ایالات متحده برای سال های آینده به اوکراین 3 میلیارد دلار کمک نظامی دیگر می دهد

کل بسته کمکی – که تحت ابتکار کمک امنیتی اوکراین ارائه می شود – ممکن است تغییر کند، اما به احتمال زیاد. مقامات گفتند که شامل پول برای پهپادهای کوچک و دستی پوما می شود. پهپادهای نظارتی Scan Eagle با استقامت بیشتر که توسط منجنیق پرتاب می شوند. و برای اولین بار، سیستم پهپاد بریتانیایی خون آشام، که می تواند از کشتی ها پرتاب شود. چندین مقام به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند تا در مورد کمک قبل از انتشار عمومی صحبت کنند.

تا به امروز، ایالات متحده حدود 10.6 میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین از ابتدای دولت بایدن ارائه کرده است، از جمله 19 بسته تسلیحاتی که مستقیماً از ذخایر وزارت دفاع از اوت 2021 گرفته شده است.

این مقامات به آسوشیتدپرس گفتند که این بسته قراردادهایی را برای سه نوع پهپاد و سایر تسلیحات، مهمات و تجهیزاتی که ممکن است برای یک یا دو سال در جبهه نبرد نباشد، تامین می کند.

“زمستان در راه است، و سخت خواهد بود، و آنچه اکنون می بینیم یک جنگ فرسایشی است. این نبرد اراده ها و نبرد تدارکات است. استولتنبرگ در یک کنفرانس مجازی درباره کریمه که توسط اوکراین سازماندهی شده بود، گفت: بنابراین، ما باید حمایت خود را از اوکراین در درازمدت حفظ کنیم تا اوکراین به عنوان یک کشور مستقل و مستقل پیروز شود.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

سایر متحدان ناتو نیز روز استقلال را با اعلامیه های کمک های جدید جشن می گیرند.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به سوابق روسیه در اوکراین، ما نگران تداوم تهدیدی هستیم که حملات روسیه علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی ایجاد می‌کند».

مقامات آمریکایی گفتند که با ادامه جنگ روسیه علیه اوکراین، کمک های امنیتی ایالات متحده به یک کارزار بلندمدت تغییر می کند که احتمالاً در آینده نیز نیروهای نظامی بیشتری را در اروپا نگه می دارد. چهارشنبه، روز استقلال اوکراین و همچنین شش ماه از جنگ آغاز شده علیه آن توسط روسیه است.

مقامات آمریکایی گفتند که انتظار می‌رود دولت بایدن روز چهارشنبه حدود 3 میلیارد دلار کمک اضافی به اوکراین برای کمک به این کشور جنگ‌زده برای آموزش و تجهیز نیروهایش برای جنگیدن در سال‌های آینده اعلام کند.

رهبران دفاعی ایالات متحده همچنین به برنامه‌هایی چشم دوخته‌اند که آموزش نظامیان اوکراینی را در خارج از کشورشان و برای نظامیان در جناح‌های شرقی و جنوبی اروپا که بیشتر از همه در معرض خطر تجاوز روسیه هستند، گسترش دهد.

بایگانی - پالت‌های گلوله‌های 155 میلی‌متری که در نهایت به مقصد اوکراین فرستاده می‌شوند، توسط اسکادران 436 بندر هوایی، جمعه، 29 آوریل 2022، در پایگاه نیروی هوایی دوور، دل، بارگیری می‌شوند. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز پنجشنبه از کنگره درخواست 33 میلیارد دلار برای تقویت نبرد اوکراین علیه این کشور کرد. روسیه، نشان دهنده تعهد رو به رشد و طولانی مدت آمریکا است.  دولت بایدن از کمک یک میلیارد دلاری دیگر به اوکراین خبر داده است.  تعهد 8 آگوست، بزرگترین تحویل راکت، مهمات و سایر تسلیحات را به طور مستقیم از ذخایر وزارت دفاع برای نیروهای اوکراینی وعده می دهد.  (AP Photo/Alex Brandon، فایل)

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت که کشورش بیش از 500 میلیون یورو (نزدیک به 500 میلیون دلار) کمک از جمله سامانه های قدرتمند ضد هوایی ارائه می کند. خبرگزاری آلمانی DPA گزارش داد که این کمک ها شامل پرتابگرهای راکت، مهمات، تجهیزات ضد پهپاد، 12 خودروی زرهی بازیابی و سه سامانه دفاع هوایی دوربرد IRIS-T خواهد بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، روز سه‌شنبه با تاکید مجدد بر حمایت ائتلاف غربی از اوکراین، به تمرکز گسترده‌تر اشاره کرد.

علاوه بر ارائه کمک های بلندمدت که اوکراین می تواند برای نیازهای دفاعی بالقوه آینده استفاده کند، بسته جدید در نظر گرفته شده است تا به مقامات اوکراینی اطمینان دهد که ایالات متحده قصد دارد به حمایت خود، صرف نظر از رفت و آمدهای روزمره، ادامه دهد. مقامات گفتند که درگیری

این نگرانی وجود دارد که روسیه حملات خود را به زیرساخت‌های غیرنظامی و تأسیسات دولتی در روزهای آتی تشدید کند، زیرا در تعطیلات جشن اعلام استقلال اوکراین در سال 1991 از اتحاد جماهیر شوروی و روز بزرگداشت شش ماه از تهاجم این کشور می‌گذرد.

این بودجه همچنان باید توسط پارلمان آلمان تایید شود و بخشی از آن تا سال آینده تحویل داده نخواهد شد.

پالت های گلوله های 155 میلی متری به مقصد اوکراین در پایگاه نیروی هوایی دوور، دل بارگیری می شوند. (الکس براندون / آسوشیتدپرس)

به گفته مقامات آگاه، برخلاف اکثر بسته های کمکی قبلی ایالات متحده، بودجه جدید عمدتاً برای کمک به اوکراین برای حفظ موقعیت دفاعی میان مدت تا بلندمدت خود است. محموله‌های قبلی که اکثر آنها بر اساس اختیارات عقب‌نشینی ریاست‌جمهوری تایید شده‌اند، بر نیازهای فوری اوکراین به سلاح و مهمات متمرکز بوده و شامل موادی است که پنتاگون قبلاً در انبار داشت و می‌توان آن را در کوتاه‌مدت حمل کرد.

شش ماه پس از تهاجم روسیه، جنگ به شدت کاهش یافته است، زیرا هر دو طرف حملات جنگی و پیشروی های کوچک در شرق و جنوب را مبادله می کنند. هر دو طرف شاهد کشته و زخمی شدن هزاران سرباز بوده اند و بمباران شهرها توسط روسیه باعث کشته شدن تعداد بی شماری از غیرنظامیان بی گناه شده است.

و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا مبلغ 3.85 میلیون دلار برای دو پروژه اوکراین از طریق برنامه عملیات صلح و ثبات اعلام کرد. این شامل حدود 2.9 میلیون دلار بودجه برای توسعه مداوم نیروی پلیس ملی اوکراین و سایر خدمات اضطراری، و حدود 950,000 دلار برای کمک به مشاوره به وزارت دفاع اوکراین است.

روز دوشنبه، سفارت ایالات متحده در اوکراین و وزارت امور خارجه هشدار امنیتی جدیدی برای اوکراین صادر کردند که در آن بارها از آمریکایی‌های مقیم این کشور خواست تا به دلیل خطر، این کشور را ترک کنند.