجه بود. بنابراین، او برای کمک به یک تیم آمریکایی در آن سوی خط تلفن خود مراجعه کرد.

تنها چند روز قبل از بازدید میلی از پایگاه، اوکراینی ها برای خرید قطعات به تاسیسات لهستان سفر کردند. این دیدار به سربازان آمریکایی این فرصت را داد تا با شخصی از اتاق گفتگوی خود رو در رو ملاقات کنند و وصله های نظامی را با هم عوض کنند.

یکی از افسران گفت، یک مشکل کلیدی این است که سربازان اوکراینی سلاح‌ها را به حد خود می‌رسانند – آنها را با سرعتی بی‌سابقه شلیک می‌کنند و مدت‌ها پس از اینکه یکی از نیروهای آمریکایی آنها را برای تعمیر یا بازنشستگی تحویل می‌دهد، از آنها استفاده می‌کنند.

گاهی اوقات چت تصویری امکان پذیر نیست.

در یک پاسخ سریع، عضو تیم آمریکایی به اوکراینی گفت که دریچه اسلحه را در عقب هویتزر بردارید و پین شلیک را به صورت دستی آماده کنید تا اسلحه بتواند شلیک کند. او این کار را کرد و کار کرد.

تارا کاپ، نویسنده آسوشیتدپرس در واشنگتن در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

و به گفته او یک مهارت جدید قابل توجه است، اوکراینی ها اکنون می توانند سلاح تقسیم شده را دوباره کنار هم قرار دهند. این سرباز آمریکایی گفت: “آنها قبلا نمی توانستند جوش تیتانیوم انجام دهند، اکنون می توانند این کار را انجام دهند.”

او گفت، مواقعی بود که عکس یک هویتزر شکسته را دریافت می‌کردند و اوکراینی‌ها می‌گفتند: “این تریپل 7 منفجر شد – چه کنیم؟”

“چکار کنم؟” او از عضو تیم نظامی ایالات متحده، کیلومترها دورتر در پایگاهی در جنوب شرقی لهستان پرسید. “گزینه های من چیست؟”

“بسیاری از مواقع ما از همان نقطه در خط تیراندازی تماس دریافت می کنیم، بنابراین همزمان آتش خروجی یا ورودی وجود خواهد داشت که شما سعی می کنید به نگهبانان کمک کنید تا به بهترین شکل ممکن عیب یابی کنند.” سرباز آمریکایی که بخشی از تیم تعمیر و نگهداری است. او گفت که گاهی اوقات چت باید کمی صبر کند تا نیروها بتوانند به مکان امن تری برسند.

این تیم در حال حاضر شامل حدود 20 سرباز است که توسط غیرنظامیان و پیمانکاران تکمیل می شود، اما تعداد نظامیان ممکن است کمی کاهش یابد، زیرا غیرنظامیان بیشتری وارد کشتی می شوند. و آنها انتظار دارند که با تحویل سلاح های پیچیده جدید به اوکراینی ها و راه اندازی اتاق های گفتگوی جدید برای رسیدگی به آنها، به تکامل خود ادامه دهد.

این تیم در لهستان بخشی از یک شبکه لجستیکی در حال گسترش است که در سراسر اروپا گسترش یافته است. از آنجایی که کشورهای بیشتری نسخه‌های سیستم‌های تسلیحاتی خود را ارسال می‌کنند، تیم‌هایی را برای ارائه پشتیبانی تعمیرات در مکان‌های مختلف تشکیل می‌دهند.

با استفاده از تلفن‌ها و تبلت‌ها برای برقراری ارتباط در اتاق‌های گفتگوی رمزگذاری‌شده، گروهی از سربازان و پیمانکاران ایالات متحده و متحدان که به سرعت در حال رشد هستند، مشاوره تعمیر و نگهداری بی‌درنگ – معمولاً از طریق مترجمان – به سربازان اوکراینی در میدان جنگ ارائه می‌کنند.

حداقل 17 کشور در چیزی که مرکز هماهنگی بین المللی کمک کنندگان نامیده می شود، نمایندگان دارند. و با افزایش مقدار و انواع تجهیزات، مرکز در تلاش است تا کمک های مالی ایالات متحده و سایر کشورها را بهتر جمع کند.

این مبادله بخشی از یک خط کمک نظامی در حال گسترش ایالات متحده است که با هدف ارائه مشاوره تعمیراتی به نیروهای اوکراینی در گرماگرم نبرد انجام می شود. از آنجایی که ایالات متحده و سایر متحدان تسلیحات پیچیده و با فناوری پیشرفته بیشتری به اوکراین ارسال می کنند، تقاضاها در حال افزایش است. و از آنجایی که هیچ ایالات متحده یا سایر کشورهای ناتو سربازی را برای ارائه کمک های عملی به کشور اعزام نخواهند کرد – در میان نگرانی ها در مورد درگیری مستقیم با روسیه – آنها به اتاق های گفتگوی مجازی روی آورده اند.

توصیه Doling در چت ها به این معنی است که کارشناسان ایالات متحده باید مشکل را در صورت بروز مشکل تشخیص دهند، نحوه رفع آن را بیابند، سپس مراحل را به اوکراینی ترجمه کنند.