ایالات متحده آماده اعلام کمک های نظامی جدید، هواپیماهای بدون سرنشین برای اوکراین است

در بیشتر چهار ماه گذشته جنگ، روسیه بر تصرف منطقه دونباس در شرق اوکراین متمرکز شده است، جایی که جدایی‌طلبان طرفدار مسکو برخی از مناطق را به عنوان جمهوری‌های خودخوانده به مدت هشت سال کنترل کرده‌اند.

این کمک های اخیر در حالی است که جنگ روسیه علیه اوکراین در آستانه رسیدن به مرز شش ماهه است. در حال حاضر ایالات متحده بیش از 9 میلیارد دلار سیستم های تسلیحاتی، مهمات و سایر تجهیزات را به اوکراین ارسال کرده است. این نوزدهمین باری است که پنتاگون از اوت 2021 تجهیزاتی را از ذخایر وزارت دفاع به اوکراین ارائه می کند.

این مقامات به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند تا در مورد کمک قبل از انتشار عمومی آن صحبت کنند.

مقامات گفتند که بخش عمده ای از بسته کمکی، هوویتزر و مهمات اضافی خواهد بود، از جمله موشک های جاولین که ارتش اوکراین به طور موثر از آنها برای مهار نیروهای روسیه و بازپس گیری قلمروهایی که مسکو به دست آورده است استفاده می کند. دو مقام، گنجاندن جدید پهپادهای قابل حمل و بادوام را تایید کردند که توسط یک منجنیق پرتاب می شوند و قابل بازیابی هستند.

نیروهای روسیه دستاوردهای فزاینده ای در شرق داشته اند، اما در مناطق دیگر نیز در حالت تدافعی قرار گرفته اند، زیرا اوکراین حملات خود را در شبه جزیره کریمه در دریای سیاه اوکراین افزایش می دهد. سرزمین های تحت اشغال روسیه در سال 2014 توسط مسکو تصرف شد. گزارش شده است که 9 هواپیمای جنگی روسیه هفته گذشته در یک پایگاه هوایی در کریمه در حملاتی که توانایی اوکراینی ها برای حمله به عمق خطوط دشمن را نشان می دهد، منهدم شدند.

رهبران روسیه هشدار داده اند که حمله به تاسیسات در کریمه نشان دهنده تشدید درگیری است که توسط ایالات متحده و متحدان ناتو دامن می زند و تهدید می کند که آمریکا را به عمق جنگ بکشاند.

تلاش ها برای سرکوب درگیری ها نیز ادامه دارد. رهبر ترکیه و دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در غرب اوکراین با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیدار کردند. آنها درباره طیفی از موضوعات از جمله تبادل زندانیان و تلاش برای جلب نظر کارشناسان انرژی اتمی سازمان ملل برای بازدید از نیروگاه هسته ای Zaporizhzhia در جنوب اوکراین بحث کردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت که با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیگیری خواهد کرد، زیرا اکثر موضوعات مورد بحث مستلزم موافقت کرملین است.



منبع

واشنگتن (AP) – به گفته چندین مقام آمریکایی، ایالات متحده آماده است اعلام کند که نزدیک به 800 میلیون دلار کمک نظامی جدید در روز جمعه به اوکراین ارائه خواهد کرد که شامل حداقل 12 هواپیمای بدون سرنشین اسکن ایگل می شود.

این تأسیسات از مدت کوتاهی پس از آغاز تهاجم در 24 فوریه توسط نیروهای روسی کنترل شده و هدف چندین انفجار بوده است. کیف و مسکو یکدیگر را به گلوله باران این نیروگاه متهم می کنند که به ترس بین المللی از وقوع فاجعه در این قاره دامن می زند.