ایالات متحده برنامه مهاجرت برای مهاجران هائیتی را با اشاره به بحران انسانی گسترش می دهد

TPS که توسط کنگره به عنوان بخشی از قانون مهاجرت در سال 1990 ایجاد شد، نامی است که توسط مقامات فدرال ارائه شده است که برای مهاجران از کشورهایی که درگیر درگیری مسلحانه، بلایای زیست محیطی و سایر موارد اضطراری انسانی هستند، حفاظت از اخراج و مجوزهای کار را فراهم می کند. این برنامه وضعیت قانونی دائمی را ارائه نمی دهد.

سیاست TPS دولت بایدن یک انحراف آشکار از دولت ترامپ است که تلاش کرد به نامگذاری چندین کشور پایان دهد. اگرچه تلاش های آن در دادگاه فدرال متوقف شد. دولت ترامپ استدلال کرد که با وجود تغییر شرایط کشور، از اختیارات TPS سوء استفاده شده و به‌طور نادرست تمدید شده است.

DHS همچنین دوشنبه اعلام کرد که ایالات متحده تاریخ انقضای برنامه TPS هائیتی را از 4 فوریه 2023 به 3 اوت 2024 به عقب می اندازد. مقامات تاکید کردند که هائیتی هایی که به فکر آمدن غیرقانونی به ایالات متحده هستند، نباید این کار را انجام دهند، زیرا آنها چنین خواهند کرد. واجد شرایط این برنامه نیست و ممکن است با اخراج مواجه شود.

“در زمانی که ما با کمبود نیروی کار و تورم بالا مواجه هستیم، آنها در خط مقدم ارائه خدمات ضروری به کشور ما هستند. علاوه بر این، طراحی مجدد هائیتی برای TPS به شهروندان هائیتی بیشتری در ایالات متحده اجازه می دهد تا مهارت ها و استعدادهای خود را به نیروی کار آمریکایی کمک کنند. بیش از 17 دموکرات مجلس نمایندگان هفته گذشته در نامه ای به مایورکاس نوشتند.

پس از وقایع دل ریو، ایالات متحده یک برنامه اخراج به هائیتی را آغاز کرد و هزاران هائیتی را اخراج کرد. از اوایل سال جاری، اکثریت هائیتی‌هایی که در امتداد مرز ایالات متحده وارد شده‌اند در مبادی ورودی قانونی پذیرش شده‌اند، جایی که دولت بایدن استثناهای بشردوستانه را از عنوان 42، یک دستور بهداشت عمومی که به ایالات متحده اجازه می‌دهد برخی از مهاجران را اخراج کند، ایجاد کرده است. داده های فدرال نشان می دهد.

دولت بایدن در بهار 2021 اولین نام TPS خود را برای هائیتی‌ها ایجاد کرد و گفت که بازگشت مهاجران به هائیتی به دلیل نگرانی‌های امنیتی، نقض حقوق بشر و وضعیت وخیم اقتصادی کشور بسیار خطرناک است.

هائیتی که فقیرترین کشور در نیمکره غربی است، مدت‌هاست گرفتار فقر خنثی‌کننده، آشفتگی سیاسی، خشونت گروه‌ها و بلایای طبیعی ویرانگر، از جمله زلزله سال 2010 که ده‌ها هزار نفر را کشت.

یک زندانی سیاسی سابق درباره زندگی در رژیم ایران صحبت می کند

قانونگذاران دموکرات دولت بایدن را تحت فشار قرار دادند تا برنامه TPS را برای هائیتی‌ها گسترش دهد و گفتند که این اقدام نه تنها یک هدف بشردوستانه را دنبال می‌کند، بلکه برای اقتصاد نیز مفید خواهد بود.

دادگاه عالی پرونده تبعیض LGBTQ را بررسی می کند



منبع

طبق آمار DHS در حال حاضر 101000 هائیتی در ایالات متحده در برنامه TPS ثبت نام کرده اند. دولت همچنین در حال بررسی 53000 درخواست TPS معلق از هائیتی است. داده‌های DHS نشان می‌دهد که انتظار می‌رود تاریخ قطعی جدید این برنامه، 110000 هائیتی دیگر را واجد شرایط TPS کند.

در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد، DHS اعلام کرد که برنامه TPS را برای هائیتی ها به دلیل “بحران سیاسی طولانی” در هائیتی و خشونت گروه ها در آنجا و همچنین کمبود غذا، آب و سوخت در این کشور در بحبوحه افزایش موارد وبا گسترش داده است. .

رفتار دولت بایدن با مهاجران هائیتی قبلاً با انتقاد مترقی‌ها مواجه شده بود. در پاییز 2021، ورود ناگهانی هزاران هائیتی به جامعه کوچک تگزاس دل ریو، مقامات مرزی ایالات متحده را ناآماده گرفت و منجر به ایجاد یک کمپ موقت مهاجران در زیر یک پل شد.

تصاویر خبری که ماموران مرزبانی را نشان می داد گله زنی تهاجمی از مهاجران هائیتی – با مشاهده برخی از عوامل در حال چرخش افسارهای شکافته، نوعی طناب که توسط اسب سواران استفاده می شود، غوغایی عظیم برانگیخت. تحقیقات دولتی بعداً نشان داد که مأموران هنگام پراکنده کردن مهاجران هائیتی که به دنبال رساندن غذا به خانواده های خود بودند، از نیروی “غیر ضروری” استفاده کرده بودند. اما تحقیقات شواهدی پیدا نکرد که نشان دهد مأموران سوارکار با افسار خود به کسی ضربه زدند.

واشنگتن – دولت ایالات متحده روز دوشنبه برنامه ای را گسترش داد که به برخی از مهاجران هائیتی اجازه می دهد بدون ترس از اخراج در کشور زندگی و کار کنند، با اشاره به وخامت بحران انسانی در این کشور فقیر کارائیب، که توسط یک کشور درگیر شده است. شیوع خشونت در ماه های اخیر

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (DHS) گفت که به ده ها هزار نفر دیگر از هائیتی اجازه می دهد تا با افزایش تاریخ قطع برنامه، برای وضعیت حفاظت شده موقت (TPS) درخواست دهند. قبلاً، فقط هائیتی‌هایی که قبل از 29 ژوئیه 2021 وارد ایالات متحده شده بودند، واجد شرایط TPS بودند، اما نامگذاری جدید به کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند از 6 نوامبر سال جاری اجازه می‌دهد برای این برنامه درخواست دهند.

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی در بیانیه‌ای گفت: «شرایط هائیتی، از جمله چالش‌های اقتصادی-اجتماعی، بی‌ثباتی سیاسی، و خشونت و جنایت گروه‌ها – که به دلیل فاجعه‌های زیست‌محیطی تشدید شده‌اند – کمک‌های بشردوستانه‌ای را که امروز ارائه می‌کنیم، وادار کرد.»

اما وضعیت بد هائیتی در سال گذشته و در بحبوحه تشدید جنگ بین باندهای خشونت‌آمیز و تلاش دولت برای حفظ نظم و نظم در سال گذشته رو به وخامت گذاشته است. ترور رئیس جمهور جوونل مویس در سال 2021. در ماه اکتبر، نخست وزیر این کشور از جامعه بین المللی درخواست کرد تا “نیروی مسلح تخصصی” را برای فرونشاندن هرج و مرج اعزام کند.

تحت ریاست جمهوری بایدن، ایالات متحده برنامه های TPS را برای تعداد بی سابقه ای از مهاجران و کشورها ایجاد کرده است. برخی از اتباع 16 کشور در حال حاضر واجد شرایط دریافت TPS هستند، از جمله مهاجرانی از افغانستان، کامرون، اتیوپی، میانمار، اوکراین و ونزوئلا، که همه آنها تحت نظر آقای بایدن واجد شرایط این برنامه بودند.

کمتر مرد میانسال در بازار کار